וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: גלבוע/גליל ניצחה את עירוני אשקלון 73:83

משחק נהדר של הישראלים של גלבוע/גליל הוביל אותה ל-73:83 על עירוני אשקלון. 19 נק’ ליבזורי, 11 נק' ו-11 אס' למקל

לאחר שמכבי תל אביב דרסה אתמול את הפועל ירושלים, ומכבי חיפה הוציאה ניצחון חוץ קשה בנתניה, סגרה הערב (שני) האלופה, גלבוע/גליל את המחזור השלישי כשניצחה בביתה 73:83 את עירוני אשקלון. ליאור ליובין רושם את ניצחונו השני ברציפות, אבל הוא צריך להיות מודאג מאוד מההתקפלות ההגנתית של שחקניו ברבע האחרון, שהפכה ניצחון שהיה אמור להיות קל, לקרב צמוד בסיום. מנגד, אשקלון עדיין ניצבת ללא ניצחון אחרי שלושה מחזורים, וגם הערב היא הראתה שיש לה פוטנציאל התקפי טוב מאוד, אבל כל עוד הקבוצה לא תצליח להתחבר בהגנה, וכל עוד הגארדים שלה (ובראשם פיקט) ימשיכו לחפש בעיקר שלשות, היא לא תמצא את ניצחון הבכורה בקרוב.

האלופה הציגה כדורסל נהדר במחצית הראשונה, כשהיא מציגה בעיקר את גל מקל, שחילק אסיסטים לכל עבר, ואת דגן יבזורי שטיווח כל כדור שהגיע לכיוונו בדרך לשלשה מוצלחת. בית הלחמי לא הצליח להעיר את שחקניו בהגנה, וגלבוע/גליל כבר עלתה ליתרון 21. אלא שאז, כפי שקורה לא אחת בליגת העל בכדורסל, הצליחה עירוני אשקלון לצאת מהבור, כשריצה מוצלחת שלה ברבע האחרון כבר הביאה אותה עד פיגור 5 בלבד, אבל לחיצה אחרונה של הגליל על הדוושה בסיום הבטיחה עבורם את הניצחון. עכשיו יש לליובין מספיק זמן לחשוב כיצד לשפר את היכולת בכדי לנסות ולגנוב ניצחון במחזור הבא, מול חברו, עודד קטש והפועל ירושלים.

מהלך המשחק

גלבוע/גליל פתחה בחמישייה עם דגן יבזורי, גל מקל, רודני גרין, עידו קוז'יקרו וטיילר ווילקרסון. עירוני אשקלון העלתה את דרור חג'ג', טים פיקט, תומאס טרל, גייב פרואיט וארז מרקוביץ'. פיקט העלה את האורחים ליתרון מהיר, אבל סל ועבירה על גרין ושלשה של יבזורי העלו את גליל/גלבוע ליתרון 6:12. קוז'יקרו התחיל להיכנס לעניינים, בעוד פרואיט צימק מעט, אבל היד של יבזורי להטה, ושלשה נוספת שלו קבעה יתרון 10:19. אשקלון החלה להניע טוב את הכדור אל הצבע שם מצאה את טרנר ופארמר, אבל המארחים שמרו על ההובלה כשירדו בסיום הרבע הראשון ביתרון 16:24.

המארחים עלו בטירוף לרבע השני, טסו ל-1:8 ועלו ליתרון 17:32. אשקלון סוף סוף מצאה נקודות בהתקפה, אבל המומנטום של גלבוע/גליל נמשך, עוד שלשה של יבזורי צללה פנימה והיתרון הגיע ל-20:40. טרנר עצר מעט את השטף עם שש נקודות אישיות, אבל חבריו המשיכו לתת למארחים זריקות חופשיות. שחקניו של ליובין הגיעו בקלילות עד הטבעת, היתרון עלה מעבר ל-20 הפרש, כשרק שלשה עם הבאזר של פרואיט צימקה מעט, 33:51 לגלבוע/גליל במחצית.

ליאור ליפשיץ פתח את הרבע השלישי עם שלשה עבור אשקלון, אבל מה הטעם אם היריבה מיד מחזירה בצד השני? גרין תפר אחת משלו והעלה ל-20, אבל אז הגיעה ההתעוררות המיוחלת של פיקט, שיחד עם טרנר החל את הקאמבק והוריד ל-10 בלבד. מקל העיר את חבריו עם חדירה טובה, יבזורי חזר וצלף את השלשה השישית שלו וקבע יתרון 53:67. פיקט ופרואיט המשיכו לנסות ולהקטין את היתרון לקראת הרבע האחרון, אבל המארחים שמרו על הפער וירדו ביתרון 57:71 בסיום הרבע השלישי.

פיקט פתח את הרבע האחרון עם שלשה גדולה, בעוד נקודות קלות של פרואיט הורידו את הפיגור לחד ספרתי- רק 9. המארחים נראו נורא בהתקפה, החלו להילחץ, וליפשיץ השלים ריצת 0:8 עם שלשה שהורידה ל-71:65. שתי הקבוצות היו נראות עייפות מאוד, שחקניו של ליובין רשמו לא פחות מ-9 דקות ללא סל שדה עד שגרין לקח ריבאונד התקפה והעלה את קבוצתו ל-69:77, 2 וחצי דקות לסיום. או אז הגיעה שלשה גדולה של רודני גרין, האורחים לא הצליחו להחזיר, ונקודות מהקו של יבזורי ומקל הבטיחו את הניצחון הביתי.

סטטיסטיקה

קלעו לגלבוע/גליל: דגן יבזורי 19 (5 מ-7 לשלוש), רודני גרין 17, 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, גל מקל 11, 11 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, ג'ק מקלינטון 10, טיילר ווילקרסון (6 ריבאונדים) ועידו קוז'יקרו (11 ריבאונדים) 8 נקודות כל אחד, וורן קרטר 6, אנטון קזרנובסקי 4.

קלעו לעירוני אשקלון: ראשון טרנר 18 ו-8 ריבאונדים, גייב פרואיט 15, טים פיקט 13 (2 מ-10 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, ליאור ליפשיץ 9 ו-4 אסיסטים, דרור חג'ג' 6, תומאס טרל 5 ו-5 ריבאונדים, ג'ון ג'ייקס 3, דזמון פארמר וארז מרקוביץ' 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully