וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הכדורסל: "תמוה שמשווים את הכדורסל לריתמיקה"

9.11.2010 / 15:44

איגוד הכדורסל הגיש בג"צ כנגד שרת הספורט לאחר שנקבע כי אינו בין שלושת הענפים הגדולים שישבו במועצה להסדר הימורים

איגוד הכדורסל הגיש היום (שלישי) עתירה למתן צו על תנאי וצו ביניים כנגד שרת הספורט לימור לבנת, ושר האוצר יובל שטייניץ, לאחר שמנהל הספורט החליט כי איגוד הכדורסל אינו בין שלושת הענפים הגדולים שיזכו לשבת במועצה להסדר הימורים בספורט. מנהל הספורט קבע כי שלושת הענפים הגדולים שיזכו לייצוג במועצה, בנוסף לנציג ההתאחדות לכדורגל הם ההתעמלות האמנתותית, הג'ודו והשייט. מטרת העתירה היא להכניס את נציג של איגוד הכדורסל למועצה, וזאת לאחר לחצים כבדים שהפעילו ראשי האיגוד על מנהל הספורט בתקופה האחרונה. באיגוד טוענים כי מכתב אזהרה נשלח לשרת הספורט לפני כחודש אך לא זכה לתגובה.

בפתיחת העתירה נכתב כי, "האם ענף הכדורסל בישראל, שהינו הענף הגדול במדינת ישראל מבחינת מספר הקבוצות הרשומות במסגרת האיגוד שמרכז אותו, מבחינת מספר הליגות המשוחקות במסגרתו, מבחינת מספר הנבחרות הפועלות במסגרתו ומייצגות את המדינה, מבחינת מספר הספורטאיות הרשומות ופעילות במסגרתו, מבחינת מספר המאמנים הרשומים ופועלים במסגרתו ומבחינת מספר המשחקים המשוחקים במסגרתו מדי שנה – אינו זכאי לייצוג במועצה להסדר הימורים בספורט?".

בעתירה, שאורכה כ-18 עמודים, נכתב בין היתר כי ההחלטה של מנהל הספורט, אינה סבירה ונובעת משיקולים זרים ומטרות זרות, וכמו כן ההחלטה איננה מידתית ויש בה חוסר תכלית, וחוסר הגינות שלטונית. בעתירה מבקשים העותרים: "צו ביניים כנגד המשיבים ואשר לפיו יחוייבו הם להימנע ממינוי כלשהו של נציגי התאחדות או איגוד המייצגים את ענפי הספורט הגדולים במדינה (כאמור בסעיף 4(א)(1) לחוק להסדר ההימורים בספורט התשכ"ז-1967) וזאת עד למתן פסק דין סופי בעתירה זו".

"מנהל הספורט החליט שענף הכדורסל אינו עומד בקריטריונים של ענף ספורט גדול", מסרו בתגובה באיגוד הכדורסל, "וקבע כי ההתעמלות האמנותית, הג'ודו והשייט, הנם שלושת ענפי הספורט הגדולים בישראל. איגוד הכדורסל ניסה במשך חודשים לשכנע את השרה ומנהל הספורט לשנות את החלטתם הבלתי סבירה שאינם מסתמכת על שום קריטריון מדיד וריאלי, ולאחר שנכשלו את נסיונם לשכנע, לא נותר לאיגוד הכדורסל אלא לבקש צו ביניים מבית המשפט לקבוע את ההחלטה על פי קריטריונים מדידים וריאליים. איגוד הכדורסל הוא האיגוד הגדול בישראל ונראה לנו תמוה שמשווים אותו לענפים כמו ריתמיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully