וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופי זה לא רק למכוערות

15.11.2010 / 11:28

גם אם צ'לסי עדיין מוליכה את הפרמיירליג, התבוסה מול סנדרלנד הזכירה שהיא עדיין חלשת אופי. מיכאל יוכין מסכם סופ"ש אירופאי, מתרשם מבולטון ונפרד מגלאטסראיי

זה אמיתי – חאבייר פאסטורה

הפליימייקר הארגנטיני הגיע לפאלרמו בקיץ 2009 מהורקאן תמורת 8 מיליון יורו בלבד, אבל תמיד חלם לשחק בברצלונה. החלום עשוי להיות קרוב מתמיד אחרי שלושער מרהיב שהניב אתמול (ראשון) לפאלרמו ניצחון 1:3 בדרבי החשוב של סיציליה. זו לא הייתה ההופעה הפנומנלית הראשונה של השחקן המכונה במולדתו "הרזה". פאסטורה סיפק ניצוצות של גאון בעונת ההתאקלמות המוצלחת אשתקד, אך העונה הפך ללהיט של ממש. לא רק בארסה – גם מילאן, ריאל מדריד, צ'לסי הוזכרו כמועמדות רציניות להחתימו, וגרמו לנשיא הוורודים-שחורים לפתוח במו"מ מזורז להארכת חוזהו כדי לכלול בו סעיף שחרור של 70 מיליון יורו. ככה זה כשהכוכב שלך מככב בכותרות על בסיס קבוע, כולל בישול אלגנטי בעקב לשער של מאוריסיו פינייה מול גנואה לפני שבוע, או שערים עוצרי נשימה לרשת יובנטוס ופיורנטינה.

מצד שני, בהפסד באמצע השבוע במילאן פאסטורה כלל לא הורגש, ומאמנו דליו רוסי טוען שהילד בן ה-21 עדיין רחוק מאוד מלהיות שחקן מושלם: "הוא יודע לגנוב את ההצגה, אבל כדורגל זה לא רק מסירות. פאסטורה צריך ללמוד לחלק מאמץ על פני 90 דקות ולהתמודד עם שמירה צמודה". אין ספק שהוא צודק, אבל אחרי השלישיה לרשת קטאניה שהעלתה את מאזנו של חבייר לשבעה שערים העונה, יהיה קשה לעצור את הסחף התקשורתי. אמנם הוא היה בסגל של דייגו מראדונה במונדיאל, אך שיחק בו 16 דקות בלבד, ויש שיגידו שהיה חסר כדי לחבר את כל הארסנל ההתקפי של האלביסלסטה ליחידה מגובשת יותר. הקריירה הבינלאומית שלו מתחילה למעשה רק עכשיו, ויהיה מרתק לראות כיצד המאמן הלאומי החדש, סרחיו באטיסטה, ישתמש ביהלום החדש, אולי כבר במשחק הידידות מול ברזיל ביום רביעי.

זוהי סדום – גלאטסראיי

כאשר פרנק רייקארד הגיע לאיסטנבול בקיץ 2009, הציפיות של גלאטסראיי פשוט לא יכלו להיות גבוהות יותר. ההולנדי ניצח ב-6 משחקי הליגה הראשונים שלו, תוך כיבוש 20 שערים, כיסח את פנאתינייקוס בחוץ בליגה האירופית, והקבוצה נראתה בדרך לתהילה. בשנה שעברה מאז, הכל התפרק לרסיסים, וכיום נראית ספינת הדגל של הכדורגל הטורקי באחד המשברים העמוקים ביותר אי פעם. את העונה שעברה היא סיימה בסופו של דבר במקום השלישי, במרחק 11 נקודות מהאלופה המפתיעה בורסאספור. העונה הנוכחית נפתחה עם שני הפסדים בליגה והדחה מבישה במיוחד מהליגה האירופית בידי קרפאטי לבוב, קבוצה בינונית מינוס ממרכז הטבלה באוקראינה. לא סתם הודחה – גלאטסראיי סיימה את המשחק הביתי בתיקו 2:2 ועלתה ליתרון בגומלין בתוספת הזמן בדרך להעפלה לשלב הבתים. אלא שקרפאטי הספיקה להשוות, עלתה בזכות שערי החוץ וכעת היא מפסידה בכל משחקיה, רק כדי להראות לרייקארד את גודל הפספוס.

ההולנדי כבר לא נמצא על הספסל – הוא פוטר לפני חודש אחרי שההגנה נראתה כמו מסננת ביום רע בהפסד ביתי 4:2 לאנקרה גוג'ו, והתקשורת החלה לחשוד שהשחקנים מיישמים את נוהלי השביתה האיטלקית. מחליפו הוא לא אחר מאשר גאורגי חאג'י, הרומני שכיכב בקבוצה כשחקן ועשה קדנציה קצרה ולא מוצלחת כמאמן באמצע העשור הקודם. משחק הבכורה שלו, 0:0 מול פנרבחצ'ה, קטע רצף של עשרה הפסדים רצופים במגרשה של היריבה השנואה בדרבי החם ביותר בעיר. "אנחנו יוצאים לדרך חדשה. נהניתי מאוד מהקבוצה, ונעשה דברים גדולים ביחד". אז הוא אמר. לפני שבוע נכנעה "גלא" 2:0 במגרשה של המובילה הגאה טרבזונספור, ואתמול רשמה הפסד ליגה שישי ב-12 משחקים, 2:0 ביתי משפיל מול מניסאספור הזעירה, והידרדרה למקום העשירי שלא זכור אפילו לאוהדים הוותיקים ביותר.

זה מתחמם – כוכבי בולטון

בסוף שבוע בו זלאטן איברהימוביץ' ניצח את האקסית בדרבי של מילאנו, אסור להתעלם דווקא מחלוץ שבדי אחר, מבוגר ממנו בארבעה חודשים. השער הווירטואוזי בנצחון 2:3 של בולטון על וולבס מוכיח שיוהאן אלמנדר נמצא בכושר הטוב בקריירה שלו, והוא לא לבד. אואן קויל, מנג'ר סקוטי נהדר נוסף בפרמיירליג, עושה עבודה אדירה ומוציא את המיטב מהכישרונות ההתקפיים שעומדים לרשותו. ב-2009 עבר אלמנדר 11 חודשים ללא שער ליגה בהדרכתו של גארי מגסון ההגנתי, אך שינוי בעמדה על הקווים שינה את יכולתו ב-180 מעלות. לזכותו של השבדי רשומים כבר חמישה שערים, בעוד הקפטן קווין דייויס קיבל זימון בכורה לנבחרת בגיל 33, ואילו לי צ'ונג סונג הקוריאני, שנבחר לשחקן העונה של הקבוצה אשתקד, רק הולך ומשתפר.

הטרוטרס עלו למקום החמישי, עם 21 שערי זכות ב-13 משחקים, וכמעט בכל שבוע נותנים הצגה לצופים. לצערו של קויל זה לא יימשך לנצח – המועדון טובע בחובות של 94 מיליון ליש"ט, ומכירת החיסול נראית באופק. הבלם גארי קייהיל, המוערך ב-15 מיליון ליש"ט, מחוזר על ידי מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, טוטנהאם, ארסנל ורומא. לי לא יישאר בריבוק סטדיום עוד זמן רב, והמצב המעניין ביותר קשור לאלמנדר עצמו. החלוץ שנרכש תמורת שיא מועדון (יותר מ-8 מיליון ליש"ט) והוגדר על לא מזמן לכישלון, פורח דווקא כאשר חוזהו מתקרב לסיומו בקיץ. בולטון עלולה למכור אותו כבר בינואר, כאשר ספרטק מוסקבה ופנרבחצ'ה עומדות בתור. הוא לעולם לא יתקרב לזלאטן, אבל כאשר יקבל מיליונים בקבוצתו החדשה יהיה חייב תודה ענקית לקויל, האיש שהציל את הקריירה שלו.

זה מתקרר – האופי של צ'לסי

העונה נדמה היה שמנצ'סטר יונייטד איבדה את הקילר אינסטינקט שלה, לאחר שהרבתה לבזבז נקודות אחרי שהיא עולה ליתרון. לצ'לסי אין בעיות מהסוג הזה: מרגע שהכחולים מבקיעים שער ראשון, היריבות יכולות לשכוח מהמשחק. אלא שלקבוצתו של קרלו אנצ'לוטי יש נקודת תורפה מטרידה לא פחות – היא לא מסוגלת לשנות מומנטום במשחקים שמתחילים ברגל שמאל מבחינתה. ה-3:0 הביזארי מול סנדרלנד, בו ספג פטר צ'ך את שערי הליגה הראשונים שלו בסטמפורד ברידג' העונה, הוא רק סימפטום. אי אפשר לבוא בטענות לקבוצה שחסרה בו זמנית את שני הבלמים הקבועים (ג'ון טרי ואלכס) ואת הקשר האחורי החשוב ביותר (מייקל אסיין), ועולה למגרש עם פאולו פריירה במרכז ההגנה. אפילו דידייה דרוגבה חולה במלריה היה עדיף במשבצת זו. הפיאסקו של אנצ'לוטי נעוץ בחלק השני של המגרש – רוב שחקני ההתקפה שלו עמדו לרשותו, ובכל זאת לא נתנו אפילו פייט ראוי מהרגע בו טייל נדום אונואוהה לשער הראשון של החתולים השחורים.

צ'לסי נראתה כמו קבוצת תחתית שלא מסוגלת מוראלית לחשוב על קאמבק, וזה לא חדש לה. בהפסד למנצ'סטר סיטי לפני חודש וחצי מיעטו מאוד הכחולים להגיע להזדמנויות, במיוחד אחרי שער היתרון של קרלוס טבז. בשבוע שעבר, באנפילד נגד ליברפול, אמנם נזקק פפה ריינה לשתי הצלות, אך בפועל הצמד של פרננדו טורס הכריע את המשחק במחצית הראשונה, וחניכיו של קרלו אנצ'לוטי נראו כבויים. על ה-0:0 בוילה פארק מיותר להרחיב את הדיבור כי צ'לסי לא הייתה קרובה לניצחון גם שם.

תשעה ניצחונות ליגה יש העונה לצ'לסי. תאמינו או לא, אבל היא הובילה במחצית בשמונה מהם. רק בבלקבורן הצליח אנצ'לוטי לצאת מפיגור, להשוות ל-1:1 לפני ההפסקה ולנצח 1:2, אבל זה בדיוק היוצא מהכלל שמוכיח את הכלל. מובן שאי אפשר לבוא בטענות לקבוצה על כך שהיא מנצחת את רוב משחקיה עוד לפני השריקה להפסקה, אבל צ'לסי חייבת למצוא פתרונות גם כשלא הכל הולך חלק, ונכון לעכשיו אין לה יכולת מינימלית לשנות מומנטום שלילי. יונייטד הראתה איך עושים זאת נכון – הרי שלשום היא הצילה באורח פלא נקודה מאסטון וילה במשחק בו הייתה ראויה לתבוסה מוחצת. פרגוסון עדיין לא מנוצח בליגה, אנצ'לוטי סופר כבר שלושה הפסדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

זה המשחק – לברקוזן מול באיירן מינכן

אל תפספסו בשבת את אחד המשחקים החמים בגרמניה. מאז חזה אולי הנס כי "לברקוזן מעולם לא תזכה באליפות", ובינתיים צדק, אפשר לחתוך את המתח בין שתי הקבוצות בסכין. "נברקוזן" תגיע עם מוראל גבוה אחרי שלושה ניצחונות רצופים, אבל לצד רקורד חוץ כמעט מושלם, דווקא המאזן הביתי שלה העונה בעייתי (שני ניצחונות בלבד בשישה משחקים). באיירן מתמודדת עם המשבר בין הנס ללואיס ואן חאל באמצעות טיפוס למקום השישי, בזכות שבע נקודות בשלושה משחקים, בהם כבשה עשרה שערים – לעומת שמונה כיבושים בתשעת המשחקים שקדמו לכך! בעונה שעברה הסתיימו שני המפגשים בין היריבות בתיקו 1:1, ודורטמונד תהיה מאושרת אם הן ישחזרו את התוצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully