וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טומאסיץ': "קשה לעבוד תחת הדומיננטיות של נמני"

19.11.2010 / 17:58

בזמן שמכבי ת"א מתכוננת למפגש עם קרית שמונה, איגור טומאסיץ' נזכר מדוע בן שמעון נכשל בקרית שלום וטוען: "הוא היה המאמן הכי טוב שלי במכבי". ראיון מאיר עיניים

בקיץ 2008 הביא רן בן שמעון למכבי תל אביב את איגור טומאסיץ' לקדנציה שנייה בישראל, למכבי תל אביב. מאור בוזגלו, איליה יברויאן, דולי ג'ונסון, גיז'רמו ישראלביץ' ואחרים הגיעו לקבוצה יחד עם טומאסיץ', אבל הם לא היו שחקנים שהובאו על פי דרישה עיקשת וספציפית של המאמן. בלם נבחרת בולגריה כן.

ההתחלה לא הייתה קלה. טומאסיץ' נתפש כפלופ ורבים האשימו אותו בכישלונות של מכבי תל אביב. כשרן בן שמעון פוטר, לאחר הפסד 1:0 לקרית שמונה בבלומפילד, ואבי נמני הפך למאמן במקומו, היה ברור שגם דרכו של טומאסיץ' בקבוצה הגיעה לסיומה. אבל אז התהפכו היוצרות, הגיע השיפור ביכולת ומשחקן על סטטוס של מנופה בפוטנציה גבוהה, טומאסיץ' הפך לאחד ממעוזי ההגנה והמשיך במועדון שנה נוספת, מוצלחת ושקטה בהרבה.

איגור טומאסיץ' שחקן מכבי תל אביב. יותם רונן
הפך מפלופ למעוז ההגנה. טומאסיץ'/יותם רונן

בשבת הקרובה חוזרת, לראשונה מאז אותו משחק, קרית שמונה לבלומפילד. משחק שאם תרצו, אפשר להגדיר כשלב ההוכחות של בן שמעון לנמני ולמכבי תל אביב. לטומאסיץ', שנפרד בקיץ האחרון מהקבוצה והיום משחק בקבאלה היוונית, יש ביקורת לא קטנה על הנעשה במכבי תל אביב. "לא נכשלתי בישראל", הוא אומר, "התקשורת מצמידה תוויות לשחקנים, אבל גם רן בן שמעון וגם אבי נמני העריכו אותי, למרות שצריך להודות שלא הייתי בשיא הקריירה".

טומאסיץ' הבין מהרגע הראשון שמכבי תל אביב היא לא הפועל פתח תקוה או הפועל באר שבע, הקבוצות שבהן עבר בין 2003 ל-2005. "לי יש בעיה בקבוצות עם בלגן. במכבי תל אביב יש הרבה דברים מסביב למועדון שמשפיעים על האווירה ועל הקבוצה, עם לחץ לא נורמאלי ואווירה שלילית שדי פגעה בי. נכון שהתחלתי במכבי לא בכושר, אבל לא להאמין אילו עלבונות קיבלתי, אף פעם לא דיברו אליי ככה. בא אליי עיתונאי שראיתי אותו מסתובב הרבה עם אנשים ממכבי, ואמר לי שהוא יודע בוודאות שמעיפים אותי בינואר. אני חושב שהוא היה מאוד אמין, וזה עצוב שבמועדון מדברים כך אחרי ארבעה או חמישה מחזורים על שחקן שבא מבחוץ".

"נמני מגיע לאימון, הקצב עולה בשתי דרגות"

אז מי אמר? טומאסיץ' לא חושב שזה היה נמני, אף על פי שהוא היה השחקן שמזוהה יותר מכל עם בן שמעון. "הוא כיבד אותי לאורך התקופה במכבי. היו שם אנשי הנהלה, ואני לא רוצה עכשיו לפגוע באף אחד למרות שפגעו בי". כך הוא רואה את ההתנהלות של מכבי תל אביב: "רוב השחקנים צעירים והם כל כך עסוקים בכל מה שקורה מסביב, במעורבות עם הקהל, עם התקשורת ועם כל דבר שהם לא צריכים להתעסק בו. לא ייאמן כמה התקשורת נמצאת בתוך מכבי תל אביב. פעם יצאתי מאימון ועיתונאי מצטט לי את כל מה שנאמר באסיפה מילה במילה ושואל אותי שאלות על זה. הוא לא היה עושה את זה אם זה לא היה משהו רגיל בישראל. הכל במכבי נראה כאילו העסק מאבד שליטה, ואולי רק הכוח של נמני קצת שומר עליו. תראה מה קרה עם בוזגלו. זה קורה אולי בתיאטרון או בגן ילדים, לא בכדורגל - האבא של השחקן כועס על המאמן, בגלל זה השחקן מקבל קנס ואז הוא לא רוצה לעלות לשחק. זה נראה לך נורמלי? לפני כמה חודשים שאלת אותי על יוסי שבחון ואמרתי לך ששחקן מהסוג שלו לא יכול להצליח במכבי תל אביב, כי האווירה שם לחוצה ועצבנית וקשה מאוד לתפקד".


- גם בהפועל תל אביב הוא לא כזה כוכב גדול

"אתה רואה על מה דיברתי? בקושי התחילה העונה, הוא עבר ממכבי להפועל ולוקח זמן, אבל אין אצלכם את הזמן הזה. אני מבטיח לך שתסתכל בעוד שנה או שנתיים ותאמר שהוא טוב להפועל תל אביב".

אולי אין טוב מטומאסיץ' לדבר על המשחק בשבת. מאז הניצחון ההוא על מכבי תל אביב, קרית שמונה הידרדרה, בן שמעון חזר בשלהי העונה ולא הצליח להציל אותה מירידה. כעת היא חוזרת לבלומפילד כשהיא במקום הראשון בטבלה. "רק עכשיו הבנתי למה התקשרת. אני מאוד שמח לשמוע שהקבוצה של בן שמעון במקום הראשון. הוא מאמן מצוין, מאמן אירופי בגישה ובכל אספקט, אבל הוא עוד לא התחיל להראות מה שיש לו במכבי וכבר הלך הביתה. אני בטוח שהוא יגיע רחוק, אולי כמו אברהם גרנט".

- אתה חושב שזאת הייתה טעות לתת לו לעזוב?

"בהחלט. אני מכבד כל אחד שאימן, אבל בן שמעון הוא המאמן הטוב יותר מאלה שאימנו אותי במכבי תל אביב. הוא שלט בקבוצה והחל תהליך שבסופו של דבר היה בונה אותנו להיות קבוצה חזקה מאוד. האמת היא שמההתחלה אמרו לי שיהיה למאמן קשה מאוד לעבוד תחת הדומיננטיות של אבי נמני וכנראה שזה היה נכון".

- אבל דווקא אמרת שהדומיננטיות של נמני עוזרת למועדון

"אי אפשר לקחת מנמני את מי שהוא. הוא סמל של הקבוצה והמלך של האוהדים. הוא דמות ודמות חזקה ומוערכת".

דמות זה אלמנט חשוב, אבל איך התרשמת ממנו כמאמן?

- הוא בתחילת הדרך כמאמן, יש דברים שהוא עושה טוב ויש דברים שהוא עושה פחות טוב. אני יכול לומר שניכר עליו במכבי חוסר הניסיון בקבלת החלטות ובטיפול במצבים מסוימים, אבל אני לא מתכוון לפרט ולפגוע בו, כי בסך הכל יש לי הערכה אליו".

טומאסיץ' מסביר מהי אותה הערכה: "ניר לוין היה המאמן והעביר אימונים טובים, אבל אם אבי נמני מצטרף לאימון ומסתכל מקרוב, פתאום הקצב עולה בשתי דרגות. למדתי בישראל שהכבוד שהשחקנים נותנים למי שמעליהם משפיע באופן ישיר על מה שהם נותנים, או יותר נכון על מה שיקרה אם הם לא יהיו טובים. זה מצב גרוע, כי זה משהו שצריך לבוא מהשחקן ולא מתוך חשש, אבל בקטע הזה לנמני הייתה השפעה גדולה מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"מכבי לא תעשה את זה"

מדוע ההשפעה של נמני לא באה לידי ביטוי? טומאסיץ' מסכם: "בראיון אחד אני מקבל ממך אישור לכל מה שאני חושב על מה שקורה שם. אני אומר לך משהו, אני מניח שעד סוף השנה הם לא יצליחו לעשות את זה. ברגע ששמעתי 'הביאו הרבה שמות' הבנתי הכל. גם הרבה שחקנים חדשים שצריך לחבר ביחד וגם שמות, שזה אומר שחקנים עם אגו והרגלים שלא קל לשנות. הרבה פעמים הדברים האלה לא מצליחים. עם התקציבים והשמות, הלחץ שם לא נורמלי ואני בטוח שקשה מאוד לשחקנים. ראיתי את הפועל תל אביב באירופה, הם עדיין חזקים מאוד וקשה לי לראות את מכבי מתחברת כל כך מהר ומתמודדת איתם. כמו שאצלם היה תהליך, גם מכבי צריכה סבלנות".

- יש מישהו שאתה מתגעגע אליו?

"שורה אובארוב. מקצוען גדול וגם בן אדם שגורם לך לחייך. תמסור לו שאני אוהב אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully