וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי: "גם עוד מיליון שנה לא אתקרב למראדונה"

עולם הכדורגל חגג לדייגו יום הולדת 50, רונאלדיניו: "הוא האליל שלי". פלאטיני: "מה שזידאן עשה עם כדור, הוא עשה עם תפוז"

אחרי שבשבוע שעבר חגג עולם הכדורגל יום הולדת 70 לפלה, הגיע היום (שבת) תורו של יריבו הגדול על תואר השחקן הגדול בכל הזמנים, דייגו מראדונה, לחגוג יום הולדת 50 ולזכות בשורה של ברכות, מחוות ופרגונים מכל קצוות הגלובוס. אחרי השנה הקשה שעברה עליו בעקבות הכישלון שלו עם נבחרת ארגנטינה במונדיאל והדרך בה עזב את משרת המאמן הלאומי, זכה מראדונה לקצת נחת וקיבל עוד שורה של חיזוקים לאגו.

"לכל אחד יש דעה אחרת על דייגו מראדונה", בירך נשיא פיפ"א ספ בלאטר. "זה המקרה לגביו עוד מימיו כשחקן. ההופעה הקסומה שלו במונדיאל 86 תחייה לעד בזכרונותיהם של כל אוהבי הכדורגל, כולל אותי. הזיכרון הזכור ביותר שלי ממראדונה הוא של הילד המוכשר שליהטט באליפות העולם עד גיל 20 ביפן ב-1979, שהותיר את כולם פעורי פה, ובגיל 50 אני מאמין שיש לו עוד הרבה שנים להמשיך להפגין את הכישרון שלו לעולם".

את המברכים היותר חביבים על דייגו הוביל לאונל מסי, ששוב נדרש לסוגיית ההשוואה בינו לבין אלילו ופסק: "גם אם אמשיך לשחק עוד מיליון שנה, לעולם לא אוכל להתקרב למראדונה, ואני גם לא ארצה לעשות זאת. הוא השחקן הכי גדול שהיה אי פעם". חבר אחר שחגג את יום ההולדת הוא פידל קסטרו, שבירך: "דייגו הוא חבר קרוב ואדם יקר. אין ספק שהוא ספורטאי נפלא והוא שמר על חברות איתי ועם קובה מבלי לצפות לשום תמורה".

חורחה ולדאנו, חברו של מראדונה לנבחרת האגדית של ארגנטינה שזכתה במונדיאל 86, נזכר לכבוד האירוע ברבע הגמר המפורסם מול אנגליה, בו כבש מראדונה את שערו הגדול ביותר. "דייגו התנצל בפניי אחרי השער השני באותו משחק, כי הוא ראה אותי חופשי לאורך כל הסללאום שלו אבל לא מצא זווית מסירה מתאימה, ואני בתגובה חשבתי עלבון ככדורגלן על כך שהוא בכלל הסתכל עליי באמצע מבצע כזה".

מצעד המברכים כלל באופן מפתיע גם כמה כוכבים ברזילאים, שפרגנו ליריב המיתולוגי. "דייגו תמיד היה האליל שלי", הודה רונאלדיניו. "אני זוכר שהוא הזמין אותי פעם אליו הביתה למשחק ידידותי, והרגשתי כאילו בתוך חלום". גם רוברטו קרלוס הפתיע כשהצהיר: "הערצתי את פלה כמו כולם בתור ילד, אבל את מראדונה זכיתי לראות משחק במו עיניי, ולדעתי אין ספק שהוא מספר אחד". מישל פלאטיני סיכם: "את מה שזידאן היה מסוגל לעשות עם הכדור, מראדונה היה מסוגל לעשות עם תפוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully