וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרבל לטראבל

14.11.2010 / 14:00

רפא בניטז הרוויח השנה את סמואל אטו, אבל איבד את אינטר, שהפכה לקבוצה שבעה, פצועה והגנתית, שבעיקר מתגעגעת למוריניו. עכשיו, כדי להציל אותה משקיעה לבינוניות, הוא חייב לנצח בדרבי

עם הגעתו של רפא בניטז לאינטר, הוא קיבל דרישה ברורה מסמואל אטו. "אני חייב להבקיע יותר שערים ולשחק במרכז, קרוב יותר לרחבה", הבהיר החלוץ למאמן החדש שלו, ולבניטז לא ממש נותרה ברירה. זה עתה הגיע הספרדי לקבוצה שיכורה מעונת טרבל בלתי נשכחת ועדיין מאוהבת במאמן שנטש למדריד. בניטז ידע היטב למה הוא נכנס, ואת הנפשות הפועלות הוא מכיר מצוין. האתגר להתעלות על עונה מושלמת כמעט בלתי אפשרי, אבל הבעיה האמיתית היא לחיות בצל של ז'וזה מוריניו, אחד שלא יפספס הזדמנות לעקוץ, לזלזל ולהזכיר לכולם מי הוביל את אינטר לזכייה בכל התארים. במצב הזה, בניטז לא יכול היה להרשות לעצמו עימות עם הכוכב הגדול שלו וסיפק לאטו הבטחה – אתה חוזר לשחק במרכז.

בניטז אכן עמד בהבטחה לאטו, שתחת מוריניו שיחק בכנף, והחלוץ הקמרוני החזיר לו עם 15 שערים ב-16 משחקים בכל המסגרות. אטו אמנם פורח, אבל מסביבו שממה. ווסלי סניידר, גוראן פאנדב, דייגו מיליטו, מייקון והחברים נאבקים בפציעות ולא מזכירים במאום את יכולתם מהעונה שעברה. וכך פתיחת העונה של הנראזורי נראית אפורה במיוחד. הקבוצה מגמגמת, ממעטת לכבוש ולא מרתיעה כבעבר. מוריניו דואג לבחוש בקלחת מהצד והנשיא מאסימו מוראטי מתחיל לאבד את הסבלנות. בניטז מצדו שומר על הפאסון והג'נטלמניות המוכרים, אבל גם הוא יודע היטב – הדרבי הערב (ראשון, 21:45) יכול לשנות את גורלו לכאן או לכאן.

בעיה או פתרון?

חשבתם שאינטר של מוריניו הייתה הגנתית? תחשבו שוב. בכל הקשור לחלק ההתקפי, הקבוצה הנוכחית של בניטז שוברת שיאים. אינטר כבשה עד כה 13 שערי ליגה ב-11 משחקים – הכמות הנמוכה ביותר מאז עונת 2000/1 – כאשר רק בשלושה משחקי ליגה הצליחה לכבוש יותר משער אחד. גם מבחינת צבירת נקודות (אינטר חמישית עם 20 מ-33 אפשריות), מדובר בפתיחת העונה הגרועה מאז 2006. למעשה, אטו הוא היחיד שמתפקד תחת בניטז. הקמרוני כבש שמונה שערי ליגה (מתוך 13) ועוד שבעה בליגת האלופות (מתוך 11) והצליח, תוך פחות משלושה חודשים, להשוות את הכמות שכבש בכל המסגרות במשך כל העונה שעברה אצל מוריניו.

"בהתחלה רציתי לא לשנות את הדברים שעבדו טוב כמו סגנון המשחק, אבל עם הזמן אתה רוצה לעשות דברים בדרך שלך", הסביר לאחרונה בניטז. ואכן, במשחקים הראשונים של העונה הוא שמר במדויק על השיטה של מוריניו עם אטו באגף. כדי למנוע התלקחות בגזרת הקמרוני, שגם כך חזר עצבני מהמונדיאל, לא דרש הספרדי מהחלוץ שלו משימות הגנה טקטיות כסוג של פשרה. במהרה קיבל בניטז הזדמנות להפוך את היוצרות. דייגו מיליטו, חביבו של מוריניו, פתח את העונה בצורה מגמגמת עד שנפצע. אטו גלש בטבעיות למשבצת החלוץ המרכזי, אבל הבעיות בהתקפה לא נפתרו.

"אני מרוצה מהחלוצים שלי, מהשערים של אטו ומהמצבים שהאחרים מסדרים", טען בניטז וניסה להסביר את המחסור בשערים: "יש לנו בעיה של שערים מהקישור כי שחקנים כמו מוטה וסטנקוביץ' פצועים. למשל, במשחק נגד סמפדוריה (1:1) בעטנו 20 פעם לשער, אבל חסרנו חדות. אטו הוא לא הבעיה אלא הפתרון. בעונה שעברה אמרו שאינטר תלויה במיליטו והיא סיימה עם שלושה תארים. בואו נקווה שהעונה נקבל את אותו סוף שמח עם אטו".

בניטז לא טועה. סטטיסטית, אינטר שלו מחזיקה יותר בכדור ומגיעה ליותר מצבים לעומת הקבוצות של מוריניו ורוברטו מאנצ'יני. הבעיה היא שאטו הוא היחיד שמסכן את הגנת היריבות. "הקבוצה מחזיקה יותר בכדור והחוליה האחורית דוחפת קדימה. מוריניו היה מרוכז יותר בהגנה והתבסס על מתפרצות ומהלכים אישיים לעומת המשחק הקבוצתי של בניטז", ניתח אנאליסט הכדורגל טור כריסטיאן קרלסן. לעומתו, סגן נשיא מילאן אדריאנו גליאני חושב אחרת וכבר לפני מספר שבועות טען: "אינטר של בניטז לא מפחידה אותנו כמו זו של מוריניו".

מוריניו או מאנצ'יני?

הבעיה, כאמור, נעוצה בצוות המסייע. הטריו סניידר-פאנדב-מיליטו היה חתום בעונה שעברה על 41 שערים ו-22 בישולים בכל המסגרות. העונה, לעומת זאת, הם אחראים על חמישה שערים וחמישה בישולים. יחד. אמנם כולם סבלו מפציעות כאלה ואחרות, אבל אי אפשר להיתלות בנתון הזה כדי להסביר את הנסיגה החדה ביכולתם. כדי לנסות ולמצוא הסבר לתופעה יש ללכת קצת אחורה ולבחון את התמורות והשינויים שביצע בניטז בשיטת המשחק לעומת קודמיו בתפקיד.

מראשית ימיו כמאמן, הספרדי הוא חסיד שיטת ה-4-2-3-1, שמועדפת גם על הפורטוגלי. השוני הוא בהוראות הטקטיות. כמו כל הקבוצות של בניטז, גם אינטר בנויה על לחץ בחלק המגרש של היריבה, לעומת זו של מוריניו שידעה "לספוג" לחץ וחיפשה לעקוץ. למרות השיטה הזהה, הציוות במגרש שונה. בניטז הסיט את סניידר לעמדה מעט אחורית יותר ומקבל ממנו פחות בשורה הסטטיסטית, מעמדו של פאנדב התערער נוכח דקות המשחק הרבות שמקבלים הצעירים קוטיניו וביאביאני, כאשר גם ממיליטו יש למאמן ציפיות אחרות. בניטז רואה בסקורר הארגנטינאי כשחקן שתפקידו למשוך את ההגנה ולפתוח שטחים לחברים.

מיליטו מתאושש לאחרונה מהפציעה, והמשמעות היא שבניטז מתכנן עוד שינוי שירחיק את אינטר מימי מוריניו. באיטליה מעריכים כי הספרדי יעבור ל-4-3-1-2 עם הארגנטינאי לצד אטו כשסניידר מעט מאחוריהם, כשגם מעבר ל-4-4-2 בשיטת היהלום עומד על הפרק. שתי השיטות, אגב, מזוהות יותר עם עידן מאנצ'יני. בכל מקרה, אין מה לדאוג לאטו. כל מערך שיבחר בניטז יותאם קודם כל לסקורר הקמרוני, שישמור על מקומו בשפיץ. הבטחות, כידוע, צריך לקיים.

"עם מוריניו שיחקנו על התקפות מתפרצות, בעוד עם בניטז אנחנו לוחצים וזה טוב לחלוצים כי אנחנו חוטפים כדורים קרוב לשער היריב ויוצרים הרבה מצבי הבקעה", הסביר אטו, ששמח לשמש כסניגורו החדש של בניטז. "עבור חלוץ, טוב לשחק קרוב לשער, ועבורי זה מסובך לשחק בכנפיים. זה לא התפקיד שלי. אני החלוץ הטוב בהיסטוריה של הנבחרת שלי כי תמיד שיחקתי כחלוץ מרכזי". מי שפחות מתלהב מהשינויים הוא מוריניו: "לבניטז צריכה להיות האינטליגנציה להרוויח מהעבודה שעשיתי לפניו במקום לנסות לשנות הכל. זה מה שאני עושה כשאני מגיע למקום חדש, וזה מה שפפ גווארדיולה עשה כשהחליף את פרנק רייקארד", אמר המיוחד למגזין "פראנס פוטבול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

עבר או עתיד?

ימים לא קלים עוברים על אינטר ובניטז. הנראזורי סיימו ב-1:1 מאכזב מול ברשיה ולצ'ה, והמאמן נאלץ להודות: "לא ציפיתי לכל כך הרבה בעיות מקבוצה שזכתה בעונה שעברה בכל התארים. השחקנים עובדים כמו שצריך, אבל אנחנו מתקשים". נראה ששורש הבעיה מסתתר בין שורות הדברים של בניטז. אינטר, כצפוי, חיה בעבר ומתרפקת על הישגי אשתקד. לא מעט שחקנים, כמו מיליטו ומייקון, עדיין מתגעגעים למוריניו ומפנטזים להתאחד איתו במדריד, ו"המיוחד" עצמו נהנה מהסיטואציה. "אני מאחל לבניטז הצלחה לא בגלל שאני אוהב אותו, אלא בגלל שהוא מאמן קבוצה ששייכת לי עם האוהדים שלי והנשיא שלי", אמר.

מי שניסה השבוע להיחלץ לעזרתו של בניטז הוא סניידר. "מוריניו הוא העבר ואנחנו חייבים לחשוב על ההווה", עדכן ההולנדי את מעריציו בטוויטר, "נתגבר על רגעי החולשה ואני אשוב למיטבי בקרוב. נכון שאנחנו בבעיה, אבל יש לנו אליבי. אנחנו באים מעונה פנטסטית שקשה לשכוח. עכשיו אנחנו צריכים את התמיכה של האוהדים, אנחנו ובניטז. הוא מאמן טוב בדיוק כמו מוריניו".

למסיבת העיתונאים שלפני הדרבי הגיע בניטז מעט טעון. ביום חמישי נטען ב"קוריירה דלו ספורט" שבניטז עומד בפני 40 ימים קריטיים מבחינתו. משחקי ליגה מול מילאן ולאציו, הכרעות בבית א' של ליגת האלופות וכמובן גביע העולם לקבוצות, מפעל שחשוב מאוד לנשיא מוראטי שבינתיים מאוכזב מיכולת קבוצתו. "עתידו לא עומד על הפרק עד גביע העולם לקבוצות, אבל ניצחון בדרבי ישתיק את הקולות שקוראים להחלפתו בלוצ'יאנו ספאלטי או חוס הידינק", נכתב. בניטז התעצבן ועקץ: "אותו עיתון שהחמיא לי אחרי הניצחונות על ורדר ברמן ובארי כותב עכשיו שיש לי 40 יום להוכיח את עצמי".

אלא שבניטז מבין היטב את חשיבות הדרבי. אחרי הפסד 1:0 לרומא ו-0:0 מאכזב עם יובנטוס, הוא זקוק לניצחון גדול שיחזיר את אינטר להתעסק בהווה. למרות הפתיחה הגרועה, הנראזורי רחוקים רק שלוש נקודות מפסגת הסריה A כשיריבותיהם לצמרת לא נראות מאיימות במיוחד. גם בליגת האלופות אינטר בעמדת זינוק טובה לשלב הנוקאאוט. ניצחון בדרבי יכול לתת לקבוצה את זריקת המרץ שהיא צריכה כדי להמשיך במאבק על כל התארים. "אנחנו אף פעם לא חושבים על תיקו ובטח לא במשחק הזה. הדרבי יכול לשנות הכל", יודע בניטז. "אנחנו צריכים להוכיח לעצמנו שוב איזה קבוצה חזקה יש לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully