וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א ניצחה את פרטיזן בלגרד 54:67

שנה אחרי שהודחה בשלב רבע הגמר מול פרטיזן בלגרד, הציגה מכבי ת"א הגנה אדירה בדרך לניצחון 54:67 משכנע ביורוליג

לאחר שגברה מכבי תל אביב על ז'לגיריס קובנה בתצוגה התקפית נאה אל מול האוהדים הביתיים, התייצב דייויד בלאט אל מול המצלמות והביא את מורת רוחו מכך שהקבוצה הפסיקה שלמור ברבע השלישי. גם בלאט הבין היטב כי ההתקפה שלו אולי לא תיקח אותו אל הפיינל פור, אבל ההגנה בהחלט עשויה. הערב (חמישי) הראו שחקניו של בלאט כי הם הפנימו את המסר. הקבוצה נתנה תצוגה הגנתית נהדרת שהקשתה מאוד על שחקני פרטיזן בלגרד, והובילה את הצהובים לניצחון חוץ חשוב 54:67. מכבי נוקמת בפרטיזן על ההדחה בשלב רבע הגמר בשנה שעברה, ועושה צעד חשוב לקראת המאבק על ראשות בית א'.

אוליבר לפאייט שחקן פרטיזן בלגרד. AP
ההגנה עושה את העבודה. פרקינס והנדריקס עוצרים את לפאייט/AP

למרות ההגנה המוצלחת, בשבוע הבא תצא מכבי למשחק חוץ קשה עוד יותר, מול חימקי מוסקבה המאיימת, ואם בלאט מעוניין להשיג את הניצחון השלישי ברציפות ביורוליג, הוא יהיה חייב התקפה מרוכזת יותר בשלבי ההכרעה, ובעיקר מנהיגות שהיום היתה חסרה. הפתיחה היתה כולה של מכבי, שפשוט הגיעה בטירוף למשחק. ליאור אליהו העניש בצבע, ההגנה של הצהובים כפתה שלל איבודי כדור שהפכו מיד לנקודות קלות בצד השני, בדרך ליתרון 2:18. פרטיזן התעוררה אט אט וחזרה למשחק, כשהיא מצליחה להוריד ל-9 בלבד במחצית.

דווקא אז נתקעו מעט שחקניו של בלאט בהתקפה, ורק יכולת טובה של בלו ופארגו מחוץ לקשת מנעו מהקיפאון ההתקפי של הצהובים לתת למארחים להתקרב. פניני גם הוא נכנס טוב למשחק במחצית השניה, צלף שתי שלשות ענקיות ברבע האחרון, וסייע לגארדים למלא את חסרונו של סופוקוליס שחורציאניטיס, שפשוט לא היה פקטור בהתקפה. פרטיזן עוד הצליחה לעשות דחיפה אחרונה שהביאה אותה לפיגור 8, אבל מכבי הלכה פנימה, מצאה נקודות ודאנק גדול של שחורציאניטיס סגר את סיפור הקאמבק של המארחים. מה שבטוח הוא שבמוסקבה הוא יהיה חייב להיות הרבה יותר דומיננטי.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם מכבי תל אביב פתחה עם דורון פרקינס, ג'רמי פארגו, צ'אק אידסון, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. פרטיזן בלגרד העלתה בחמישייה את ולאדימיר לוצ'יץ', דושאן קצ'מן, יאן וסלי, ניית'ן ג'אוויי ודראגן מילוסלייביץ'. ליאור אליהן פתח מצויין את המשחק, קלע 6 נקודות מהירות בזכות הגנה טובה של האורחים, ובדאנק נהדר העלה את מכבי ליתרון 6. פרטיזן פשוט לא מצאה את עצמה, ומכבי ניצלה זאת כדי להשיג מתפרצות קלילות, כשפארגו ב-5 נקודות מגדיל את היתרון ל-2:18 מדהים. גיסט סוף סוף מצא נקודות עם שלשה (עם הקרש), והעיר מעט את חבריו, אבל מכבי המשיכה להעניש, וירדה ביתרון 10:23 בסיום הרבע הראשון.

קאטיץ' המשיך את המומנטום של פרטיזן בפתיחת הרבע אבל בלו במהלך אגרסיבי ופרקינס שמרו על היתרון של מכבי. ההגנה של האורחים תסכלה מאוד את הסרבים, אבל דווקא אז נפגע מעט הקצב של שחקניו של בלאט, עם ירידתו של שחורציאניטיס אל הספסל, שחקני פרטיזן חדרו פעמיים על ליאור אליהו והורידו ל-10 בלבד. לפאייט המטיר שלשה עצומה, שני מטרים מאחורי הקשת, ולמכבי היו עוד מספר הזדמנויות הלגדיל את ההפרש, אבל היא איבדה שני כדורים, ונאלצה להסתפק ביתרון 22:31 בסיום המחצית הראשונה.

משהו בהתקפה של מכבי נתקע גם בפתיחת הרבע השלישי, אבל שלשה של פארגו שברה מעט את הבצורת, ועוד אחת של בלו קבעה 26:40. שחורציאניטיס סוף סוף מצא נקודות ראשונות (מהקו), אבל שתי הקבוצות התקשו מאוד בצד ההתקפי, כשפרטיזן התעוררה מעט עם שלוש זריקות עונשין מוצלחות של קאטיץ'. פניני החזיר בצד השני עם שלשה, ובלו קבר שלשה ענקית שקבעה יתרון 37:51 בסיום הרבע השלישי.

פניני פתח נהדר את הרבע הרביעי עם שלשה שהעלתה את מכבי ליתרון 16, גיסט איבד עוד כדור, ופארגו הפך את זה מיד לנקודות מן העבר השני. קצ'מן, שחזר מהספסל אליו ירד בגלל בעיית עבירות חזר וצלף שלשה, אבל פניני המשיך להיות פעיל מאוד וקבע 42:58. פרטיזן המשיכה לחפור, רצה ל-0:8 והורידה את ההפרש הצהוב ל-60:52 בלבד. מכבי החלה להילחץ, אבל פניני בשלשה תחת לחץ הרגיע מעט את העניינים. המארחים חיפשו פעם אחר פעם את הזריקה מבחוץ, אבל הכדורים לא מצאו רשת, הריבאונדים נלקחו על ידי מכבי, ודאנק ענק של שחורציאניטיס בתוך הדקה האחרונה קבע יתרון 13 ממנו פרטיזן כבר לא הצליחה לחזור.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'רמי פארגו 17 נקודות, ליאור אליהו 13, גיא פניני 11, דייויד בלו 8, דורון פרקינס 7 (8 ריבאונדים, 4 אסיסטים), סופוקליס שחורציאניטיס 6, צ'אק אידסון 3, טל בורשטיין 2.

קלעו לפרטיזן: אוליבר לפאייט 11, ג'יימס גיסט (6 ריבאונדים) וראסקו קאטיץ' 9 כל אחד, ולדימיר לוקיץ' 7, דושאן קצ'מן 5, ניית'ן ג'אוואי 4, פטאר בוזיץ', בראניסלב דקיץ' ודראגן מילוסלאבלייביץ' 3 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully