וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות ב??ריאו?ת

13.11.2010 / 13:00

ההתקפה של מכבי ת"א מקרטעת, אך להגנה, שספגה 4 שערים בלבד, אי אפשר לבוא בטענות. כעת, כשלראשונה העונה כל חברי החוליה כשירים, מזרחי ונמני צריכים להחליט מי ישחק והיכן

מכבי תל אביב מדורגת, אמנם, במקום הראשון בטבלה ערב המחזור העשירי, אולם בקרית שלום מודעים לכך שהקבוצה עדיין לא מיטיבה לשחק, במיוחד בחלק ההתקפי. בשבת האחרונה, מול הפועל אשקלון, שוב ניתן היה לראות שהצהובים מגיעים למצבי הבקעה, אבל לא מפסיקים להחמיץ.

ההגנה היא סיפור אחר, שונה לחלוטין מהחוליות הלא מתואמות של הקישור וההתקפה. מכבי תל אביב ספגה עד כה ארבעה שערי ליגה בלבד, הכי מעט בליגת העל. אם לוקחים בחשבון את הקלישאה שאומרת שאליפות לוקחים עם הגנה חזקה, לבעלים מיטש גולדהאר ולשאר ראשי המועדון יש בהחלט סיבות טובות להיות אופטימיים לגבי המשך העונה.

המחשבה הראשונית בבניית קו ההגנה של מכבי תל אביב לקראת העונה הנוכחית הייתה להביא שלושה שחקני נבחרת מנוסים ששיחקו יחד - אבי סטרול, יואב זיו וקלמי סבן - ואליהם לצרף בלם זר ברמה גבוהה. בקבוצה ידעו שסטרול, זיו וסבן כבר שיחקו במועדונים גדולים ואף שיתפו פעולה בהרכב הנבחרת. ברמת הקונספט, הכוונה הייתה להביא חוליית הגנה ותיקה שמורכבת משחקנים שמכירים אחד את השני, כדי להקל על עניין התיאום בזמן מינימלי. השוער לירן שטראובר שיתף פעולה עם סטרול וסבן במכבי נתניה והשתייך גם הוא לסגל הנבחרת.

ניבאלדו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
סופסוף כשיר. ניבאלדו/קובי אליהו

לתפקיד הבלם הזר הובא ניבאלדו באטיסטה הברזילאי, אחריו עקב המנג'ר אבי נמני זמן רב וניצל את קשריו הטובים בספרד כדי להנחיתו בישראל. הברזילאי הוכיח את יכולתו מהרגע הראשון שהגיע לקרית שלום, וגילה יכולת גבוהה גם במוקדמות הליגה האירופית, אבל אז הגיעה הפציעה הקשה שלו בדרבי בגביע הטוטו. גולדהאר נתן אור ירוק והמנג'ר אבי נמני הנחית בתוך יומיים את סאבו פאביצ'ביץ' שחקנה של קבאלה היוונית. נמני כבר עקב מספר פעמים אחרי פאביצ'ביץ' עוד כששיחק באנרגי קוטבוס הגרמנית, ולכן הדרך להבאתו היתה קצרה. "הרווחנו בפיס עם הפציעה הזו, כי בסופו של דבר מעז יצא מתוק", אומר גורם בקבוצה. "צריך לזכור שכבר עקבנו אחריו קודם ויחד עם זאת הוא גם רצה להשתחרר מהקבוצה היוונית. הבאנו אותו בסכום מצחיק יחסית, הרווחנו בלם מצוין ויש לנו הגנה טובה ויציבה מאוד. גם הקישור הדפנסיבי שלנו טוב, וזה עוזר למשחק ההגנה".

אמיר שלח שיחק במכבי תל אביב ועזר להרכיב את ההגנה הגדולה של שנות ה-90. היכולת הנוכחית של ההגנה לא נעלמה מעיניו. "התוצאות והנתונים טובים מאוד בקטע של אי ספיגת שערים. ברור שכשיש לך על מי לסמוך מאחור, יותר קל לך - אתה מעז יותר, קל לתקוף ואתה מרגיש הרבה מאוד ביטחון. קח לדוגמה את הפועל תל אביב של השנתיים האחרונות. כל הקבוצה שם עושה הגנה ואפשר לומר שגוטמן שידרג אותם בעניין הזה. בסך הכל, ממה שנראה עד עכשיו, ההגנה של מכבי נראית טוב".

הבאנקרים: שטראובר, פאביצ'ביץ' וניבלאדו

השוער – לירן שטראובר נמצא בכושר נפלא. השוער, שאמור לסיים בקיץ את חוזהו, מאותת לראשי הקבוצה על כך שכדאי מאוד לקחת אותו בחשבון גם לעונות הקרובות. לזכותו של שטראובר ייאמר שמלבד כמות השערים הקטנה שספג, היו העונה לא מעט משחקים, בייחוד כאלה שמכבי תל אביב ניצחה, שבהם מנע שערים בטוחים מרגלי שחקני היריבה. "אני רק עושה את העבודה שלי ואין צורך לתת לי שבחים מיוחדים, כמו שאני לא רוצה שיהרגו אותי כשאני מוכר אותם", אמר שטראובר בחיוך בתום משחק התיקו בקרית אליעזר נגד הפועל חיפה, בו הציל את הקבוצה מהפסד.

הבלמים - מאז שניבאלדו נפצע, שיתף פאביצ'ביץ' פעולה עם סטרול במרכז ההגנה והשניים נראו טוב יחסית יחד. הברזילאי חזר לשחק לפני כשלושה שבועות, כאשר בצירוף מקרים די נדיר, נפצע סטרול בדרבי הליגה ובכך סלל למעשה את חזרתו של ניבאלדו להרכב לצידו של פאביצ'ביץ' במרכז ההגנה, כאשר נכון לעכשיו נראה כי זה יהיה צמד הבלמים המועדף על ידי הצוות המקצועי, בעוד ששאר שחקני ההגנה יילחמו מדי משחק על מקומם בהרכב.

פאביצ'ביץ' הוא המנהיג הבלתי מעורער של חוליית ההגנה. אדם שקט וקר רוח גם מחוץ למגרש, אחד כזה שתמיד מתאמן בשיא הרצינות ומפגין מקצוענות על הדשא ומחוצה לו. לא פעם הוא ניגש לשחקן כזה או אחר, מעיר, מכוון, מעודד ובהחלט עושה את תפקידו בצורה נפלאה. "סאבו הוא מסוג הגברים שאיתם יוצאים למלחמה, זה שחקן שאתה יכול לסמוך עליו במאה אחוז", אומר גורם במועדון. לאנשים בקרית שלום הוא מאוד מזכיר את השוער המונטנגרי דרגוסלב יבריץ', ששיחק בקבוצה לפני שנתיים והיה בעל אישיות דומה. השניים גם דומים במראה החיצוני, כך שההקבלה מובנת בהחלט.

היתרון הנוסף של פאביצ'ביץ' הוא בהיותו שחקן ורסטילי, שיכול לשחק במגוון תפקידים בהגנה. בנבחרת מונטנגרו הוא מתופקד בדרך כלל כמגן ימני , עוד נתון שנלקח בחשבון כאשר הוא הובא לקבוצה. הראיה היא האימון המסכם של השבוע, כשלקראת הפועל עכו הוא אכן תורגל בעמדה. זו אופציה שעשויה להפוך קבועה - ניבאלדו וסטרול במרכז ההגנה, כאשר פאביצ'ביץ' מוסט לעמדת המגן הימני - אולם בשלב הזה נראה ששיתוף הפעולה המצוין בין המונטנגרי לניבאלדו יחזור לפעול במרכז ההגנה לא מעט פעמים נוספות בהמשך העונה.

המגנים – יואב זיו ורוני גפני בצד שמאל, קלמי סבן ודור מלול בצד ימין. נכון לתחילת העונה סומנו זיו וסבן כמגנים שיפתחו, הם לא מספקים לגמרי את הסחורה, בעיקר בחלק ההתקפי. דור מלול נראה כמי שמשתלט על עמדת המגן הימני ויוצר תחרות גדולה על ההרכב. אבל אז בא, כמובן, התרגול של פאביצ'ביץ' בעמדה וטרף את הקלפים.

שלח מסביר שחוסר הוודאות בהגנה לא רע בהכרח. "אפשר לראות שההגנה מורכבת משחקנים טובים וגם על הספסל יושבים מחליפים ראויים, כך שגם תחרות בריאה זה משהו שעושה טוב לקבוצה". הוא מספר על הימים שבהם שיחק כבלם בהגנת הברזל של מכבי תל אביב יחד עם גדי ברומר לצידו ושורה אובארוב בין הקורות: "כבלם, כשיש לי שוער טוב בשער, אני יודע שאם חס וחלילה אני עושה טעות, הוא יכסה עליי. כי הרי שוער נמדד כשהגנה עושה טעות ואז צריכים אותו במיטבו. אישית, זה נותן לי המון ביטחון, ועל אחת כמה לקבוצה כולה. זכינו באליפויות של 0:1, זכינו באליפויות של 0:3 או 0:4, כי בסופו של דבר צריך להבקיע שערים ולנצח. אין שיקולים זרים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אין שיקולים זרים

גורם אחר במכבי תל אביב הבהיר חד משמעית: "נכון לעכשיו, סבן וזיו לא מספקים את הערך המוסף מעצם היותם שחקני נבחרת, אבל הם שחקנים מנוסים ו-וותיקים שכבר היו במעמדים האלה. אין לנו ספק שיש תקופות טובות יותר וטובות פחות אצל כל שחקן כדורגל, והשניים האלה עוד יתנו הרבה למכבי תל אביב. צריך לתת להם זמן להתאקלם ולעבוד על התיאום. בסגל כל כך עשיר כמו זה שיש לנו, מי שטוב ישחק, בלי קשר לעלותו, להיותו שחקן בית, רכש צעיר או ותיק או כל פרמטר אחר.

"לזכותם של אבי נמני ויוסי מזרחי ייאמר, שהם לא מונעים משיקולים זרים. אם שחקן מקבל את חולצת ההרכב ולא משחק טוב ויש שחקן שמחכה רעב על הספסל, מה עושים? אין שום ברירה, צריך להגיד שהם עושים עד כה רק שיקולים מקצועיים וכך הדברים צריכים להתנהל. ברגע שנחרוג מהמדיניות של 'מי שטוב משחק', בלי קשר לעלות שכרו, נהיה בבעיה. כרגע אנחנו עומדים בזה בצורה טובה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully