וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הביסה את הפועל ירושלים 55:75

הצהובים הציגו הגנה פנטסטית, הובילו לכל אורך המשחק ושוב הביסו את יריבתם המיתולוגית. פניני הצטיין עם 15 נקודות

חובבי הכדורסל הישראלי עדיין לא נכנסו לחודש נובמבר, וכבר מכבי תל אביב יכולה לזקוף לעצמה שני נצחונות על הפועל ירושלים העונה. לאחר שגברו על האדומים בגמר גביע ווינר לפני כשבועיים, מחצו הערב (ראשון) דייויד ובלאט ושחקניו 55:75 את הקבוצה של עודד קטש, ושמרו על מאזן מושלם של שלושה נצחונות ואפס הפסדים בליגה. ביום חמישי תפגוש מכבי תל אביב את פרטיזן בלגרד ביורוליג, והיא בהחלט מגיעה לשם במומנטום חיובי ועם לא מעט ביטחון.

אוהדי מכבי תל אביב כדורסל. ברני ארדוב
רק תנו להם מפגש עם ירושלים, והם מאושרים. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

כדורסל התקפי גדול ממש לא היה הערב בנוקיה, וחובבי הענף בוודאי קיוו שמשחק העונה המיתולוגי יביא איתו יכולת קצת טובה יותר, אך ברור לגמרי כי לשתי הקבוצות נותרה עוד עבודה, שכן בכל זאת מדובר כאן במחזור השלישי בלבד. בניגוד לניצחון על ז'לגיריס ביום חמישי, הפעם מכבי תל אביב לא נזקקה למשחק ענק של סופוקליס שחורציאניטיס - שסיים ללא נקודות ועם 5 איבודים - ובמקום זאת הציגה הגנה מעולה והתקפה קבוצתית, שידעה ללכת לשחקניה החמים בזמן הנכון.

וויל סולומון הוביל את ירושלים בפתיחה עם 10 נקודות כבר ברבע הראשון, אלא שהערב קיבלו אוהדי הפועל ירושלים גם את הצד הרע של השילוב סולומון-את-נעימי. למשך דקות רבות הציגו צמד הרכזים קבלת החלטות רעות, אחוזים לא טובים, ואיבוד שליטה כללי דווקא ברגעים החשובים. וכשההפרש צמח, ירושלים פשוט התפרקה. אמת, האדומים של קטש אמנם לא תלויים העונה באופן בלעדי בצמד הגארדים המסקרנים, אבל ברור לגמרי שכדי שהחבורה ממלחה תממש את שלל הפוטנציאל שלה, יהיה עליה להיראות מחוברת ויעילה יותר.

הצהובים, מנגד, בהחלט יכולים לקחת קרדיט על היכולת הרעה של סולומון ונעימי במחצית השניה. כמו מול ז'לגיריס, ג'רמי פארגו ובמיוחד דורון פרקינס לחצו הכי חזק שאפשר את הגארדים הירושלמים, וזה היה סיפור המשחק: מכבי תל אביב הציגה את משחקה ההגנתי הטוב ביותר העונה, ועם זה בלאט בהחלט יכול ללכת קדימה. המאמן בוודאי היה מרוצה גם מהיכולת של צ'אק אידסון, טל בורשטיין וגיא פניני, שנכנסו לעניינים, ובגדול. לא בטוח שהיכולת ההתקפית הזאת תספיק למשחק החוץ הקשה בבלגרד ביום חמישי, אבל הכיוון הצהוב בהחלט נראה חיובי. ככה זה בדרך כלל, כשמביסים את הפועל ירושלים.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם דורון פרקינס, ג'רמי פארגו, גיא פניני, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס, בעוד ירושלים עלתה עם יוגב אוחיון, וויל סולומון, משה מזרחי, סם קלנסי ובריאן רנדל. המשחק נפתח בקצב טוב ומהיר, כאשר יכולת טובה של סולומון לא הספיקה מול החדירות של אליהו, פארגו ופרקינס, שקבעו 6:13 בפתיחה. רנדל הנהדר החזיר בכוחות עצמו את ירושלים למשחק, גם בהגנה וגם בהתקפה, כאשר היד החמה של סולומון הפכה לוהטת, ובתום הרבע הראשון עמד היתרון הצהוב על 15:17 בלבד.

ריץ', שסגר היטב את הרבע הראשון, פתח את השני באותה צורה, אלא שטל בורשטיין עלה מהספסל והגיב בשלשה, וחמש נקודות רצופות של צ'אק אידסון המצוין העלו את הצהובים ל-18:27. קטש לקח פסק זמן ובסיומו החזיר לפרקט את סולומון, שניסה לקחת את המשחק על עצמו, וסל יפהפה של אוחיון צימק ל-29:24. הקצב האיטי נמשך גם בדקות הבאות, כאשר ירושלים היתה המרוויחה הגדולה שלו: סל ועבירה של ג'ייסון ריץ' הוריד ל-34:30, אלא שהמילה האחרונה היתה, איך לא, של דייויד בלו, שקבע 35:40 לצהובים ממש על הבאזר.

בורשטיין המשיך את היכולת הטובה שלו גם בפתיחת הרבע השלישי, כאשר שלשה מצוינת שלו קבעה 37:44 למכבי תל אביב. פרקינס הצטרף לחגיגה עם שלשה משלו, וההפרש הצהוב צמח ל-40:49. ירושלים נתקעה בהתקפה והגיעה למצבי זריקה רעים מאוד, כאשר רנדל ואורי קוקיה חיפו על קבלת החלטות רעה של נעימי וסולומון, וצימקו ל-49:44. בשלב הזה נכנס גיא פניני לעניינים, ושתי שלשות רצופות שלו שוב העלו את מכבי תל אביב ליתרון דו ספרתי - 46:57.

ירושלים המשיכה להיתקע בהתקפה אל מול הלחץ היעיל של הצהובים, וסל יפה של הנדריקס העלה את מכבי תל אביב ל-46:59, שמונה דקות לסיום. מבול השלשות הצהוב נמשך, כאשר גיא פניני שוב נותר חופשי לחלוטין מחוץ לקשת, ועם קליעה קלילה קבע יתרון שיא - 48:64. בדקות הבאות הפועל ירושלים התפרקה לחלוטין, כאשר לא קלעה סל שדה למשך עשר דקות רצופות (כולל הרבע השלישי), ופניני ופרקינס הפכו את זה לתבוסה - 49:68, שלוש דקות לסיום. הסיום היה שואו-טיים אחד גדול של אידסון, פארגו והחברים, ובסיום 55:75 מצוין לסגנית האלופה, שבבת אחת נראית מחוברת מתמיד.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: גיא פניני 15 נקודות, טל בורשטיין 12, צ'אק אידסון 11, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, דורון פרקינס 11, ג'רמי פארגו 8, ריצ'רד הנדריקס 7, ליאור אליהו 6, דייויד בלו 5, סופוקליס שחורציאניטיס ויניב גרין שותפו אך לא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: וויל סולומון 16 נקודות, ג'ייסון ריץ' 12, בריאן רנדל 8 ו-8 ריבאונדים, יוגב אוחיון 6, עמית שמחון 4, אורי קוקיה 3, דיון דאוול 3, יובל נעימי 3, סם קלנסי, משה מזרחי וליאור חכמון שותפו אך לא קלעו.

* הפועל ירושלים קלעה ב-39 אחוז ל-2 נקודות ו-19 אחוז ל-3.

* האדומים מסרו 7 אסיסטים בלבד, ואיבדו 15 כדורים.

* מכבי תל אביב ניצחה 32:44 בריבאונד.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב (ימין) צועק על השופט עומר אסתרון. ברני ארדוב
הרבה אמוציות היו היום בהיכל נוקיה. שחורציאניטיס גוער באסתרון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully