וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולומון ונעימי בספק למשחק של ירושלים מול קאחסול

למרות הפציעה, הקפטן מוכן לעימות (21:45, ע' 33) ויודע: "צריך לנצח את הטובות ביותר". גלבוע/גליל מול אריס (19:00, ע' 1)

הפועל ירושלים תמשיך מחר (שלישי, 21:45, שידור ישיר בערוץ 33) את דרכה ביורוקאפ כשתתארח בספרד אצל קאחסול סביליה. הקבוצה של עודד קטש מגיעה למשחק לאחר שפתחה את שלב הבתים ביורוקאפ עם ניצחון ביתי על VEF ריגה 78:91. השבוע של הירושלמים המשיך בצורה חיובית עם ניצחון חוץ גדול על מכבי חיפה, ולאחר המשחקים הקלילים מול ריגה וחיפה הזהיר קטש את שחקניו כי מדובר בקבוצה עם "איכותיות ואינטנסיבית של ליגה ספרדית", וזהו המסר שאיתו הוא רוצה שחקניו יעלו לפרקט. במשחק נוסף בבית תארח VEF ריגה את נימבורק של ננו גינזבורג ואפיק ניסים.

"היה לנו שבוע קשה אבל שבוע טוב עם שלושה ניצחונות", אמר קטש לקראת המשחק, "זה הולך להיות עכשיו יותר קשה מול קאחסול שניצחו בשבוע שעבר את נימבורק בצורה קלה. אנחנו מכוונים לעשות את הטוב ביותר בלי שום קשר לפציעות שיש לנו בסגל". הקפטן וויל סולומון, שנמצא בספק למשחק בשל פציעה בשריר הירך האחורי, הוסיף: "כדי ללכת רחוק במפעל הזה אנחנו צריכים לנצח את הטובות ביותר, וסביליה היא אחת הטובות. זה לא יהיה קל כי יש להם שחקנים טובים לכל אורך הסגל, אבל עם קצת מזל נוכל לעשות את המשחק הזה קשה עבורם". מלבד סולומון, גם יובל נעימי סוחב פציעה במפשעה ונמצא בספק.

בעונה שעברה חזר מאמן ירושלים גיא גודס, עם ניצחון חוץ מרשים מול ולנסיה הספרדית. ולנסיה אולם היא קבוצה חזקה יותר מקאחסול, אך לירושלים לא מצפה טיול. בשבוע שעבר השיגה הקבוצה הספרדית ניצחון על נימבורק בחוץ 77:93. קאחסול איננה נחשבת לאחת מאריות ספרד: בליגה המקומית ממוקמת הקבוצה במקום ה-11 בלבד, עם מאזן של שלושה ניצחונות אל מול חמישה הפסדים. בין שחקניה הבולטים של הקבוצה הספרדית נמצא לואיס בולוק הוותיק (34), שהגיע העונה לאחר שנים ארוכות בריאל מדריד, הסנטר פול דיוויס, ארל קלוואי, ששיחק לפני כן בציבונה זאגרב והפורוורד טאריק קירקסאי.

גלבוע/גליל במבחן קשה מול דרוקר וטאקר

במשחק נוסף במסגרת המחזור השני של שלב הבתים ביורוקאפ תארח הפועל גלבוע/גליל עליון את אריס סלוניקי (19:00, שידור ישיר בערוץ 1). הקבוצה של ליאור ליובין נאלצת לארח את המשחק באולם מלחה בירושלים וזאת לאחר שהאולם בגן נר, בו הסתיימו בשבוע שעבר השיפוצים לא אושר בזמן למשחק. בקבוצה מגיעים מעודדים למשחק לאחר הניצחון הדחוק במסגרת הליגה על הפועל חולון 91:93, כשאת עיקר המחמאות מקבל רודני גרין, שהציג יכולת טובה גם בניצחון בשבוע שעבר על סדוויטה זאגרב. במשחק נוסף בבית של גלבוע/גליל תארח מאריופול את זאגרב. במחצית המשחק תיערך הגרלת שמינית גמר גביע המדינה.

אריס סלוניקי, אחת מהקבוצות המפוארות ביותר ביוון עד לשנות ה-90, נמצאת בשנים האחרונות בצילן של אולימפיאקוס ופנאתנייקוס. את הקבוצה מאמן שרון דרוקר, שהגיע לתפקיד לאחר שנה וחצי כעוזרו של פיני גרשון במכבי תל אביב, ועוזרו הוא עוזר המאמן לשעבר של הפועל ירושלים מתן חרוש. השניים בנו סגל חזק, שבינתיים הספיק לרשום שלושה ניצחונות מול שני הפסדים בליגה המקומית.

השחקן הבולט בסגל הוא פי ג'יי טאקר, אקס הפועל חולון ובני השרון, כשמלבדו נמצא בסגל גם הפורוורד הצעיר בראיינט דנטסון. פייר פירס, אמריקאי נוסף שחתום בקבוצה, פצוע ובקבוצה מחפשים לו מחליף. היווני הבולט של אריס הוא חריסטוס טאפוטוס (2.08, 28), שהגיע הקיץ מפאוק סלוניקי, ומלבדו מובילים את הקבוצה הותיקים ניקוס חציוורטאס וקוסטה צ'רלמפידיס. הסרבי דיאן בורוניאק נחשב לכוכב עולה ורושם מספרים נאים עד כה ביורוקאפ.

גל מקל מגליל/גלבוע אמר לקראת המשחק: "זה מבאס (לא לשחק בגן נר), האולם שלנו באמת מוכן ואני לא יודע למה לא אישרו, אבל נקווה שמלחה יקבל אותנו באנרגיות טובות. היה לנו משחק לא טוב מול חולון וההגנה שלנו תהיה חייבת להיות טובה יותר מחר. אני מניח שהאנרגיות שלנו יהיו גבוהות יותר ושנמשיך את המומנטום. אני לא יודע למה קל לנו יותר באירופה, אולי בארץ באים נגדנו עם הרבה מוטיבציה ובאירופה פחות מכירים אותנו".

"אנחנו מתכוננים ליריבה ולא למגרש", הוסיף המאמן ליאור ליובין, "ההכנה היא רגילה וזה נכון גם למלחה. טאקר הוא שחקן מפתח והם קבוצה מאומנת וטובה. המשחק שונה בין אירופה לארץ, אפשר להעלות הרבה השערות למה אנחנו משחקים יותר טוב באירופה אבל נעשה סיכומים אחרי עוד כמה משחקים”.

מאמן אריס שרון דרוקר אמר לקראת המשחק: "זו הרגשה טובה וכבוד לכדורסל הישראלי שמאמנים ישראלים מגיעים לכאן עם קבוצות זרות. לצערי היו קצת טונים צורמים סביב המשחק, לא אהבתי באופן אישי את הנימה של הגליל כאילו אנחנו אחראים לזה שהמשחק פה. זה לא מוסרי ולא הוגן להאשים את המועדון ואותי. אני לא גנב, אלא מאמן מקצועי שבא לנצח. זו לוחמה פסיכולוגית שעברה מהעולם".

מבחינה מקצועית הוסיף דרוקר: "אנחנו סובלים מהאובדן של פייר פירס שגמר את העונה ביום שבת כששבר את כף הרגל ולא יעמוד לרשותנו. מחר הוא יעבור ניתוח ולא יהיה. אני מקווה שהשחקנים יתנו את הקפיצה ויעזרו לקבוצה לנצח".

פי.ג'יי טאקר: "בפעם האחרונה שהייתי כאן הייתי עסוק בלברוח מהרימון. אגב, זה היה משחק מדהים לפני כן. גלבוע/גליל קבוצה טובה שזכתה באליפות, הם יודעים לשחק ולנצח ויהיה משחק טוב. אנחנו קבוצה קשוחה שהתחילה חזק את השנה ויש לנו הרבה שחקנים טובים עם ביטחון שעובדים קשה ביחד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully