וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוצ'אלנג': נתניה ניצחה 64:71 את נורשפינג השבדית

23.11.2010 / 22:01

ברק נתניה רשמה ניצחון בכורה ביורוצ'אלנג' עם 64:71 על נורשפינג השבדית, ושמה מאחוריה את התבוסה למכבי תל אביב

ברק נתניה רשמה הערב (שלישי) ניצחון ראשון ביורוצ'אלנג' עם 64:71 על נורשפינג השבדית במחזור השני של שלב הבתים. אחרי ההפסד הכואב 70:67 בליאז' בשבוע שעבר שמרה קבוצתו של אריק אלפסי על הבית במפעל השלישי בחשיבותו באירופה, ושמה מאחוריה את התבוסה המשפילה 117:69 למכבי תל אביב ביום ראשון.

אדריאן בנקס, שהחטיא כמה זריקות עונשין קריטיות שעלו לנתניה בהפסד בבלגיה, כיפר על כך עם משחק מצוין וצלף 27 נקודות שאיפשרו לקבוצתו להוליך במשך מרבית המשחק, אך בסופו של דבר ההגנה החזקה של המקומיים עשתה את ההבדל ובלמה את ההתקפה של השבדים על 64 נקודות בלבד.

בנקס להט מן הפתיחה והריץ את נתניה ליתרון 19:26 אחרי הרבע הראשון, שזינק עד 24:35 בהפסקה. ברבע השלישי איימו השבדים לחזור אבל נתניה שוב שמרה על יתרון נוח של 44:51 בסיום הרבע, לפני שקאמבק נוסף של האורחים החזיר אותם לשוויון דקה לסיום, אלא שפיניש של בנקס ושות' שימח את הקהל המקומי והעניק לנתניה ניצחון אירופי ראשון. במשחק המקביל בבית ניצחה ליאז' 85:94 את טורק טלקום אנקרה.

מהלך המשחק

נורשפינג עלתה למשחק נחושה יותר והוליכה במהירות 1:5, אבל נתניה התאוששה בעזרתו של אדריאן בנקס, ושלשה של ערן אסנטי קבעה 5:6 למקומיים. בדקות הבאות נמשכה הנדנדה כששתי הקבוצות קולעות באחוזים רעים. ג'ו מקנאול השאיר את השבדים קרובים, אבל בנקס חזר ללחוץ על הדוושה ונתניה סגרה את הרבע הראשון ביתרון 16:19. בפתיחת הרבע השני הצטרף כריס ווטסון לבנקס והריץ את נתניה ליתרון של 19:26. ההגנה של נתניה המשיכה להקשות על השבדים להגיע לזריקות נוחות, ואחרי שגם אלטון בראון התחיל לאט לאט להיכנס לעניינים בצד ההתקפי הפער צמח עד ל-24:35 לנתניה במחצית.

בנקס הנהדר פתח בסערה את הרבע השלישי עם שש נקודות רצופות שהקפיצו את המקומיים ל-30:43. אלא שאז התנופה של נתניה נבלמה, מיקאל לינדקוויסט החזיר את נורשפינג לתמונה וצימק עד 42:47, ואריק אלפסי הזעיק פסק זמן מהיר, אחרי התעורר טוני יאנגר והוביל את נתניה ליתרון 44:51 בסיום הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח עם דקות טובות של אוריה גור, שהקפיץ את נתניה ליתרון 52:60, אבל דווקא כשהקהל החל להריח את הניצחון הגיע קאמבק נוסף של השבדים, ויואקים קיילבום הנהיג ריצה של 0:7 שצימקה עד 59:60. דקה לסיום מחקה נורשפינג את כל הפיגור וחזרה עד שוויון 64:64, לפני שג'אמפ קריטי של בנקס קבע 64:66 לנתניה. השבדים החמיצו הזדמנות לשוויון, ובנקס עמד הפעם בלחץ מהקו עם ארבע קליעות עונשין מדויקות, ובסיום נתניה חגגה עם 64:71.

קלעו לנתניה: אדריאן בנקס 27 נקודות, אלטון בראון 12 (12 ריבאונדים), טוני יאנגר (9 ריבאונדים) וכריס ווטסון 10 כל אחד, אוריה גור 7 (6 ריבאונדים), ערן אסנטי 3, שמוליק ברנר 2 (6 ריבאונדים, 4 אסיסטים).

הרבו לנורשפינג: קיילבום 11 נקודות (14 ריבאונדים), מקנאול 10 (8 ריבאונדים), ג'ורג' גרווין 9.

אלפסי: "היינו צריכים לנצח הרבה קודם"

אריק אלפסי היה מרוצה בסיום מהניצחון אך לא מהיכולת של שחקניו ואמר: "עדיף לחיות מכוער מאשר למות יפה. היה לנו שבוע קשה וגם היום היינו קרובים להפסיד. אלטון תפס יום לא טוב, אבל אני שמח שהשחקנים עשו פעולות טובות בסוף שהביאו לנו את הנצחון. היינו צריכים לנצח את המשחק הזה הרבה קודם, אבל אנחנו קבוצה הרבה יותר טובה מהם, למרות שחסרנו שני שחקנים, והשורה התחתונה היא שזה נצחון חשוב בשביל הבטחון של השחקנים".

כוכב המשחק, אדריאן בנקס, הוסיף: "זה היה נצחון מכוער, אבל היינו צריכים נצחון כדי להחזיר לעצמנו את הבטחון. המאמן לקח אותי לשיחה ארוכה היום ודיבר איתי על בטחון עצמי, אני שמח שהיום הזריקות החשובות נכנסו לי".

גרנט קלי, מאמן נורשפינג, סיכם: "אני גאה בשחקנים שלי ובאופן בו הם חזרו למשחק ברבע האחרון. חזרנו עם שלשות, עשינו עבודה טובה בהגנה מתחת לסלים, אבל בנקס הכריע את המשחק עם שלשה גדולה מול האזורית שלנו. אי אפשר להיות מרוצה עם הפסד, אנחנו צריכים לנצח בבית ביותר מ-7 הפרש ואני מקווה שנעשה את זה".

  • עוד באותו נושא:
  • ברק נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully