וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדרבי חוקים משלו?

פינת החמישייה הסודית עם כל הטיפים והסטטיסטיקות לדרבי הלונדוני בין ארסנל לטוטנהאם, לדרבי הדרומי בליגת העל ולדרבי הגדול של חיפה

כל משחק כדורגל טומן בחובו שלל אנקדוטות קטנות וגדולות שעוזרות לאפיין אותו - היסטוריה מעניינת, נתונים סטטיסטיים, מפגשים פיקנטיים בין שחקנים לקבוצותיהם לשעבר ושלל דברים שצריך לדעת לפני ההימור. גם השבוע פינת "החמישייה הסודית" נברה בארכיונים ומצאה את כל הטיפים שפשוט חייבים לדעת לפני שמסמנים את ההימור. המסע שלנו כולל שלושה משחקי דרבי: בשבת, דרבי לונדוני חם בין ארסנל לטוטנהאם באמירויות, בראשון דרבי דרומי בליגת העל בין באר שבע לאשקלון ובשני, הדרבי החיפאי הגדול.

משחק מספר 20 (שבת): ארסנל - טוטנהאם 1.50, 3.40, 4.65

* רק פעם אחת בלבד בהיסטוריית המפגשים בין השתיים בפרמיירליג השיגה טוטנהאם ניצחון חוץ על התותחנים. זה קרה בחודש מאי 1993, אז ניצחו הספרס 1:3.

* ארסנל הפסידה את משחק הבית האחרון שלה בליגה (1:0 לניוקאסל). פעם האחרונה שהתותחנים הפסידו שני משחקי בית רצופים הייתה בדצמבר 1997.

* ב-11 משחקי הליגה האחרונים בין הקבוצות השיגה ארסנל 29 נקודות. דרבי הליגה האחרון (אפריל 2010) הסתיים ב-1:2 לתרנגולים בוויט הארט ליין וקטע לטוטנהאם רצף של 21 משחקי דרבי ללא ניצחון.

* רק פעם אחת העונה בליגה שמרה טוטנהאם על רשת נקייה וזה קרה במחזור הפתיחה (0:0 מול מנצ'סטר סיטי). גם ב-23 משחקי הדרבי האחרונים בליגה, טוטנהאם הצליחה רק פעם אחת לא לספוג.

* טוטנהאם קטעה בשבת רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון אחרי 2:4 על בלקבורן. מנגד, ארסנל מגיעה למשחק עם חמישה ניצחונות מששת המשחקים האחרונים.

ההימור: 1

משחק מספר 26 (ראשון): הפועל באר שבע - הפועל אשקלון 1.50, 3.40, 4.65

* במחזור הלפני האחרון של הליגה הלאומית בעונת 2005/6 גברה אשקלון בחוץ 0:1 על הפועל באר שבע. זה היה ניצחון החוץ האחרון של האשקלונים על יריבתם. מלבד המשחק הזה, לאשקלון יש רק עוד ניצחון חוץ אחד על הפועל באר שבע, במחזור הפתיחה של עונת 1999/00 (0:2). באותה עונה ירדה אשקלון לליגה הארצית.

* הפועל אשקלון הפסידה בשלושת משחקיה האחרונים ולא כבשה שער זכות. למעשה, הקבוצה של גיא עזורי לא ניצחה בליגה מאז המחזור הרביעי. לעומתה, באר שבע הפסידה רק פעם אחת מאז המחזור הרביעי - 3:2 להפועל תל אביב.

* השתיים כבר נפגשו העונה במסגרת גביע הטוטו. באר שבע ניצחה בוסרמיל (0:1, משער של ברנרדו ואשקונסלוס) וקיבלה ניצחון טכני 0:3 במשחק החוץ בעקבות שיתופו הלא חוקי של ערן לוי.

* מאמן אשקלון גיא עזורי ישוב לפגוש את הקבוצה אותה אימן בעונה שעברה. במשך כל התקופה בבירת הנגב, סבל עזורי מיחס האוהדים ובחודש פברואר התפטר המאמן לאחר שרכבו הותקף על ידי אוהדי הקבוצה.

* עונת 1997/8 הייתה היחידה בה שיחקו השתיים בליגה הבכירה. אז ניצחה באר שבע במגרשה בתוצאה 1:3 כשיוסי בניון היה בין המבקיעים. בסיום אותה עונה ירדו השתיים ליגה.

ההימור: 1

משחק מספר 60 (שני): מכבי חיפה - הפועל חיפה 1.40, 3.70, 5.25

* מאז 19 במאי 2001 לא ניצחה הפועל חיפה דרבי ליגה, אך בעונת 2004/5 הדיחו האדומים את הירוקים מגביע המדינה אחרי ניצחון בדו קרב פנדלים.

* מאז אותו הפסד ב-2001, ניצחה מכבי בשבעה משחקי דרבי בליגה ומשחק אחד, הדרבי האחרון של העונה שעברה, הסתיים בתיקו.

* פעמיים בהיסטוריה התקיים הדרבי ב-22 בנובמבר. ב-1999 היו אלו הירוקים שניצחו 2:3. 52 שנה, ב-1947, לפני כן ניצחה הפועל 5:1.

* האדומים של ניצן שירזי מגיעים למשחק לאחר ארבעה משחקים ללא הפסד. הרצף האדום כולל ניצחון חוץ על מכבי פתח תקוה ושלוש תוצאות תיקו.

* משהו רע קורה למכבי חיפה במשחקי הבית השנה. הירוקים גברו על מכבי פתח תקוה (0:1) בקרית אליעזר במחזור השני ומאז רשמו שתי תוצאות תיקו והפסד אל מול הקהל הביתי.

ההימור: 1

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully