וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמיר: "איבדנו את הראש ברבע האחרון"

מאמן בני השרון לא היה מרוצה מהסיום בניצחון על חיפה. חסין: "כדיר לא בא להציל את הקבוצה". קטש: "אנחנו בקו עליה"

יומיים לפני שהיא נכנסת למעגל המשחקים של שלב הבתים ביורוקאפ, גברה הערב (ראשון) הפועל ירושלים על עירוני אשקלון 66:75, במשחק שיכול היה להסתיים בפער גבוה בהרבה. "משחק ההתקפה שלנו היום היה יותר טוב", אמר המאמן האדום, עודד קטש, עם תום משחק החוץ. "בסך הכל היה לנו משחק קשה מול קבוצה שבהמשך הליגה תהיה הרבה יותר חזקה ומסוכנת. ג'ייסון ריץ' וסולומון ייצרו יתרון משמעותי, וברבע אחד טוב עשינו הבריחה שלנו. אפשר לקחת מהמשחק הזה הרבה דברים טובים, כמו הדברים ההגנתיים".

המאמן נשאל לגבי איבוד היתרון לקראת הסיום, כאשר הפער האדום צנח מ-21 ל-9, ואמר: "כבר חשבתי שהמשחק גמור ועשיתי חילופים כדי לתת לשחקנים לנוח. אני שמח מאוד שניצחנו בסוף, אנחנו בקו עליה". לאחר מכן התייחס קטש לכך שמעתה והלאה, קבוצתו תיאלץ להתחיל להתרגל לשחק שני משחקים בשבוע. "זה אתגר גדול לשחק פעמיים בשבוע, ואני מאמין שייקח לכמה שחקנים זמן להתרגל. ביום שלישי יעמוד בפנינו אתגר לא פשוט. זו אינטנסיביות אחרת, אתגר אחר, לא יהיה פשוט".

אגב, קטש מאוד רצה לראות את אלישי כדיר מצטרף לירושלים, אך לאחר שזה חתם בחיפה, מסתמן כי עמית תמיר,ש החל להתאמן עם הקבוצה, יהיה הגבוה שיצורף. במקביל להצטרפותו של תמיר, בירושלים מנסים לאתר גבוה זר בכדי לחזק את הקו הקדמי של הקבוצה.

בריאן רנדל, שכרגיל עשה את שלו עם משחק יעיל וקבוצתו, הוסיף: “התחלנו טוב, ברבע הראשון היינו די אינטנסיביים והמשכנו גם ברבע השני. ריץ' יצר מומנטום ופתחנו יתרון אבל בסיום ההפרש ירד. לקבוצה שרוצה להשתפר אסור שזה יקרה. כל משחק הוא הכנה טובה, גם כזה, אנחנו מריצים את ההרכב שלנו וזה היה משחק טוב לקראת היורוקאפ". האמריקאי הנהדר התייחס לחברו לקו הקדמי, אורי קוקיה, שעתיד להיעדר מספר חודשים, ואמר: "קוקיה הוא השחקן הכי טוב בליגה הזאת. הרבה שחקנים עושים מהלכים, אסיסטים , דברים כאלה, אבל קוקיה מביא הכל ותורם לקבוצה להפוך לקבוצה מצליחה".

מנגד, אריאל בית הלחמי הודה כי לקבוצתו ממש לא הגיע לנצח הערב. “התוצאה עשתה איתנו חסד. שיחקנו לא טוב ולא הצלחנו להביא לידי ביטוי את הגארדים שלנו וכך קשה לנצח. יש לנו בעיה בריבאונד מתחילת השנה, אנחנו הגרועים בליגה בקטגוריה הזו. לא אדבר אחרי המשחק על חילופי שחקנים. גור פורת אמור לתת לנו חיזוק לקו הישראלים והוא יכול לתת לנו הרבה", אמר המאמן על החיזוק, שיערוך את הופעת הבכורה שלו בשבוע הבא.

ליאור ליפשיץ המשיך באותו קו: "התוצאה משקרת לגמרי, נראינו לא טוב וקרו לנו יותר מדי דברים. אנחנו צריכים לדעת לתקן, וזה יותר מנטלי ממקצועי. אנחנו יוצאים עם ראש מורם כי בדקות האחרונות הראינו לב ונלחמנו, צריך להתחיל את המשחק הבא כמו שסיימנו את הנוכחי".

"צריך לראות שזה לא יקרה בעתיד"

בקרב בין שתי קבוצות שרואות את עצמן מועמדות טבעיות לפיינל פור, השיגה הערב בני השרון את הניצחון אחרי 89:93 על מכבי חיפה, אבל זה לא היה פשוט. קבוצתו של דן שמיר רשמה רבע אחרון נוראי, במהלכו ראתה את יתרון 16 הנקודות בו החזיקה בשלב כלשהו, מצטמק ל-2. למזלו של שמיר, הצליחו שחקניו להתעשת בזמן, ולצאת עם הניצחון, שבוע אחרי ההפסד לנתניה.

"שיחקנו כדורסל טוב במשך רוב שלבי המשחק", אמר שמיר בסיום, "אבל ברבע הרביעי הם עברו להרכב נמוך ואנחנו איבדנו את הראש. צריך להסתכל על הדקות האלה ולראות שזה לא יקרה בעתיד. אני שמח שבסוף עשינו גם מהלכים שניצחו את המשחק". על רון סטיל, שלקח מנהיגות באותן דקות והביא את הניצחון, אמר המאמן: "אנחנו מאוד מאמינים ברון, הוא שחקן שיכול לעשות הרבה דברים. הוא התחיל את העונה לא כך כך טוב, אז הוא צריך לעשות את הדברים הקלים קודם כל ולהחזיר לעצמו את התחושה הטובה".

סטיל עצמו אמר בסיום: "צריך לתת קרדיט לחיפה, ידענו שהם יכולים לחזור. שיחקנו טוב כל המשחק, אבל הם לא ויתרו, אנחנו היינו צריכים להגיב יותר טוב, הם דחפו את הכדור כדי להשיג מהלכים קלים. אנחנו משחקים טוב ומסיבה מסוימת יש לנו נפילה, ואנחנו לא יכולים לקלוע. אנחנו חייבים לתקן את זה". על יכולותיו עד כה אמר השחקן: "אני לא יודע מה היה לי עד עכשיו. החברים שלי לקבוצה עודדו אותי, כשהקבוצה צריכה אותי אני צריך להיות שם. זה ניצחון קבוצתי טוב".

בצד המפסיד, ניסה אלעד חסין לראות את הנקודות החיוביות. "אין ספק שהקבוצה שלי אנרגטית ורוצה לנצח, אבל זה לא מספיק. כדי לנצח קבוצות חזקות צריך לשחק חזק ואחרת. לא היינו מספיק מרוכזים, כשאתה בא למשחק חוץ עם שלושה וחצי ישראלים, אז מעבר ללחימה, לאנרגיות ולרוח אני לא לוקח הרבה דברים. נכון שהיינו קרובים, וזה עד עכשיו הסיפור שלנו, צריך הרבה עבודה". ואם כבר מיעוט ישראלי, חסין התייחס להחתמה של אלישי כדיר שמגיע ממכבי תל אביב: "אין לי ספק שאלישי יעזור לנו מאוד. שנה שעברה הוא היה ה-MVP של הליגה, הוא בא רעב ובא לעזור. הוא לא בא להציל את הקבוצה. הוא ישים אותנו בדרגה איפה שאנחנו רוצים להיות".

"כנראה היינו צריכים לעשות את זה קשה"

גם למכבי אשדוד זה לא הלך קל הערב, אבל היא יצאה בסופו של ערב עם ניצחון בית יוקרתי, 84:87 אחרי הארכה, על ברק נתניה העדיפה. "היה קשה אבל היינו צריכים כנראה לעשות את זה קשה", אמר מאמן אשדוד, עופר ברקוביץ'. "הקבוצה איבדה בטחון אחרי ההפסדים, אני שמח שבסוף הנחישות התגברה על הכל וניצחנו.חשוב שנצבור נצחונות, הנצחונות יוסיפו לנו בטחון בהמשך. יש פה הרבה שחקנים שיכולים לפרוץ השנה, אבל הם צריכים להבין שרק כקבוצה זאת הדרך. היו לנו היום חמישה שחקנים בדאבל פיגרס".

אחד מהם, הלא הוא מאיר טפירו אמר לאחר המשחק: "הניצחון הזה היה כמו לידה קשה. קרו דברים שלא היו צריכים לקרות, אבל אני שמח שעברנו את זה ויצאנו מהמצב הקשה הזה. ידענו לקחת את המשחק הזה, וזה חשוב. קשה לדעת אם אנחנו יוצאים מפה לדרך אחרת, קיבלנו עכשיו את ג'וש דאנקן בחזרה אחרי שלא שיחק בשלושת המשחקים הראשונים. הוא שחקן משמעותי. אני מקווה שהניצחון הזה יביא ביטחון, שיוריד את הלחץ, ונוכל לשפר את מה שאנחנו צריכים במשחק שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully