וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון פרס הציע עזרה ליו"ר הוועד האולימפי הברזילאי

נשיא המדינה קיים פגישת עבודה עם קרלוס נוזמן ודן עימו בשיתופי פעולה אפשריים בהכנות לאולימפיאדת ריו 2016

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיים הבוקר (חמישי) פגישת עבודה עם קרלוס נוזמן, יושב ראש הוועד האולימפי של ברזיל שמבקר בארץ, והוועדה המארגנת של אולימפיאדת ריו 2016. פרס דן עימו בשיתופי פעולה אפשריים בין ישראל לברזיל בהכנות לאולימפיאדה ובנושאים אולימפיים אחרים.

הנשיא התעניין בהכנות המתקיימות בריו לקראת האולימפיאדה והציע את סיועה של ישראל ושל החברות הישראליות בתחומי התשתיות, התקשורת וביטחון הפנים. "החברות הישראליות ניצבות בחזית הטכנולוגיה העולמית וחלקן כבר צברו ניסיון במעורבות בהכנות לאולימפיאדות עבר", אמר פרס. "ישראל תשמח לעמוד לרשותכם ותשמח להעמיד לרשות ברזיל את היכולות והידע שנצברו כאן".

יצויין כי הפוטנציאל הכלכלי להכנות לאולימפיאדת ריו הוא של כ-14 מיליארד דולר בהשקעה משותפת של ממשלת ברזיל והוועד האולימפי באמצעותם יוקמו מבנים, ישודרגו תשתיות תחבורה, תשתיות תיירות ויוקם מערך אבטחה מתקדם.

פרס בירך את נוזמן ואמר לו: "אני מאחל לך הצלחה במשימה המורכבת והחשובה, עבור ברזיל בכלל וריו-דה-ז'ניירו בפרט, של אירוח אולימפיאדה. בביקורי האחרון בריו לפני כשנה התרשמתי מאוד מהרפורמות שננקטו על ידי הממשל למיגור העוני ולהאצת הפיתוח הכלכלי ואני בטוח שהאולימפיאדה תוסיף לכך ביתר שאת". נוזמן, ממוצא יהודי, סיפר מצידו לנשיא כי כשחקן כדורעף צעיר השתתף בשנות השישים והשבעים בארבעה משחקי מכביה. נוזמן אף הראה לנשיא כתבות ארכיון מהעיתונות הישראלית המעדכנות על זכיותיו במדליות זהב, כסף וארד.

במהלך הפגישה הציע הנשיא לנוזמן להשתמש במודל היחסים המצוינים בין הקהילה היהודית בברזיל לקהילה הערבית שהרשימו אותו בביקורו בברזיל בנובמבר בשנה שעברה ולהזמין ילדים ישראלים ופלשתינאים לתחרויות ספורט בברזיל. "ילדים מעריצים ספורט, לא אכפת להם מה צבע העור של הספורטאי כל עוד הוא יודע לשחק", אמר הנשיא. "גזענות כמעט אינה קיימת בספורט ולכן אנו מעוניינים לראות ילדים בספורט שהוא פעילות חינוכית ממדרגה ראשונה".

בסיום הפגישה העניק נוזמן לנשיא המדינה אות הוקרה מוכסף של הוועדה האולימפית הברזילאית ויצויין כי בפגישה השתתפו גם צבי ורשביאק, יושב ראש הוועד האולימפי, אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי, ואלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully