וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה את מכבי ראשל"צ 68:89

הקבוצה מעיר היין נצמדה לצהובים שלושה רבעים, אך נוצחה בסיום. פארגו הצטיין, פרקינס קלע שלשה משלושת רבעי מגרש

אין ספק שכשאנשי מכבי תל אביב הביטו לפני כשבועיים על לוח המשחקים שצפוי להם בתקופה הקרובה, ספק אם מישהו היה מנחש שדווקא המשחק מול מכבי ראשון לציון הקטנה יתגלה כמוקש הגדול ביותר. אחרי הכל, שמות כמו הפועל ירושלים ופרטיזן בלגרד עיטרו את הרשימה. אבל הערב (שני) מצאו את עצמם הצהובים נאבקים מול יריבה עיקשת במשך מרבית המשחק, לפני ששחקניו של בלאט פתחו מבערים והותירו את שחקניו של בירנבוים מאחור, בדרך לניצחון 68:89. בשונה מהמשחקים מול פרטיזן או ירושלים, ספק אם בלאט יוכל לקחת משהו מהמשחק הזה.

ההגנה לא תפקדה דווקא מול קבוצה חלשה יחסית, והשחקנים הדומיננטיים בצהוב לא קיבלו את המנוחה הדרושה לפני שייצאו למשחק חוץ קשה במוסקבה, מול חימקי ביום חמישי. נקודת האור עבור מכבי הערב היתה ללא ספק דורון פרקינס, שבמו ידיו הוציא את חבריו מבור במחצית הראשונה, ואף צירף לכל החבילה שלשה עצומה משלושת רבעי מגרש שסגרה את המחצית הראשונה. מנגד, בראון צריכים להיות מרוצים מאוד מהיכולת שהעמידו מול הצהובים, אם כי בוודאי תירשם אצלם אכזבה מסוימת. בירנבוים יודע שתפס את מכבי בערב חלש מאוד, ואלמלא נפילת מתח בסיום הרבע השלישי, אולי היה יכול להפתיע את הקבוצה ממנה פוטר לפני שנתיים וחצי.

מהלך המשחק

מכבי ראשון לציון העלתה בחמישייה את אייל שולמן, ניצן חנוכי, דווין מיטשל, ריימר מורגן וארן מגי. מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם דורון פרקינס, ג'רמי פארגו, גיא פניני, ליאור אליהו וסופוקוליס שחורציאניטיס. המשחק נפתח בקצב מנומנם מעט, ליאור אליהו העלה את האורחים ליתרון, אבל המארחים הקשו על שחורציאניטיס, בעוד מורגן ומיטשל קבעו יתרון 4:7.

בלאט הכניס את הנדריקס, אבל ראשון המשיכה לרוץ ועלתה ליתרון 5 בעוד מתפרצת. בלו נכנס עבור הצהובים ומיד מצא נקודות, אבל שלשה גדולה של שולמן הקפיצה את הקהל המקומי, וחגיגה של מגי בצבע העלתה את ראשון ל-12:20. בלו החזיר בשלשה, והותיר את מכבי ת"א בפיגור מינימלי, 23:18 בסיום הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני מכבי ת"א החלה בריצה שלה, כשפרקינס עם 5 נקודות וסל ועבירה של בורשטיין הוביל אותה לריצת 0:7 ויתרון 23:27. שולמן המשיך להרגיש ביטחון, קלמנטה הפך את התוצאה עם שתי מתפרצות ומגי נהנה ממסירה טובה של האחרון כדי להעלות ל-31:37. מכבי שוב חזרה, שחורציאניטיס ביצע את העבירה השלישית שלו וירד לספסל, וגרין שהחליפו צימק לנקודה בלבד. מגי ומורגן שוב פתחו פער, אבל אז הגיע המהלך של המשחק - שנייה לסיום המחצית קיבל פרקינס כדור ושיחרר זריקה משלושת רבעי מגרש שצללה כל הדרך פנימה, 39:40 למכבי תל אביב במחצית.

האורחים שוב עלו טוב לפתיחת הרבע ורצו בזכות יכולת מצויינת של דורון פרקינס, שקבר שלשה והעלה את קבוצתו ליתרון 44:49. ראשון לא ויתרה, המשיכה ללכת פנימה ודאנק של מיטשל יחד עם שלשה של מורגן קבעה שיוויון, אבל שלשה מן העבר השני של פארגו שמרה את היתרון בצד של האורחים. שתי הקבוצות הרבו להחטיא ברבע השלישי, כשהתוצאה נותרה זהה במשך דקות ארוכות, אך אז נקודות של אידסון ושלשה מהפינה של בלו הורידה את מכבי ביתרון 56:65 לפני הרבע האחרון.

שולמן הבלתי נלאה פתח את הרבע הרביעי עם שלשה גדולה, אבל חבריו פשוט לא שמרו בצד השני, ואיפשרו למכבי לקחת 5 נקודות קלות שהעלו את היתרון ל-11. שחקניו של בלאט המשיכו ללחוץ, שחורציאניטיס סוף סוף מצא את עצמו במצב נוח, רשם סל וסחט עבירה בלתי ספורטיבית, מה והמארחים נראו כאילו ויתרו כבר על המשחק. הצהובים ראו זאת כהזדמנות פז להמשיך בריצה שלהם, כשפארגו עם עוד שלשה השלים ריצת 6:22, והיתרון הגיע עד 19, כשאפילו שארפ וכדיר מקבלים הזדמנות להירשם בטופס.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'רמי פארגו 25 נקודות (10 מ-14 מהשדה) ו-7 אסיסטים, דורון פרקינס 20 נק', 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, דייויד בלו 14, ליאור אליהו 8, סופוקליס שחורציאניטיס 6, טל בורשטיין 5, צ'אק אידסון 4 ו-6 ריבאונדים, דרק שארפ 3, גיא פניני 2 ו-5 ריבאונדים, יניב גרין 2. אלישי כדיר וריצ'רד הנדריקס שותפו אך לא קלעו.

קלעו למכבי ראשון לציון: ארון מגי 21 נקודות ו-10 ריבאונדים, ריימר מורגן 14 ו-5 ריבאונדים, דניס קלמנטה 10, אייל שולמן 8, דווין מיטשל 8 ו-7 ריבאונדים, טל קרפלס 3, יהוא אורלנד 2, ניצן חנוכי 2 ו-5 ריבאונדים. דארל טאקר שותף אך לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully