וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלוס מויה פרש מעולם הטניס בבכי

הטניסאי בן ה-34, שהיה הספרדי הראשון שדורג במקום הראשון בעולם, נכנע לפציעות ברגליו: "רציתי לפרוש בטורניר גדול"

זה אמנם היה באוויר, אבל קרלוס מויה, שדורג בעבר במקום הראשון בעולם, נאבק בדמעות והודיע היום (רביעי) כי הוא פורש ממשחק פעיל בגיל 34 בשל פציעה ברגליים. במסיבת עיתונאים שכינס הטניסאי במדריד, בה נכחו בין השאר בני משפחה, חברים ושחקנים לשעבר, הבטיח מויה כי הוא ייפרד מעולם הטניס בטורניר סביליה שייערך בדצמבר, ובכך יסגור קריירה של 15 שנים.

"רציתי להגיד שלום באחד מהטורנירים הגדולים או בגרנד סלאם, אבל החלום הזה לא יתגשם", אמר מויה בעצב. "אני עדיין מרגיש צעיר, אבל מבחינת הספורט אני כבר אחרי השיא". הטניסאי הספרדי סיפר כי בין השאר יש לו תוכניות לנוח ולבלות זמן בביתו עם משפחתו וביתו קרלה שנולדה באוגוסט האחרון. כמו כן הבטיח מויה להגיע לטורניר המאסטרס בלונדון "לא כדי לשחק".

מויה זכה ב-20 תארים במהלך הקריירה, כשהראשון שלו היה על המשטח האהוב עליו, החימר בבואנוס איירס ב-1995. במרץ 1999 הפך מויה לטניסאי הספרדי הראשון שעולה למקום הראשון בעולם מאז שהחל הדירוג ב-1973, והחזיק במקום הראשון במשך שבועיים. אחד מהרגעים הזכורים ביותר בקריירה שלו היה בסביליה (ב-2004) כשהוא גבר על אנדי רודיק והניף עם נבחרת ספרד את גביע הדייויס אחרי ניצחון על ארצות הברית. את תואר הגרנד סלאם היחיד שיש לו, ברולאן גארוס, הוא השיג ב-1998.

מהטופ 10 נשר מויה במאי 2005 ומאז סבל מפציעות בשנים האחרונות, כולל בקרסול, בכתף ובירך. המשחק האחרון של מויה היה במאי במדריד כאשר הוא הפסיד לבנג'מין בקר בסיבוב הראשון. הוא מסיים את הקריירה עם 575 ניצחונות ו-319 הפסדים. "תודה לכולם על כל השנים הללו", אמר מויה. "אנחנו נתראה שוב בקרוב. אני לא יודע איפה אבל אני מקווה שזה יהיה בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully