וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "הלחץ הוא עלינו"

17.11.2010 / 18:32

מאמן מכבי ת"א לקראת פרוקום: ”היא קבוצה מסוכנת מאוד” (ה', 20:45, 10, 5HD). פוט הושאל למיליה מהליגה השניה בספרד

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

במכבי תל אביב התלוננו השבוע בפני המנהלת על כך שנאלצו לקיים את משחק הליגה מול הפועל חולון ביום שני, מה שהותיר זמן מועט למנוחה לפני המשחק שייערך מחר (חמישי, 20:45, ערוץ 10 ו-5HD) ביורוליג, מול פרוקום גדיניה הפולנית, ביד אליהו. אלא שכפי שנראים הצהובים כרגע, עושה רושם שגם עם מנוחה של יומיים, הם צריכים להיות בצד המנצח מול פרוקום. מכבי מגיעה במומנטום נהדר, אחרי ניצחון גדול במוסקבה על חימקי, ואחרי שדרסה ללא רחמים את חולון.

אם הכל יילך לפי התוכניות של בלאט, ורמת ההגנה שהציגו הצהובים עד כה תישמר, מכבי צפויה לשמור על המקום הראשון בבית א'. הערב ערכה מכבי את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק, ובלאט עצמו נשמע מעודד מהיכולת האחרונה, אך יודע שקבוצתו תהיה חייבת לשמור על ריכוז מול האורחים. עוד לפני המשחק התברר כי ג'ף פוט, שהוחתם בתחילת השנה במכבי תל אביב, יעבור בהשאלה לקבוצה מהליגה השנייה בספרד, וייצא אליה כבר מחר.

"אנחנו קבוצה שמשיגה דברים דרך עבודה קשה"

"אנחנו חוזרים ליד אליהו אחרי שני משחקי חוץ מוצלחים", אמר המאמן הערב, "ואנחנו רוצים להמשיך את הדרך ואת הרצף. מסתובבת שמועה לא בריאה שהמשחק אמור להיות קל ולא קשה וזה בדיוק מסוג הדברים שאסור לנו לחשוב עליהם. אני מסתכל על פרוקום, יש שם לא פחות מחמישה שחקנים ששיחקו ב-NBA וגארדים מצוינים בכל קנה מידה. נכון שהמאזן שלהם לא חיובי כרגע אבל הם קבוצה מסוכנת מאוד. לנו אסור לרגע לרדת מהאינטנסיביות שלנו ומהרעב שלנו לניצחונות. אני בטוח שהם באים לפה עם הרגשה שהם יכולים להפוך את העונה שלהם".

עם זאת, סייג בלאט ואמר: "הלחץ כמובן לא עליהם, הוא עלינו. צריך להתרכז באימונים ולא להלחיץ יותר מדי. אסור להוריד מהדרישות שלנו ומהדרך שעבדנו עד עכשיו. אנחנו לא קבוצה גדולה אלא קבוצה שמשיגה דברים דרך עבודה קשה ודרך אינטנסיביות והקרבה עם כדורסל נכון. כל עוד נמשיך בקו הזה, אנחנו יכולים לשחק בביטחון. אם נרד מהקו הזה, אנחנו יכולים להפסיד לכל קבוצה".

על יריבתו הקרובה אמר בלאט: "ראינו את פרוקום בטרום עונה, ומאז הם הוסיפו לפחות שלושה שחקנים חדשים. הם שחקנים בעלי שם ובעלי רמה. לוקח זמן לקבוצה להסתגל לשחקנים ולהכניס אותם למערכת, ולשחק כדורסל שוטף ועקבי. כשאתה פתאום נכנס ליורוליג ואין לך זמן לזה, אתה עלול לסבול, וזה מה שקרה להם לדעתי. זה יכול לעבור להם ברגע אחד, ואנחנו צריכים לדאוג שמחר לא יהיה הרגע הזה".

על האפשרות שיגיע בכל זאת שחקן גבוה שיצטרף לסגל, אמר בלאט: "לבוא ולהוסיף שחקנים רק כדי למלא את הסגל זה לא נכון. רק אם נמצא שחקן מתאים וזה יסתדר לנו מבחינת בסגל, אנחנו נעשה משהו. אם לא, אין שום צורך למהר ולקפוץ. כמו שעבדנו עד עכשיו, נמשיך לעבוד בצורה נכונה ושקולה. זאת הדרך היחידה להגיע להחלטות יותר נכונות".

גם דורון פרקינס, שהיה אחד מעמודי התווך במשחק במוסקבה, שמח לחזור לתל אביב: "טוב לחזור ולשחק בבית אחרי המשחקים בחוץ", אמר פרקינס. "חשוב להמשיך את המומנטום גם כאן. זה משחק יורוליג, ותמיד ננסה לבוא לשחק ולתת את הכל. הצגנו יכולת לא רעה עד כה ואני מקווה שנשתפר עוד אפילו. לגבי המשחק שלי בשבוע שעבר, אני שמח שתרמתי לקבוצה, אני תמיד מנסה לתרום אבל ככה כולם עושים".

גיא פניני נשאל האם לדעתו מדובר במוקש עבור מכבי, ואמר: "לא הייתי קורא למשחק הזה מוקש אלא עוד משחק מפתח עבורנו. בתחילת העונה הצבנו לעצמנו מטרה לנצח את כל משחקי הבית שלנו, ואני מקווה שנעשה זאת כי אנחנו רוצים לשמור על המשכיות ולצאת עם ניצחון. פרוקום קבוצה מאוד מוכשרת, ובכל משחק נתון הם פתאום יכולים להתפוצץ ואנחנו צריכים להיות מוכנים. אסור לזלזל ביריב אף פעם ובטח לא בפרוקום. אנחנו מוכנים ודרוכים למשחק, אנחנו לא מסתכלים עליהם בלבד", סיכם השחקן.

לעומת חבריו, ריצ'רד הנדריקס התייחס להצלחות האחרונות של הקבוצה, ולתרומה של כל השחקנים. "אין בקבוצה עניין של אגו", אמר השחקן. "אם יש אגו בקבוצה שחקנים עושים עבודה טובה בלהסתיר את זה. החבר'ה פה חושבים קודם כל על הגנה ואחר כך על עצמם. שחקנים כאן גאים לשחק ביחד ולעשות את מה שמוטל עליהם".

"ההגנה תהיה המפתח"

הפולנים אמנם זכו ללא מעט מחמאות מצידו של בלאט, אבל למשחק ביד אליהו הם מגיעים מאוכזבים במיוחד. בשבוע האחרון החלה פרוקום שני הפסדים כואבים- הראשון ביורוליג מול פרטיזן בלגרד בבית, והשני, מול חימקי מוסקבה בליגה המאוחדת, אז הובסו הפולנים ב-20 הפרש. מאמן פרוקום, תומאס פצ'צ'אס יודע שהמשימה לא עומדת להיות פשוטה. "מכבי ניצחו משחקים חשובים מול ז'לגיריס, פרטיזן וחימקי. הם בכושר טוב".

המאמן הליטאי החמיא לצהובים, ואמר: "הם משחקים כדורסל אתלטי טוב מאוד. הם חזקים מאוד מתחת לסל, אבל גם מבחוץ, ככה שזה הולך להיות מאוד קשה עבורנו". עם זאת, הפולני לא מוותר מראש על המשחק: "יש לנו קצת זמן להתכונן, ולהכין את עצמנו טוב למשחק. אנחנו חייבים להיות מוכנים מאוד כדי לשחק מול מכבי".

גם הסנטר של הפולנים, אדם הוריצאניוק מודע לגודל המשימה, ולחשיבות המשחק עבור קבוצתו: "אנחנו מגיעים לישראל כדי להיאבק עם מוליכת הבית, וזה עומד להיות קרב קשה מאוד עבורי ועבור חבריי לקבוצה. ננסה לנצח את המשחק, והגנה חזקה וקשוחה תהיה המפתח לדעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully