וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א ניצחה את קאחה לבוראל 70:81

קבוצתו של בלאט המשיכה ביכולת המרשימה שלה ונקמה בקבוצה היחידה שגברה עליה העונה עם ניצחון גדול. 18 לאליהו

זה אמנם לא הלך פשוט כמו שהצהובים התרגלו בתקופה האחרונה, אבל ניצחונה של מכבי תל אביב הערב (חמישי) על קאחה לבוראל אולי היה משמעותי יותר מכל אחד מהדריסות שעליהן היו רשומים שחקניו של בלאט. מכבי נקמה בקבוצתו של איבאנוביץ', הקבוצה היחידה שגברה עליה העונה, עם ניצחון 70:81, והראתה שגם מול קבוצות חזקות יותר היא לא מתקפלת. הצהובים רושמים את ניצחונם ה-10 ברציפות בכל המפעלים, ונראים כאילו הם בדרך הבטוחה אל הבטחת המקום הראשון בבית א'.

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול מירזה טלטוביץ' שחקן קאחה לבוראל. ברני ארדוב
ככה נראית הנקמה. אליהו הורס את קאחה/ברני ארדוב

במכבי יכולים להיות מרוצים שבשונה מהמשחקים אותם סיימה ב-40 הפרש, הערב היא לא הבריקה בצורה חריגה, לא נהנתה מיום קליעה מטורף מחוץ לקשת או מהופעה חד פעמית של אחד משחקניה. היא פשוט עשתה את העבודה בשקט מול קבוצה חזקה ואגרסיבית בצבע, מה שבהחלט יכול להיות מעודד לקראת מפגשים אפשריים של הצהובים עם הגדולות של אירופה בהמשך העונה. בלאט גם יכול להיות מרוצה מהופעתו של ליאור אליהו, שפגש את האקסית ונקם בה עם 18 נקודות, כמו גם מכניסתו של יניב גרין ברבע האחרון, שגמל למאמנו עם 9 נקודות ב-9 דקות, והוסיף הגנה גדולה.

קאחה לבוראל רושמת הפסד רביעי רצוף במפעל, לראשונה בהיסטוריה שלה, אבל ברור לכל כי החבורה של איבאנוביץ' לא אמרה את המילה האחרונה. די היה להבחין באופי שהפגינו שחקני היריבה, ובכך שלא נתנו למכבי לברוח בשום שלב, כדי להבין שיום קליעה טוב יותר שלה מחוץ לקשת היה יוצר לבלאט לא מעט כאבי ראש. האוהדים בהיכל הורגלו בשבועות האחרונים לראות את קבוצתם סוגרת את הסיפור כבר ברבע הראשון, ואכן, הצהובים עשו את המקסימום, ובזכות משחק טוב של שחורציאניטיס פתחו יתרון 9 ברבע השני.

אלא שבשונה משאר היריבות שלה בתקופה האחרונה, קאחה לבוראל לא הלכה לשום מקום. משחק פנים מוצלח של באראץ וטלטוביץ' הקשה מאוד על המארחים, ומנע מהם את האפשרות לברוח במחצית הראשונה. המגמה הזו נמשכה גם במחצית השניה, כשפעולות טובות של פרקינס ואליהו העלו את הצהובים ליתרון 8, אבל הבאסקים החזיקו מעמד לכל אורך הדרך. ברבע האחרון היו יכולים האורחים לתפוס את היתרון, אבל איבדו את הראש ואת הכדור במספר התקפות קריטיות, השלשות של טלטוביץ' לא נכנסו, וכניסה של גרין הביאה להתעוררות צהובה, ממנה קאחה כבר לא הצליחה לחזור.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם דורון פרקינס, ג'רמי פארגו, צ'אק אידסון, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. קאחה לבוראל העלתה את דייויד לוגן, בראד אולסן, פרננדו סן אמטריו, מירזה טלטוביץ' וסטנקו באראץ. סן אמטריו העלה את האורחים על הלוח, אבל מכבי השיבה ב-7 נקודות מהירות עם שחורציאניטיס ושלשה של אידסון בדרך ליתרון 4:7. הבאסקים הלכו פנימה והשיגו נקודות מבאראץ אבל אליהו החזיר ב-6 משלו, מכבי הרגה את האורחים במתפרצות ועלתה ל-11:17. פארגו החטיא דאנק מטורף אבל מיד הזין את שחורציאניטיס, ומכבי ירדה ביתרון 15:21 בסיום הרבע הראשון.

שחורציאניטיס המשיך במומנטום המצויין בפתיחת הרבע השני והעלה את מכבי ליתרון 9, אבל האורחים שוב חפרו בפנים, ובעזרת באראץ וטלטוביץ' השוו ל-27:27. הצהובים התקשו למצוא זריקות טובות, אבל שלשה של פרקינס ונקודות של גרין העלו את מכבי ליתרון 5. כששוב היה נדמה שזה הזמן של הצהובים לברוח, הגיע סל ענק של טלטוביץ' בסיבוב על השומר שלו, שצימק ל-2 בלבד, אבל אידסון בעצירה הגנתית נהדרת ופארגו עם נקודות חשובות בהתקפה הורידו את הצהובים ביתרון 32:38 במחצית.

ההגנה של גבוהי מכבי לא עשתה עבודה טובה בפתיחת הרבע השלישי, כשאליהו ושחורציאניטיס מאפשרים לסן אמטריו ובאראץ לנגוס בהפרש. טלטוביץ' כבר הוריד לנקודה בלבד, אבל אליהו, בשלשה הראשונה שלו העונה, שמר את הצהובים מלפנים. אולסן מצא נקודות ראשונות עם שלשה גדולה, וטלטוביץ' שוב התעורר עם 5 נקודות רצופות שהורידו ל-49:48. האורחים היו יכולים לעלות ליתרון, אבל איבדו כדור, ואידסון ואליהו בשתי מתפרצות החזירו את היתרון ל-5. קאחה עוד היתה יכולה לצמק, אבל כשלה בשתי ההתקפות האחרונות שלה, ומכבי ירדה ביתרון 51:55 בסיום הרבע השלישי.

אליהו פתח נהדר את הרבע האחרון עם פעולה הגנתית גדולה, ואז אסיסט לאידסון שצלף שלשה בדרך ליתרון 8. הבאסקים ניסו להגיב, אבל פרקינס חטף וסידר דאנק גדול לאליהו שקבע יתרון 10. באראץ המשיך לחגוג על שחורציאניטיס בצבע, אבל בורשטיין בשלשה מהפינה ופארגו עם חדירה טובה שמרו על היתרון. יניב גרין חזר אל הפרקט ובשתי פעוולת גדולות העלה ל-60:71. האורחים ניסו לחזור אבל גרין שוב חפר בצבע ומצא נקודות, פארגו טס למתפרצת, ודקה וחצי לסיום עמד היתרון על 13. קאחה עשתה מאמץ אחרון, אבל שוב גרין העניש, ובורשטיין הבטיח את הניצחון עם סל גדול שהקפיץ את ההיכל. בשבוע הבא יוצאים הצהובים לקובנה להתמודד עם זל'גיריס.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 18 (8 מ-11 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, ג'רמי פארגו 14, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, צ'אק אידסון 12, 7 אסיסטים ו-3 חטיפות, יניב גרין (4 מ-6 מהשדה ו-6 ריבאונדים) וסופוקוליס שחורציאניטיס 9 נקודות כל אחד, דודון פרקינס (7 ריבאונדים) וטל בורשטיין 7 נקודות כל אחד, דייויד בלו 5, גיא פניני וריצ'ארד הנדריקס שיחקו ולא קלעו.

קלעו לקאחה לבוראל: פרננדו סן אמטריו 21 (8 מ-11 ל-2) ו-6 ריבאונדים, סטנקו באראץ 18 (8 מ-11 מהשדה) ו-13 ריבאונדים, מירזה טלטוביץ' 15 (5 מ-17 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, מרצ'לינו הוארטס 7 ו-5 אסיסטים, מרקוס הייסליפ 4, בראד אולסן 3, דייויד לוגן ופאו ריבאס 1 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully