וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אמרו שאנחנו לא שומרים. מה יגידו עכשיו?"

31.10.2010 / 23:25

מאמן מכבי ת"א עקץ את התקשורת אחרי ה-55:75 על האדומים. פניני: "הכל בזכות הקהל". קטש: "ההבדלים בינינו לא גדולים"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

לא כך קיוותה הפועל ירושלים לצאת ממשחק העונה. האדומים של עודד קטש הגיעו הערב להיכל נוקיה על מנת להוכיח שהם מסוגלים ללכת עד הסוף, ובמקום זאת הציגו משחק התקפי אומלל, עם 20 נקודות במחצית השניה, ומכבי תל אביב עשתה מזה מטעמים: הצהובים הביסו את יריבתם המיתולוגית 55:75, שמרו על מאזו מושלם ושוב נראו כמו גרסה משופרת של הקבוצה שפתחה את העונה. כעת לא נותר אלא לראות האם השיפור הזה ימשיך הלאה עד יום חמישי, אז תפגוש סגנית האלופה הישראלית את פרטיזן בלגרד ביורוליג.

פניני: "חייבים להמשיך לשחק ככה"

"זה לא סוד שמשחק נגד ירושלים זה משהו אחר, זה משהו מיוחד", אמר דייויד בלאט המרוצה בסיום. "הייתה היום אווירה מעולה של כדורסל. היה לנו משחק מאוד קשה ורציני וגם מאוד מאתגר, הפועל ירושלים זו קבוצה איכותית וטובה ויש לה צוות אימון מעולה וגם שחקנים איכותיים וברמה גבוהה. לא היה משחק ברמה הכי גבוהה במחצית הראשונה, אבל במחצית השנייה נכנסנו בהם חזק בהגנה ועשינו מספיק בהתקפה כדי לנצח ב-20. אני שמח שהצלחנו לשמור קבוצה כל כך חזקה כמו ירושלים על 55 נקודות ולא הורדנו אינטנסיביות אחרי ז'לגיריס ביום חמישי. פניני ובורשטיין היו ממש גדולים היום".

"ניצחנו היום בארבעה רבעים", המשיך המאמן המנצח. "אחד הדברים שאמרנו אחרי שני המשחקים האחרונים שברבע אחד איבדנו את הדרך ואת ההפרשים, זה שאנחנו צריכים להיות יותר עקביים; לפחות בצד ההגנתי לא לרדת באינטנסיביות. אני מוריד את הכובע בפני השחקנים שלי שנתנו מאמץ בהגנה ובהתקפה ונתנו פה לחימה לא פחות מיום חמישי. אמרו שאנחנו לא שומרים, מה יגידו עכשיו? שז'לגיריס לא קבוצה? שירושלים לא קבוצה?"

בלאט המשיך ודיבר על משמעות הניצחון: "עודד קטש אמר שזה רק משחק אחד והוא צודק, זה משחק ליגה אחד בלבד. יש לזה משמעות פסיכולגית לפרק זמן מסוים ובשבילנו לנצח בצורה כזו זה אומר משהו, אבל זה לא יתפוס לטווח הרחוק".

גיא פניני, שהצטיין הערב בשורות מכבי תל אביב עם 15 נקודות וסדרת שלשות שסגרה, למעשה, את המשחק, הוסיף: "קורה לי שאני בטירוף מול ירושלים, כנראה שנוח לי לשחק מולם. השארנו את ירושלים על 55 נקודות וזה מדהים - הכל בזכות הקהל שנתן לנו אווירה מצוינת. אנחנו חייבים להמשיך לשחק כמו היום. הרגשתי טוב בסוף המשחק, החברים סידרו לי זריקות טובות. אני שמח שהכל נכנס לי, אבל הכי חשוב שנמשיך כך".

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב (ימין) צועק על השופט עומר אסתרון. ברני ארדוב
הניצחון הגיע למרות ערב עגום שלו. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

קטש: "צריך לתת קרדיט להגנה של מכבי"

מנגד, עודד קטש השתדל לשמור על קור רוח למרות התבוסה הכואבת. "צריך לתת קרדיט להגנה של מכבי", אמר המאמן האדום, שראה את קבוצתו קולעת 20 נקודות בלבד במחצית השניה. "היתה הזדמנות במחצית הראשונה לעשות משהו, היינו צריכים להיות יותר מרוכזים במחצית השניה ולהוציא לפועל טוב יותר. הגנתית היינו עוד איכשהו בסדר ברבע השלישי. זה קורה, אנחנו קבוצה שמבוססת על הגארדים שלה וצריכים לצבור יותר תיאום". את ההתפרקות של קבוצתו בסיום הסביר קטש בצורה הבאה: "מכבי ברחו לנו ברגע המתאים, ברגע שהמומנטום עבר מאיתנו, ויחד עם שתי שלשות של פניני הם פשוט פתחו פער גדול מדי ולכן המשחק נראה ככה בסוף".

כאמור, המאמן האדום ניסה להסתכל על חצי הכוס המלאה. "התחושה שלי היא קצת יותר טובה מאיך שהמשחק הסתיים והפער הגדול. אפשר לקחת הרבה דברים טובים מהמשחק הזה, לא צריך להתרגש יותר מדי. התחושה שלנו שההבדלים לא כל כך גדולים. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לנצח את מכבי".

עם זאת, גם קטש יודע שעל קבוצתו להשתפר אם ברצונה לקיים את שלל הפוטנציאל שלה. "אנחנו צריכים להשתפר בשביל הרמות הגבוהות ביותר", אמר המאמן. "יש לנו שחקנים טובים ופשוט לוקח זמן לראות איך דברים מתחברים, אלה השלבים שהשחקנים לומדים את השיטה. אנחנו נהיה בסדר. אנחנו צריכים לשפר את התיאום בינינו".

אורי קוקיה, שניסה להילחם ולהחזיר את קבוצתו למשחק ברבע השלישי, סיכם: "התחלנו טוב, ובגלל כמה דקות פחות טובות הם הצליחו לברוח לנו. פניני עשה דברים יפים היום ועזר לקבוצה שלו לברוח, בהפרש כזה קשה מאוד לנצח את מכבי - בטח בבית שלה. דברים שזרמו בחלק הראשון לא זרמו בחלק השני וכשלא הולך אז לא הולך. צריך להשתפר ולהסתכל קדימה, אין הרבה ברירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully