וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא התאחדות האתלטיקה האירופית הגיע לפרגן

האנסיונג וירץ השוויצרי שמבקר בארץ נפגש עם שרת הספורט לימור לבנת, והצהיר: "ישראל ראוייה לארח אירועים ספורטיביים"

האנסיורג וירץ, נשיא התאחדות האתלטיקה האירופית נחת היום (חמישי) בארץ לביקור היסטורי וראשון אי פעם של נשיא התאחדות האתלטיקה האירופית. הביקור שיסתיים ביום ראשון התחיל באירוח אצל שרת התרבות והספורט לימור לבנת, פגישה בה נכחו יו"ר איגוד האתלטיקה שלמה בן-גל, ראש מנהל הספורט ד"ר אורי שפר, ונשיאת הכבוד של איגוד האתלטיקה ואסתר רוט שחמורוב, שעוררה רגשות חזקים אצל וירץ מרגע שנודע לו שגם היא, כמוהו, השתתפה במשחקי מינכן 1972. וירץ הוסיף ותאר: "המגורים שלי היו מול המגורים של המשלחת הישראלית. האירוע הזוועתי התרחש בלילה, אולם בשעות הבוקר המוקדמות ראינו את כל ההתרחשות מהחלון. לעולם לא נשכח את מה שהיה שם. האירוע הזה משפיע על ארגון כל ארועי הספורט בעולם כיום".

שרת הספורט תיארה בפני וירץ את החשיבות הרבה בה היא רואה באתלטיקה ואת הסיוע שמשרדה מעניק לקידום האתלטיקה בארץ, במסגרת פרוייקט המקצוענות שהחל בשנה שעברה ועתיד עוד לתת לפחות עד 2012 סכום של 2.5 מיליון שקלים בשנה. "כבוד גדול לנו שאתה כאן. כולי תקווה שתהיה שותף לקידום האתלטיקה הישראלית השמחה וגאה להיות חלק מהאתלטיקה האירופית". השרה אף ביקשה מוירץ לסייע בקידום הבאתם של ארועי אתלטיקה אירופאים ארצה.

וירץ ציין כי קיבל התרשמויות מצוינות מהתחרויות האירופאיות האחרונות שהיו בארץ (גביע אירופה בזריקות ב-2006 וגביע אירופה בקרב רב השנה). "ישראל ראויה ויודעת לארח אירועים ספורטיביים. הם כבר הוכיחו זאת בעבר ועוד יוכיחו זאת בעתיד. מבחינתי כשאירוע ספורט אירופי מתקיים בישראל, אני רגוע".

ישראל הגישה מועמדות לאירוח חוזר של גביע אירופה בזריקות ב-2012 ואף אירוח גביע אירופה למועדונים ב-2013, מועמדויות שידונו בוועדות ההתאחדות האירופאיות בקרוב. ירץ אף ציין כי הוא מודע להתפתחות האתלטיקה בישראל. "חשוב לפתח את האתלטיקה לא רק ברמה של האתלטים הטובים ביותר, אלא בכל שכבות האוכלוסיה מאחר שהיא נדבך חשוב בפיתוח החינוך והחברה בכל מדינה". וירץ צפוי לבקר מחר בירושלים ואף להיות אורח של הוועדה האירופית לקידום האתלטיקה ביבשת, אשר תתכנס ממחר עד יום ראשון בתל אביב. בשבת צפוי וירץ לבקר באצטדיון האתלטיקה הלאומי של ישראל בהדר יוסף, ולאחר מכן ייבקר בחוויה האולימפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully