וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: הפועל ת"א ניצחה 0:3 את בנפיקה

אלופת פורטוגל החמיצה ונענשה. זהבי הנהדר כבש צמד (24, 90+2), דה סילבה דחק אחד נוסף (74). ניצחון ראשון לאדומים

הפועל תל אביב השיגה הערב (רביעי) את הניצחון הראשון של קבוצה ישראלית בליגת האלופות מזה שש שנים (והרביעי בהיסטוריה). אלופת ישראל, בתצוגת הגנתית מרשימה, גברה 0:3 על בנפיקה הפורטוגלית במשחק הביתי האחרון שלה בשלב הבתים. ערן זהבי (24, 90) ודגלאס דה סילבה (74) היו חתומים על ערב היסטורי בתולדות הפועל תל אביב והכדורגל הישראלי. ערב שאולי ישנה את פני הקבוצה כבר בחודש ינואר הקרוב. הפועל תל אביב ספגה ביקורות על ההופעות בליגת האלופות, אבל אחרי התוצאה המרשימה היא מגיעה למחזור האחרון עם סיכוי להיאבק על המקום השלישי המוביל לשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית.

שחקני הפועל תל אביב דדי בן דיין, אביחי ידין, שי אבוטבול. קובי אליהו
ערב היסטורי. הפועל חוגגת/קובי אליהו

לקח להפועל תל אביב זמן, אבל היא למדה את ליגת האלופות והתאימה עצמה לרמה מבחינת סגנון המשחק והעמידה על המגרש. זה לא היה המשחק הכי מרשים של קבוצה ישראלית באירופה, אבל הפועל פשוט עמדה נכון, סגרה היטב, לא התביישה להתגונן ועקצה ברגעים הנכונים. זה אולי לא מצטלם הכי טוב, אבל ההיסטוריה תזכור רק את השורה התחתונה. את שלוש הנקודות הראשונות בליגת האלופות מאז ה-1:2 של מכבי תל אביב על אייאקס בשלישי בנובמבר 2004.

בנפיקה פתחה היטב את המשחק. הפועל לא מצאה תשובה לפאבלו איימאר במרכז המגרש והפורטוגלים לחצו, חטפו כדורים ושלחו הרבה שחקנים קדימה. אלא שבמרכז הרחבה עמד דגלאס דה סילבה ולא נתן לכדורים או לחלוצים לעבור. הבלם הברזילאי רשם הופעת ענק, חילץ כדורים וחיסל את אלן קארדק ומאוחר יותר גם את אוסקר קרדוסו. הפועל, כאמור, נכנסה למשחק דרך ההגנה ובניגוד גמור למהלך המשחק, עלתה ראשונה על הלוח.

בדקה ה-24 הגביה שי אבוטבול כדור נייח היישר לראשו של ערן זהבי, שעם קצת עזרה מדויד לואיז נגח את הלבנים ליתרון. זהבי, הווינר הכי גדול של הפועל, זה שכבש את שער האליפות, זה שכבש את שער הניצחון בדרבי, הוא זה שכבש את שער היתרון הראשון של הפועל בליגת האלופות. תודו שאתם לא ממש מופתעים. אולי מלבד העובדה שהנה, קבוצה ישראלית גם יודעת לנצל מצבים נייחים.

המחצית השנייה נפתחה בלחץ אדיר של בנפיקה. הפורטוגלים הסתובבו ברחבה, אבל לא מצאו את הרשת. פעמיים הרחיק שי אבוטבול מהקו ובהזדמנויות אחרות היו אלה וינסנט אניימה ודה סילבה שהצילו את המצב. ובסופו של דבר, הקלישאה הכי עתיקה בכדורגל עבדה שוב. דה סילבה הנהדר כבש את השני אחרי כדור קרן (שוב מצב נייח) וזהבי כבש את השלישי במתפרצת בתוספת הזמן. ניצחון ענק על האימפריה הפורטוגלית.

בנפיקה איבדה את הסיכוי להעפיל לשמינית הגמר ובמחזור האחרון השתיים ייאבקו על המקום השלישי. אגב, הסטטיסטיקה העגומה של הקבוצות הפורטוגליות בישראל נמשכה, כאשר רק לייריה חזרה מכאן עם ניצחון (על מכבי נתניה). את הפועל תל אביב זה כמובן לא מעניין. צריך להוריד את הכובע בפני אלי גוטמן ויוסי אבוקסיס. למרות הבעיות הניהוליות, למרות הפציעות ולמרות הפתיחה הרעה, השניים ידעו להרים את הקבוצה שלהם מהקרשים אל אחד הערבים ההיסטוריים של הכדורגל הישראלי. המסורת האדומה באירופה נמשכת. קמפיין האלופות מודל 2010/11 ייזכר לעד כמוצלח.

מחצית ראשונה

דקה 2: קארדק השתחרר מדה סילבה בקו השמאלי וניסה בעיטה יומרנית מ-25 מטרים, הכדור החלש לא סיכן את אניימה.

דקה 3: כדור חופשי הוגבה לרחבת הפועל, דויד לואיז הוריד בראש ודה סילבה התערב והרחיק לקרן ברגע האחרון.

דקה 6: דאבל פס בין קואנטראו לקארדק חתך בהגנת הפועל. הכדור הגיע לסביולה בפינת הרחבה וזה שחרר כדור שטוח ומסובב שאניימה ירד וקלט.

דקה 9: סלביו התפנה לבעיטה מ-20 מטרים, אניימה ירד וקלט ללא קושי.

דקה 16: סביולה עבר בקלות את בונדר, חדר לרחבה והעביר רוחב, הכדור הורחק עד קואנטראו שניסה במספרת, אבל בן דיין התערב והרחיק בנגיחה לקרן.

דקה 21: ניסיון ראשון של הפועל תל אביב. ורמוט הימר על בעיטה ממרחק ופספס במעט את הקורה הימנית של רוברטו.

דקה 24: גול! אבוטבול סובב כדור חופשי לרחבה, זהבי התרומם ונגח כדור שפגע בדויד לואיז, שינה כיוון וחדר פנימה. 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 27: סביולה שלח את קארדק לעימות ישיר מול אניימה, אבל הברזילאי מיהר בבעיטה ושלח את הכדור החוצה.

דקה 34: מקסי פריירה חטף כדור מזהבי, פרץ לרחבה וסחט קרן. דה סילבה הנהדר הגיע ראשון לקרן ומנע מקארדק לכבוש.

דקה 45: מחצית בבלומפילד, כאשר האלופה הישראלית ירדה ביתרון היסטורי למרות שליטה מוחלטת של בנפיקה. הפורטוגלים השיגו 10 קרנות לעומת 0. דה סילבה במשחק נהדר נעל את הרחבה של הפועל תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מחצית שנייה

דקה 52: ידין איבד כדור בחלק המגרש של הפועל, סלביו מצא את קארדק ששעט והוכשל מחוץ לרחבה על ידי פרנסמן. קרדוסו לקח את הבעיטה והכדור נהדף בחומה לקרן.

דקה 53: כדור הקרן הגיע לראשו של לואיזאו שנגח היטב, אניימה נכנע, אבל אבוטבול הרחיק מקו השער עם הראש.

דקה 55: שוב דויד לואיז ולואיזאו מסתובבים ברחבת הפועל, ושוב היה זה אבוטבול שהצליח לחלץ את הסכנה מקו השער.

דקה 59: איימאר הכניס כדור נהדר לקרדוסו, אבל המחליף בעט חלש והחוצה ממצב נוח בתוך הרחבה.

דקה 60: קואנטראו קיבל כדור על מפתן הרחבה וירה לעבר השער, דה סילבה שם ראש והרחיק לעוד קרן.

דקה 65: החמצה מזעזעת של האורחים. מקסי פריירה הגביה מימין אל ראשו של קארדק, שעמד לבד בתוך תיבת החמש והצליח לנגוח החוצה.

דקה 69: התקפה נדירה של הפועל תל אביב. בן דיין שחרר בעיטה מפתיעה מ-20 מטרים והכדור חלף בסמוך לקורה.

דקה 74: גול! למרות שרק הסתגרה כמעט כל המחצית, הפועל כבשה בקרן הראשונה שלה במשחק. ורמוט הגביה, שהר בעט, חאבי גרסיה הרחיק ודה סילבה הגיע ראשון לשלוח את הכדור פנימה. 0:2 להפועל תל אביב.

דקה 79: עוד בעיטה של אלן קארדק שרקה ליד הקורה של אניימה ויצאה החוצה.

דקה 82: ערן זהבי שלח בעיטה חזקה מכ-30 מטרים אלכסונית, שהייתה יומרנית מדי לכיבוש, רוברטו הדף לקרן.

דקה 90+2: גול! הכדור עבר את הגנת בנפיקה והגיע לערן זהבי, שחדר לרחבה ובעט מצד אחד לצד השני, רוברטו לא יכול היה להושיע, 0:3 להפועל תל אביב.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דני בונדר, דגלאס דה סילבה, ביוואן פרנסמן, דדי בן דיין, אביחי ידין, שי אבוטבול (וואליד באדיר, 78), ערן זהבי, גילי ורמוט, איתי שכטר (יוסי שבחון, 57), טוטו תמוז (בן שהר, 66).

הרכב בנפיקה: רוברטו, מקסי פריירה, לואיזאו, דויד לואיז, פאביו קואנטראו, חאבי גארסיה (פרנקו חארה, 79), ניקולאס גאיטן, פאבלו איימאר, אדוארדו סלביו (קרלוס מרטינס, 65), חאבייר סביולה (אוסקר קרדוסו, 46), אלן קארדק.

אוהדי הפועל תל אביב. קובי אליהו
קבלת פנים לשחקנים. אוהדי הפועל תל אביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully