וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: שרלרואה השפילה את ריאל מדריד 49:67

הבלגים חגגו על מסינה, שולה הדהימה את פנרבחצ'ה/אולקר, סיינה הפתיעה את ברצלונה, קאחה לבוראל הפסידה לפרטיזן

המחזור החמישי בשלב הבתים של היורוליג ייסגר רק מחר, אבל הערב (רביעי) נרשמו לא פחות מארבע הפתעות מרעישות בכדורסל האירופאי. בפתיחת הערב, שרלרואה הבלגית, שעד כה לא הצליחה להשיג ולו ניצחון אחד, השפילה את ריאל מדריד של מסינה עם ניצחון 49:67, ובהמשך הפתיעה שולה הצרפתית את פנרבחצ'ה/אולקר, עד להערב הקבוצה היחידה שלא הפסידה ביורוליג, עם 78:82. לא מספיק לכם? אלופת אירופה מברצלונה חטפה בראש מסיינה והפסידה 67:76.

רוצים עוד? פרטיזן בלגרד הנחילה לקאחה לבוראל הפסד שלישי ברציפות, 74:71, רגע לפני שהספרדים מגיעים להיכל. מי שניצלה את הפסדה של ריאל מדריד היא אולימפיאקוס שהשיגה ניצחון חוץ ראשון העונה עם 71:86 גדול ברומא. מי שעוד פתחה טוב את הערב היא ריטאס וילנה, שהשיגה ניצחון בכורה במפעל אחרי 62:90 גדול על ציבונה זאגרב. בבית ד' השיגה לובליאנה ניצחון ביתי חשוב, כשגברה על ולנסיה 68:72.

בית א'

פרטיזן בלגרד - קאחה לבוראל 71:74

הקבוצה של איבנוביץ' שהגיעה למשחק כשהיא נמצאת במשבר עמוק אחרי ההפסד הביתי במחזור הקודם לז'לגיריס, ממשיכה להיראות רע, ועכשיו ברור שלמשחק בשבוע הבא ביד אליהו מול מכבי תל אביב היא תגיע פצועה במיוחד, אחרי הפסד נוסף הערב, הפעם לפרטיזן. האורחים פתחו נהדר את המשחק, ההתקפה רצה טוב והשתיקה את האלפים באולם 'פיוניר', בדרך ליתרון 18:25 בסיום הרבע הראשון. אלא שאז, בדיוק כמו בשבועיים האחרונים, הגיעה ההתמוטטות. לבוראל לא מצאה את הטבעת, מה שאיפשר למארחים לחזור למשחק, לתפוס את ההובלה ולרדת ביתרון 4 במחצית.

המשחק הפך לקרב חפירות במחצית השניה, כשהשתיים נותרות צמודות זו לזו, עד לרגע הסיום. בדקה האחרונה הצליחה פרטיזן לנצל איבוד והחטאה של האורחים כדי לעלות ליתרון 3, אבל סאן אמטריו צימק מהקו לנקודה בלבד. גיסט שמר על קור רוח, קלע בעצמו מהקו, ובייליצ'ה קיבל הזדמנות אחרונה עבור האורחים, כשחיפש שלשה, אבל לא קלע אותה, ופרטיזן חוגגת ניצחון חשוב. ג'יימס גיסט הוליך את קלעי פרטיזן עם 14 נקודות ו-11 ריבאונדים, ניית'ן ג'אוויי היה טוב מאוד עם 13 נקודות ו-8 ריבאונדים, ודושאן קצ'מן הוסיף 12 ו-4 אסיסטים. לקאחה לבוראל: סטנקו באראץ' 17 ו-6 ריבאונדים.

בית ב'

רומא - אולימפיאקוס 86:71

בערב כזה, בו החזקות מופתעות, היוונים היוו את היוצא מהכלל. אולימפיאקוס השיגה הערב את ניצחון החוץ הראשון שלה במפעל, ועשתה זאת בסטייל, בעוד האיטלקים נחלו את הפסדם השלישי ברציפות, והם נראים בצרות כרגע. האורחים באדום תפסו פיקוד על המשחק כבר מהפתיה, הציגו מחצית ראשונה נהדרת בסיומה הוליכו 40:53. משם והלאה הקצב קצת הואט, אבל היוונים ניצלו זאת כדי לשמור על היתרון, בעוד האיטלקים לא ממש הצליחו להתקרב עד לסיום.

יואניס בורוסיס הוליך את קלעי אולימפיאקוס עם 16 נקודות ו-10 ריבאונדים, מילוש תיאודוסיץ' היה גדול על 15 נקודות, 7 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, ואסילי ספאנוליס קלע 14 וחטף 5 פעמים ואפילו יותם הלפרין זכה להשתתף בחגיגה כששיחק 16 דקות וקלע 7 נקודות (ב-2 מ-2 מהשדה). את רומא הוליך אנדראה קרוסריול שקלע 17 ואסף 6 ריבאונדים.

שרלרואה - ריאל מדריד 49:67

אם מישהו היה צריך אינדיקציה ברורה יותר משבוע שעבר, אז כמעט והחליקה ריאל מדריד מול באמברג, הרי שהערב הוא קיבל אותה ובגדול. שרלרואה, שעוד לא הצליחה למצוא ולו ניצחון אחד במפעל, הדהימה את הספרדים והשפילה אותם לעיני כששת אלפים אוהדים בלגים משלוהבים. המארחים לא התרשמו מהשמות ומהתקציב של היריבה שלהם, ופתחה מצויין את המשחק. ברנט רייט וג'וסף גומיס חגגו בצבע, והטיסו את שרלרואה ליתרון 11 כבר ברבע הראשון. ריאל התעוררה לאט, והבלגים עצרו את יריבתם על 25 נקודות בלבד במחצית הראשונה, בדרך ליתרון 8.

מי שציפה שהמדרידאים יעלו למחצית השניה כמו מתוך לוע של תותח התבדה, כששוב שחקניו של מסינה לא מצליחים לעבור רף 13 הנקודות לרבע, בעוד היתרון המקומי מגיע עד 15. שחקניו של מסינה חיפשו ליצור משהו ברבע האחרון שיביא לקאמבק, אבל שרלרואה לא ויתרה, פתחה חזק, עלתה ליתרון 18, ושוב עצרה את הספרדים על 12 נקודות עלובות ברבע, במשחק שללא ספק תנסה ריאל לשכוח, ומהר. בריאן גרין הוליך את קלעי שרלרואה עם 14 נקודות, ברנט רייט (8 ריבאונדים) ודמונד מאלט (8 אסיסטים) סייעו עם 11 כל אחד. לריאל: פיליפה רייס 12 ו-8 ריבאונדים.

בית ג'

סיינה - ברצלונה 67:76

הקרב הגדול של הערב התקיים דווקא באיטליה, שם נחלה אלופת אירופה את הפסדה השני במפעל. קבוצתו של פאסקוול הגיעה למשחק ללא כוכבה ומנהיגה, חואן קרלוס נבארו, והרגישה בחסרונו כבר בפתיחה. בו מקאלב אימלל את הגנת ברצלונה ברבע הראשון והוביל את קבוצתו ליתרון 9, כשהקאטלנים לא מוצאים לו תשובה. כניסה טובה של לאקוביץ' ולורבק לא איפשרה לביינה לברוח, ולמחצית היא ירדה ביתרון 3 בלבד.

אלא שברבע השלישי המשיך מקאלב בהצגה, ראקוביץ' ולאברינוביץ' סייעו לו, בעוד האיטלקים מגיעים ליתרון 15 ברבע האחרון. ברצלונה חיפשה מישהו שייקח אחריות בהתקפה, אבל לא מצאה, נעצרה על 12 נקודות ברבע האחרון, ונחלה הפסד כואב, שעוד עלול להשפיע על סיכוייה לסיים ראשונה בבית. מקאלב הוליך את קלעי סיינה עם 21 נקודות (10 מ-14 מהשדה), מילובן ראקוביץ' הוסיף 13 וקשישטוף לאברינוביץ' היה שם עם 11 ו-6 ריבאונדים. לברצלונה: ארזם לורבק ופיט מייקל 15 נקודות כל אחד.

ריטאס וילנה - ציבונה זאגרב 62:90

האוהדים האומללים ב-וילנה שיוועו כבר לניצחון, וסוף סוף הם מצאו אותו, ועוד איזה ניצחון. יריבתה של ריטאס אמנם הגיעה למשחק ללא ניצחון בעצמה, אבל למי אכפת מזה כשהקבוצה רושמת ניצחון ב-28 הפרש? המארחים היו בטירוף כבר בפתיחה, עלו ליתרון דו ספרתי והוליכו ב-9 במחצית, כשנראה היה שציבונה מצליחה להתעורר מעט. אלא שאז הגיע הרבע השלישי, ריטאס טסה ל-9:23 ב-10 דקות, ומשם והלאה המשחק היה לפרוטוקול בלבד. מרטינאס גצ'ביצ'יוס הוליך את קלעי ריטאס עם 17 נקודות, יונאס ואלאנצ'יונאס הוסיף 15 ו-9 ריבאונדים, שארנואס יאסיקביצ'יוס רשם הופעת בכורה, אך לא קלע ב-6 הדקות בהן שיחק. בויאן בוגדאנוביץ' הוליך את קלעי ציבונה עם 19.

שולה - פנרבחצ'ה אולקר 78:82

למשחק הערב הגיעו הטורקים כקבוצה היחידה שעדיין לא נחלה הפסד העונה ביורוליג, אבל בערב בו שרלרואה מדהימה את ריאל מדריד, נראה שהכל יכול לקרות, ועתה אין יותר קבוצות מושלמות במפעל. פנרבחצ'ה/אולקר פתחה טוב את המשחק ורשמה רבע ראשון התקפי טוב, כשהיא מוליכה ב-4, אבל אז האורחים נתקעו על 10 נקודות בלבד ברבע השני, בעוד הצרפתים ניצלו זאת כדי להוביל ב-7 במחצית.

המארחים העקשניים המשיכו לעשות את החיים קשים על הטורקים גם במחצית השניה, ו-5 דקות לסיום כבר עלו ליתרון 11. האורחים לא אמרו את המילה האחרונה, וניסו להוכיח מדוע הם הקבוצה המושלמת של המפעל עד כה, כשהם רצים ל-2:7 ומצמקים ל-5 בלבד לקראת הדקה האחרונה. דווקא אז החטיא קאיה פקר שתי זריקות עונשין חשובות, לאברינוביץ' החטיא שלשה, והצרפתים חגגו ניצחון ענק. סמי מחייה הוליך את קלעי שולה עם 29 נקודות (9 מ-12 ל-2), אנטואן רובינסון היה טוב עם 14 ו-7 ריבאונדים ודמרקוס נלסון הוסיף 12. לפנרבחצ'ה/אולקר: רוקו לני אוקיץ' וטרנס קינסי 15 כל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בית ד'

לובליאנה - ולנסיה 68:72

ולנסיה הגיעה ללא מאמנה החדש, פסיץ', שיתחיל באופן רשמי בתפקיד רק במשחק הבא, ונראה ששחקניו סידרו לו לא מעט עבודה. הספרדים דווקא נראו טוב בפתיחה והוליכו ביתרון דו ספרתי ברבע הראשון, אבל ריצת 11:22 ברבע השני של המארחים הביאה להם את היתרון במחצית. הרבע השלישי היה צמוד מאוד, אבל לובליאנה החלה לברוח לקראת הסיום, אילייבסקי קלע את הנקודות הראשונות שלו והעלה את קבוצתו ליתרון 9, 5 דקות לסיום.

האורחים לא ויתרו, עומאר קוק החל להתחמם ועם 5 נקודות רצופות הוריד ל-2 בלבד, בתוך הדקה האחרונה. אלא שאילייבסקי, עם 4 קליעות עונשין מוצלחות מהקו סגר את המשחק, והעניק למארחים את הניצחון. קווין פינקני הוליך את קלעי לובליאנה עם 14 נקודות ו-4 חטיפות, גוראן יאגדוניק הוסיף 12 ו-6 ריבאונדים. לולנסיה: ננו דה קולו 16, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חטיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully