וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים ניצחה את מכבי ראשל"צ 66:75

הפועל ירושלים לא הרשימה וכבר פיגרה ב-14 הפרש, אבל ריצה נהדרת ברבע השלישי הובילה אותה ל-66:75 על מכבי ראשל"צ

רק לפני מספר ימים שלחה הפועל ירושלים מסר ליריבות העתידיות שלה, שהעונה היא מכוונת גבוה. הקבוצה של קטש השיגה ניצחון חוץ גדול על קחאסול בספרד, ולמשחק הערב (שבת) מול מכבי ראשון לציון היא הגיעה במומנטום מצויין. אלא שבמשך דקות ארוכות נדמה היה כי שום דבר מהמשחק ההוא בספרד לא שרד את הטיסה. ירושלים נראתה נורא, לא מצאה את הטבעת וכבר היתה בפיגור 14 מול שחקניו של אפי בירנבוים. אם קטש יכול לקחת דבר אחד מהמשחק, זה יהיה את הנחישות של שחקניו ברבע השלישי, אז ביצעה הקבוצה את הריצה שלה, הפכה את התוצאה ולבסוף השיגה ניצחון 66:75.

למרות הניצחון, בבירה יודעים היטב שאין כל סיבה לחגוג. המארחים נראו אבודים לחלוטין בפתיחה ללא וויל סולומון שלא התלבש למשחק, ולא מצאו נקודות במשך דקות ארוכות. ראשון ניצלה זאת כדי לרוץ ולהוביל בפער דו ספרתי בשלב מוקדם מאוד של המשחק, כשרק התעוררות של ריץ' מנעה מירושלים לאבד לחלוטין את עצמה. קלמנטה, מגי ומורגן לא ויתרו בקלות והורידו את האורחים ביתרון 9 בסיום המחצית, אבל אז הגיע הרבע השלישי.

משה מזרחי עלה בטירוף, קלע 8 נקודות ב-3 דקות בעוד קבוצתו טסה ל-6:24 ויתרון 15. המומנטום של ירושלים המשיך גם בפתיחת הרבע האחרון, שחקניו של בירנבוים הראו שוב שהם לא מצליחים לשמור על ריכוז במשך יותר משלושה רבעים, ונאבקו בסיום כדי לשמור על הפער בגבול הסביר. בראשון דיברו השבוע על כוונתם להחליף את דניס קלמנטה ברגע שיימצא מחליף, אבל דווקא קלמנטה היה נראה הערב כאחת מנקודות האור הבודדות של בירנבוים, שיודע שיש לו עוד לא מעט עבודה, במיוחד בצד המנטלי, אם ברצונו להגיע רחוק העונה.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם יוגב אוחיון, יובל נעימי, ג'ייסון ריץ', בריאן רנדל וסם קלנסי. מכבי ראשון לציון העלתה את אייל שולמן, ניצן חנוכי, דווין מיטשל, ריימר מורגן ודארל טאקר. האורחים פתחו מצויין את המשחק עם שלשה של טאקר ונקודות קלות של חנוכי ומורגן מתחת לסל בדרך ל-0:7 מהיר. רנדל העלה את קבוצתו על הלוח, אבל שתי הקבוצות הציגו דקות נוראיות של כדורסל, שחקניו של קטש הרבו לאבד ולקחת זריקות רעות בעוד היתרון עלה ל-10. ריץ' היה היחידי בירושלים שתפקד באותן דקות וצלף שלשה, אבל חנוכי מיד החזיר באחת משלו וראשון ירדה ביתרון 11:21 בסיום הרבע הראשון.

מורגן וקלמנטה המשיכו את המומנטום בפתיחת הרבע השני והעלו את יתרון האורחים ל-14, רנדל החזיר בדאנק גדול אבל ההגנה הירושלמית לא תפקדה ומגי וקלמנטה שמרו על ההפרש. נעימי סוף סוף הגיע למשחק וצלף שלשה גדולה, ראשון עשתה שטויות בהתקפה ורנדל הוריד ל-29:22 בלבד. ראשון העלתה ל-10 עם שתי מתפרצות, אבל שני דאנקים של ירושלים עם קלנסי וריץ' נותרה קרובה מאוד. שני גגות נהדרים של מורגן הובילו למתפרצת של האורחים אותה סיים קרפלס בטבעת, וראשון ירדה ביתרון מוצדק אל המחצית, 30:39.

מורגן פתח את הרבע השלישי עם נקודות ולרגע היה נדמה שהמומנטום יימשך לצד של האורחים, אבל ריצת 2:14 של ירושלים עם שתי שלשות גדולות של מזרחי שנזרק אל הפרקט הביאו את ירושלים ליתרון ראשון במשחק, 43:44. הטירוף נמשך כשריץ' צלף שלשה משלו, ההתקפות המתפרצות והריבאונדים היו כולם של המארחים, שבינתיים הגיעו ליתרון 11 אחרי ריצת 6:24. קלמנטה הוציא את האורחים מההלם עם שלשה אקראית, אבל דאוול החזיר בג'אמפ משלו, והוריד את ירושלים ביתרון 48:58 לפני הרבע האחרון.

בירנבוים זעם על שחקניו בין הרבעים ודרש מהם לנסות ולחזור למשחק, אבל במקום זאת ירושלים רצה ל-0:5 מהיר. מורגן העיר את חבריו מעט עם נקודות בצבע, אבל קלנסי המשיך להתעלל בגבוהים של האורחים. או אז הגיעה שלשה של חנוכי ומתפרצת של האורחים שצימקה ל-9 בלבד, אבל סל ועבירה של רנדל שמר על היתרון. שולמן בשלשה פנויה כבר הוריד ל-7, אבל דאוול בחסימה של המשחק ומיד לאחר מכן עם שלשה גדולה קבע יתרון 10, דקה וחצי לסיום, משם כבר האורחים לא הצליחו לחזור.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: ג'ייסון ריץ 19 נקודות (7 ריבאונדים ו-4 מ-6 מחוץ לקשת), בריאן רנדל 17 (9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), סם קלנסי 12 (11 ריבאונדים), יובל נעימי 9, משה מזרחי 8, דיון דאוול 5, יוגב אוחיון 5 (6 אסיסטים), עמית שמחון וליאור חכמון שותפו אך לא קלעו.

קלעו למכבי ראשון לציון: ריימר מורגן 16 נקודות (6 ריבאונדים), דניס קלמנטה 13, ניצן חנוכי 11, דווין מיצ'ל 7 (7 ריבאונדים), דארל טאקר 5, אייל שולמן 5, ארון מגי 4 (9 ריבאונדים), יהוא אורלנד 3, טל קרפלס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully