וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה 76:78 את חימקי מוסקבה

שלשת קלאץ' של דייויד בלו העניקה לשחקניו של דייויד בלאט ניצחון דרמטי על חימקי מוסקבה, אחרי משחק הפכפך במיוחד

מכבי תל אביב המשיכה הערב (חמישי) במגמת השיפור שלה ביורוליג עם ניצחון חוץ דרמטי 76:78 על חימקי מוסקבה בזכות שלשת קלאץ' של דייויד בלו. הצהובים, שרשמו ניצחון חוץ שני ברציפות אחרי התצוגה ההגנתית המרשימה בבלגרד בשבוע שעבר, טיפסו למקום הראשון בבית א', והנחילו לקבוצה של סרג'יו סקאריולו הפסד ביתי ראשון במפעל. שני ההפסדים הרצופים של קאחה לבוראל נתנו למכבי תל אביב הזדמנות פז לסיים בראשות הבית, והמשימה הבאה שלה בשבוע הבא תהיה לשמור על הפסגה במשחק הביתי מול פרוקום גידיניה, שבוע לפני שהבאסקים יגיע ליד אליהו.

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב מול ויטלי פרידזון שחקן חימקי מוסקבה. Misha Japaridze, AP
האיש הנכון במקום הנכון. בלו/AP, Misha Japaridze

גם הפעם עשתה מכבי תל אביב את העבודה בעיקר בחלק ההגנתי, ומצאה בכל פעם את האיש החם בהתקפה. סופוקליס שחורציאניטיס, שהיה בספק למשחק בגלל מחלה, עלה בחמישייה ומשך כהרגלו תשומת לב רבה באזור הצבע (16 נקודות) שאיפשרה לצ'אק אידסון (16 נקודות) וגיא פניני (11 נקודות) לצלוף מבחוץ. כמו בניצחונות על פרטיזן וז'לגיריס, גם הפעם רשמה מכבי דקות ארוכות של ריפיון ואיפשרה לחימקי למחוק פיגור של 15 נקודות ברבע השלישי ולהוליך במשך מרבית הרבע הרביעי, אבל השלשה של בלו נתנה לה ניצחון חשוב ומתוק.

שחקניו של דייויד בלאט שוב פתחו בטירוף ובעזרת הגנה דינמית ולוחצת והרבה התלהבות בהתקפה ברחה ל-2:16 מדהים. חימקי התעשתה והתקרבה עד 26:29 ברבע השני, אבל הלחץ הבלתי פוסק של האורחים על הכדור הניב עוד ועוד איבודים, ועד המחצית הפער צמח בחזרה ל-31:42. בפתיחת הרבע השלישי היתרון כבר עמד על 31:46, אבל אז ניתן האות לקאמבק של חימקי, ששכחה מקשיי הקליעה שלה ומחקה את כל הפיגור בדרך ליתרון 56:58 בסיום הרבע השלישי.

הרבע האחרון היה בשליטה של המקומיים שקיבלו 15 נקודות מקרסמיר לונצ'אר היעיל ו-11 מראול לופז שהוביל את ההסתערות מהספסל, עד שדורון פרקינס השתלט על המשחק בדקות האחרונות, הפעיל נהדר את שחורציאניטיס שעזר לכחולים לחזור לתמונה ולכפות סיום צמוד. גם בשניות האחרונות היה נדמה שהניצחון יישאר במוסקבה, אבל גם אחרי שפארגו החטיא ליי אפ בהתקפה האחרונה קיבלה מכבי תל אביב הזדמנות שנייה הודות לפרקינס הפעלתן, שמצא את בלו בדיוק ברגע הנכון.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם דורון פרקינס, ג'רמי פארגו, צ'אק אידסון, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. בחימקי פתחו זוראן פלאניניץ', קית' לנגפורד, ויטלי פרידזון, קרסמיר לונצ'אר ובנג'מין אזה.

האורחים יצאו לדרך בהתלהבות בראשותו של פארגו שהריץ את ההתקפה ליתרון מהיר של 0:6. אזה, שפתח את המשחק עבור הרוסים באופן מחריד עם אייר בול מהקו, היה גם זה שהעלה אותם ראשון על הלוח. ההגנה של מכבי ת"א לא נתנה לחימקי לנשום, ומהעבר השני הצטרף אידסון לחגיגה והקפיץ ליתרון שיא של 2:16. פרידזון הוביל התעוררות מסוימת של חימקי שהקטינה ל-10:16, אבל שלשה של אידסון קבעה 10:19 בסיום הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני הדביק אזה לשחורציאניטיס עבירה שניה במהלך של סל ועבירה שצימק ל-14:21, אבל שוב החטיא מהקו. פלאניניץ' גרם לבלאט להזעיק פסק זמן עם שלשה שקבעה 19:24, אבל פניני החזיר למכבי תל אביב את המומנטום עם שתי שלשות גדולות. ראול לופז שקם נהדר מהספסל כבר קירב את המקומיים עד ל-26:29, אבל שחורציאניטיס התחיל לחגוג מתחת לסל, אידסון המשיך ללהוט ומכבי תל אביב ירדה להפסקה ביתרון 31:42.

פארגו לא איפשר לחבריו לנוח על זרי הדפנה בפתיחת הרבע השלישי והקפיץ את הפער ל-31:46. אבל דווקא אז הידיות של הכחולים התקררו, ואחרי כמעט חמש דקות ללא סל שדה של מכבי תל אביב ניצלה חימקי את המצב עם שלוש שלשות רצופות, שתיים מהן של סרגיי מוניה שצימק ל-47:50. פרקינס ופארגו החלו לבלגן את המשחק במקום לארגן אותו, ההתקפה נתקעה לגמרי וחימקי השלימה את המהפך עם הבאזר של הרבע כשלונצ'אר קבע 56:58 לזכותה.

מי שציפה לראות מהפך מהיר בתחילת הרבע האחרון התבדה, כשההתלהבות של חימקי הובילה אותה עד ליתרון 60:67. רגע לפני שהיה נדמה שהמשחק בורח למכבי תל אביב, פרקינס קטף ריבאונד בלתי אפשרי וסידר אסיסט גדול לשחורציאניטיס שצימק ל-65:67. לונצ'אר המשיך ללהוט מהעבר השני, אבל פרקינס היה בכל מקום, ושלשה גדולה של אידסון איזנה ל-72:72 שלוש דקות לסיום.

המתח נשמר עד שניות הסיום ממש, ועשר שניות לסיום נתן פלאניניץ' לאידסון את הכדור במתנה בהוצאת חוץ רשלנית, ומכבי תל אביב יצאה להתקפה של המשחק בפיגור 76:75. אידסון מצא את פארגו שחדר בנחישות לצבע אך החטיא ליי אפ, פרקינס השתלט על עוד ריבאונד ענק ומצא את בלו חופשי מחוץ לקשת, והוא עשה את מה שהוא יודע עם שלשה עצומה שקבעה 76:78 בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: צ'אק אידסון 16 נקודות, סופוקליס שחורציאניטיס 16 ו-5 ריבאונדים, גיא פניני 11, ג'רמי פארגו 9 ו-6 אסיסטים, ליאור אליהו 8, ריצ'רד הנדריקס 6, דייויד בלו 6, דורון פרקינס 4, ו-6 ריבאונדים טל בורשטיין 2. יניב גרין שותף ולא קלע.

קלעו לחימקי מוסקבה: קרסמיר לונצ'אר 15 נקודות ו-7 ריבאונדים, ראול לופז 11, סרגיי מוניה 11, ויטלי פרידזון 10, בנג'מין אזה 10 ו-5 ריבאונדים, קית' לנגפורד 9 ו-5 אסיסטים, זוראן פלאניניץ' 5 ו-6 אסיסטים, פדור דימיטרייב 5. ויאצ'סלב זאיצב שותף ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully