וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א הביסה את פרוקום גדיניה 58:99

תצוגת כדורסל ענקית של הצהובים שצלפו 15 שלשות הובילה אותם לניצחון גדול על האלופה הפולנית. אידסון היה נהדר עם 20

את עונת היורוליג שלה פתחה מכבי תל אביב דווקא במשחק חוץ קשה מול קאחה לבוראל. ההמשך ידוע- הצהובים סבלו מחוסר התאמה, לא מצאו את המנהיג שלהם על הפרקט והובסו ב-16 הפרש. מאז עברה קבוצתו של דייויד בלאט לא מעט, החיבור המיוחל הגיע, ההגנה הקשוחה הפכה לסימן היכר, בעוד קבוצות כמו ז'לגיריס, חימקי ופרטיזן הרגישו את ההשפעה היטב על בשרן. הערב (חמישי) הגיע תורה של פרוקום גדיניה הפולנית לקבל בראש, וזה נגמר בהצגה נהדרת של הצהובים, שהביסו את הפולנים 58:99, והראו שכשקאחה לבוראל תגיע להיכל בשבוע הבא, כדאי לה מאוד להיזהר. מכבי היא כבר לא מה שהיתה.

שחקן מכבי תל אביב ליאור אליהו. ברני ארדוב
אף אחד לא הצליח לעצור אותם. אליהו/ברני ארדוב

לדייויד בלאט היו לא מעט סיבות לדאוג לפני המשחק מול פרוקום גדיניה. התקשורת והקהל ראו ביריבה הפולנית כמשוכה קלה עבור הצהובים, והמאמן ניסה לשמור על מתח בקרב שחקניו, כדי שלא יחליקו דווקא מול הקבוצה שלא הצליחה להשיג ניצחון עדיין ביורוליג. אלא שעושה רושם שהעונה בלאט לא יזדקק למלחמות הפסיכולוגיות הללו, בטח אם שחקניו ימשיכו להיראות ככה. מכבי נהנתה מערב ענק מחוץ לקשת, לחצה את שחקני פרוקום בכל התקפה, והפכה כל איבוד לנקודות קלות בצד השני.

שלא כמו במשחק הקודם מול חימקי, הפעם הצהובים נכנסו לאט למשחק, ונאלצו לחזור מפיגור מוקדם, אבל כשההתעוררות הגיעה, הריצה של הצהובים לא איחרה לבוא, בדרך ליתרון דו ספרתי. האורחים קיוו לחזור לעצמם במחצית השניה, אבל לא מצאו את הטבעת במשך דקות ארוכות, בעוד מכבי טסה ל-0:19 ויתרון 29 ענק. עד לסיום זכו כמעט כל שחקני הספסל להנות מהחגיגה, כששארפ, בורשטיין וגרין חותכים גם הם את ההגנה של היריבה, והקהל הצהוב מתמוגג ביציעים.

בלאט והאוהדים יכולים להיות מרוצים מאוד מכך שפעם נוספת קיבלו תפוקה משחקנים שונים, כשאידסון ופארגו היו אלו שהניעו את קבוצתם במחצית הראשונה, פרקינס המשיך לגלות מנהיגות, אבל אולי חשוב מכל אלו- נראה שהסגל העונה נהנה לשתף פעולה זה עם זה, ואם כך נראית הקבוצה בחודש נובמבר, אפשר רק לדמיין כמה רחוק יכולה להגיע הקבוצה אם היא תמשיך בקו בו היא נמצאת כרגע. פרוקום לעומת זאת הראתה בדיוק מה עובר עליה העונה- סגל לא רע, זרים טובים והמון פוטנציאל, אבל חוסר תיאום גדול משני צידי הפרקט גרם לפולנים ללא מעט איבודים, והותירה פעם אחר פעם את שחקני מכבי חופשיים לגמרי.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם דורון פרקינס, ג'רמי פארגו, צ'אק אידסון, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. פרוקום גדיניה העלתה בחמישייה את בובי בראון, דניאל יואינג, אדם לאפטה, פיוטר שצ'וטקה ויאן יאגלה. הפולנים פתחו בסערה עם שלשה גדולה של יואינג ונקודות של יאגלה. מכבי החטיאה 3 קליעות עונשין רצופות, פרקינס העלה אותה על הלוח, אבל יאגלה בסל בצבע העלה ל-1:7. ורדה צלף שלשה גדולה, אבל אליהו בדאנק, שתי שלשות של אידסון קבעו יתרון 12:15 צהוב. המטווח המדהים של מכבי נמשך, כשגם גיא פניני הצטרף לחגיגה, הצהובים רשמו לא פחות מ-6 שלשות מ-10 ניסיונות ברבע הראשון בדרך ליתרון 19:29.

פרוקום פתחה טוב את הרבע השני עם 4 נקודות מהירות, אבל פניני לא נרגע, צלף עוד שלשה, ויחד עם שחורציאניטיס העלה ל-23:34. הלחץ ההגנתי של מכבי נמשך והניב לא מעט מתפרצות, בעוד פרקינס שנותר שוב פנוי מחוץ לקשת הפציץ בדרך ליתרון 15. יואינג ופארגו החליפו שלשות, בעוד האורחים הצליחו להתקרב מעט, אבל החבורה של בלאט עבדה בתיאום מצויין בהתקפה, ומצאה את אליהו לנקודות נהדרות, והחטאה של האורחים הובילה את אידסון כדי לקבוע את תוצאת המחצית- 31:48.

דניאל יואינג שלח אייר בול בהתקפה הראשונה של הרבע השלישי, והצהובים ניצלו נקודות של בלו ושלשה נוספת של פרקינס יחד עם דאנק נאה של אידסון כדי לעלות ל-31:55. מי שעוד היה צריך אינדיקציה עד כמה המשחק הפך לגארבג' טיים קיבל את שארפ כבר באמצע הרבע השלישי, בעוד אידסון המשיך את השואו טיים עם דאנק נהדר בדרך לריצת 0:19 ויתרון 29. פרוקום הצליחה לייצר משהו סוף סוף ורצה ל-0:7, אבל אפילו גרין זכה לעלות על הלוח, ושמר את קבוצתו הרחק מלפנים. הפולנים המשיכו להתקרב אט אט וצימקו ל-20, אבל בורשטיין גם הוא נהנה מזן פרקט רב, וסידר אסיסט מאחורי הגב לגרין, בעוד מכבי ירדה ביתרון 47:70 בסיום הרבע השלישי.

בדיוק כמו שלושת הרבעים שקדמו לו, הרבע הרביעי נפתח עבור הצהובים באותה צורה: אידסון ופניני טיווחו שלשות פנויות, פרקינס הצטרף, ומכבי טסה ל-1:17 ויתרון 39 מדהים. הנדריקס, שלא קיבל דקות רבות נכנס ומיד הגיב ב-4 נקודות על ההגנה ההמומה של האורחים, ואפילו בורשטיין מצא שלשה, הראשונה שלו ביורוליג מאז דצמבר 2008. עד לסיום המשיכו הצהובים לחגוג, ואת האקורד האחרון סיפק דרק שארפ, שצלף מהפינה את הג'אמפ האחרון, שקבע ניצחון ענק, ב-41 הפרש. מה אתם אומרים- מכבי מוכנה לקאחה לבוראל?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: צ'אק אידסון 20 (3 מ-6 לשלוש) ו-5 חטיפות, גיא פניני (3 מ-5 לשלוש) ודורון פרקינס (4 מ-7 לשלוש, 6 ריבאונדים, 3 אסיסטים) 13 נקודות כל אחד, ג'רמי פארגו (3 מ-5 לשלוש) 12 ו-6 אסיסטים, טל בורשטיין 11, דייויד בלו 9, ליאור אליהו 7 ו-9 ריבאונדים, ראיצ'רד הנדריקס, סופוקליס שחורציאניטיס ויניב גרין 4 כל אחד, דרק שארפ 2.

קלעו לפרוקום גדיניה: ג'יי אר גידינס (5 ריבאונדים) ודניאל יואינג (3 איבודים) 14 נקודות כל אחד, בובי בראון (5 איבודים) ורטקו ורדה 10 כ"א, אדם הריצ'אניוק 4, יאן-הנדריק יאגלה 2 ו-7 ריבאונדים, פיליפ וידנוב ופיוטר שצ'וטקה 2 כ"א.

סטטיסטיקה קבוצתית:

אחוזים ל-2: מכבי 58 (21 מ-36), פרוקום 44 (17 מ-38)

אחוזים ל-3: מכבי 46 (15 מ-32), פרוקום 22 (4 מ-18)

אחוזים מהקו: מכבי 60 (12 מ-20), פרוקום 70 (12 מ-17)

ריבאונדים: מכבי 42 (29 הגנה, 13 התקפה), פרוקום 29 (21 הגנה, 8 התקפה)

חטיפות: מכבי 13, פרוקום 2
איבודים: מכבי 10, פרוקום 20
אסיסטים: מכבי 21, פרוקום 10
חסימות: מכבי 2, פרוקום 0

טל בורשטיין, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חגיגה בצהוב. בורשטיין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully