וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם העמותות הגיש בקשה לפרק את איגוד הג'ודו

בעקבות שימוע שנערך לפני שבוע, הוחלט בתיאום עם מינהל הספורט לפעול לפירוק האיגוד ולמינוי מפרק שינהל אותו

רשם העמותות הגיש היום (שני) בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לפרק את איגוד הג'ודו ולמנות במקומו מפרק זמני לצורך המשך הפעלתו, זאת בעקבות ליקויים חמורים בפעילות העמותה. כזכור, בשנים האחרונות התקבלו אצל רשם העמותות תלונות רבות באשר להתנהלות האיגוד בראשותו של אדי קואז. התלונות התייחסו בין היתר להתנכלות לספורטאים, ניגודי עניינים בניהול האיגוד, פעילות בניגוד לתקנון האיגוד, אכיפה סלקטיבית של הדין המשמעתי וכו'.

בעקבות בדיקות מטעם החשב הכללי במשרד האוצר ורשם העמותות, הוחלט על חיוב האיגוד בחתימה על תוכנית הבראה כתנאי למתן אישור ניהול תקין. העמותה חתמה על תוכנית הבראה, אשר הוכנה על ידי רשם העמותות בשיתוף עם מינהל הספורט בדצמבר 2007 אולם עקב היעדר שיתוף פעולה הופסקה התוכנית והרשם שלל אישור ניהול תקין. בעקבות כך הגישה העמותה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בדרישה לקבלת אישור ניהול תקין. העתירה נדחתה ובפסק דין שניתן במרץ 2009 נקבע כי אכן היו כשלים חמורים בהתנהלות האיגוד, ולפיכך האיגוד לא יוכל לקבל אישור ניהול תקין אם לא יחתום על תוכנית חדשה.

במאי 2009 חתם האיגוד על תוכנית הבראה נוספת בליווי של עו"ד נמרוד טפר כמנהל מלווה מטעם רשם העמותות. במהלך התוכנית העמותה שיתפה פעולה באופן חלקי בלבד, וביצעה הפרות רבות של התוכנית. ב- 30.8.10 הודיע המנהל המלווה כי לא ניתן להמשיך בתוכנית. עקב כך ביטל הרשם את האישור שניתן לעמותה. לפי ההודעה שהתקבלה מרשם העמותות, לאחר ביטול האישור החליטה העמותה על דעת עצמה לפגוע באופן חד צדדי בהמשך הפעילות ובתוך כך פיטרה מאמנים ועובדים ועוד.

לפני כשבוע נערך שימוע לעמותה אצל רשם העמותות, עו"ד אלון בכר, בעקבותיו הוחלט, בתיאום עם מינהל הספורט, על הגשת בקשה לפירוק אשר כאמור הוגשה היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully