וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודישה ו-ולאסיץ' נבחרו לאתלטים של השנה

שיאן העולם ב-800 מטר התייחס לעתידו: "מאמין שאוכל לרדת מ-1:40 דקות", הקופצת לגובה: "רוב ההתמודדות הייתה נגד עצמי"

רץ 800 המטר דייויד רודישה הקנייתי, שהיה היחיד שקבע שיא עולם משמעותי בעולם האתלטיקה ב-2010, ואלופת העולם בקפיצה לגובה באולמות, בלנקה ולאסיץ', נבחרו לאתלטים של השנה על ידי איגוד האתלטיקה העולמי. רודישה בן ה-21, שבר את שיא העולם ב-800 מטר פעמיים השנה, כשלבסוף קבע תוצאה של 1:41.01 דקות, בעונה בה זכה ב-12 מירוצים ברציפות. ולאסיץ' לעומת זאת זכתה ב-18 מ-20 התחרויות בהן השתתפה השנה. שני הספורטאים קיבלו גביעים והוקרה בטקס הגאלה שנערכה היום (ראשון) במונאקו.

רודישה שבר רצף של ארבע שנים בהן ספרינטרים זכו בכבוד, כשבשנתיים האחרונות זה היה יוסיין בולט הג'מייקני. רודישה שבר באוגוסט האחרון שיא שהחזיק מעמד 13 שנה, כשקבע תוצאה של 1:41.09 דקות ובכך הקדים את ווילסון קיפקטר. "לרוץ 1:40 נראה רחוק מאוד", אמר רודישה במסיבת עיתונאים שנערכה במונאקו, "יחד עם זאת, אני חושב שזו חייבת להיות המטרה שלי. בשנה הבאה תהיה אליפות העולם ועוד שנתיים האולימפיאדה, כך שיהיה הרבה מתח אבל אני בהחלט מאמין בעצמי".

גם ולאסיץ' התייחסה לשנה החולפת: "נלחמתי הרבה ברגשות שלי. בכל פעם שזכיתי, הצלחתי לעשות את זה נגד החולשות שלי, הבעיות שלי וגם נגד מתמודדות אחרות. רוב ההתמודדות הייתה נגד עצמי". סטפקה קוסטדינובה קבעה ב-1987 שיא של 2.09 מטר, ולאסיץ' יודעת שיהיה קשה לשבור את השיא על אף שב-2009 הייתה רחוקה סנטימטר מהתוצאה: "שיא העולם בשבילי הוא כמו זוג נעליים חדשות בחנות בשביל ילד קטן, שרוצה אותן מאוד. הן נראות נחמד, אבל אתה יודע שיום יבוא ואולי תהיה לך ההזדמנות לרכוש אותן. זו כמו דאגה מתוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully