וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א הביסה את ז'לגיריס 70:86

שחורציאניטיס עזר לצהובים לרשום ניצחון בכורה העונה, עם 24 נקודות גדולות. הנדריקס הצטיין גם כן עם 14 באחוזים מצוינים

זה לקח אולי שבוע אחד יותר מדי, אבל הערב (חמישי) ניתן להכריז בפה מלא: מכבי תל אביב הופיעה לעונת היורוליג של 2010/2011. אחרי התבוסה לקאחה לבוראל בשבוע שעבר בספרד, הוציאה סגנית האלופה הישראלית חלק מהעצבים שלה על ז'לגיריס קובנה הליטאית, בדרך ל-70:86 נאה שבוודאי הכניס בעשרת האלפים שמילאו הערב לראשונה את היכל נוקיה הרבה מאוד תקווה לקראת העתיד. דייויד בלאט יכול לרשום לעצמו ניצחון בכורה בבית א', שמסתמן כבלתי צפוי ושוויוני למדי.

אוהדי מכבי תל אביב מניפים שלט לכבודו של דרק שארפ. ברני ארדוב
עושים כבוד לקפטן. האוהדים מפרגנים לשארפ/ברני ארדוב

לפני המשחק נערך טקס הוקרה לציון השנה ה-15 של הקפטן, דרק שארפ, במדי מכבי תל אביב, וכמה סמלי שהטקס נערך דווקא מול האלופה הליטאית - הקבוצה נגדה קלע שארפ את הסל הגדול בקריירה שלו, עם אותה שלשה מיתולוגית בעונת 2003-2004. הערב הצהובים דווקא לא נזקקו לדרמה מיותרת או ניסים חד-פעמיים, ושמרו על הרצף המרשים שאומר שמאז 1998, הם מנצחים את כל משחקי הבית הראשונים שלהם ביורוליג.

אין ספק כי הסיפור המרכזי של מכבי תל אביב הערב הוא סופוקליס שחורציאניטיס. כשהצטיין מול עירוני אשקלון מוקדם יותר השבוע בליגה, סייגו אנשים ואמרו שמבחנו האמיתי יהיה ביורוליג. ובכן, הערב עמד הסנטר היווני במבחן שלו, ועוד איך עמד: הצהובים הכניסו לו כדורים פנימה, וזה השיב בסל אחרי סל אחרי סל. עד הערב, משחקו הטוב ביותר בקריירה של בייבי שאק ביורוליג היה מול... אותה ז'לגיריס בדיוק, אי שם בעונת 2005-2006, אז קלע עליה 25 נקודות במדי אולימפיאקוס. הערב, עמד מאזנו על 17 נקודות ב-11 דקות בסיום המחצית הראשונה. שלא במפתיע, היתרון הצהוב כולו עמד על 27:47.

במחצית השניה מכבי תל אביב כבר הורידה הילוך, וכך גם הסנטר היווני שלה, שקיבל דקות מעטות כל עוד היתרון הגדול נותר בעינו. במהלך הרבע השלישי עוד הצליחה ז'לגיריס לצמק ל-6 הפרש בלבד, אלא שיכולת טובה של ליאור אליהו, דייויד בלו, ריצ'רד הנדריקס וצ'אק אידסון עזרה לצהובים לברוח בחזרה, בדרך לרבע אחרון מרובה בגארבג' טיים. אם לשפוט על פי המשחק הערב, בו שוב לא ממש בלטו דורון פרקינס וג'רמי פארגו בצד ההתקפי, ייתכן ומכבי תל אביב צריכה חיזוק דווקא בקו האחורי - אבל כרגע נדמה כאילו הצהובים ממשיכים לעמול על צירוף שחקן נוסף לקו הקדמי.

כך או כך, משחקים קשים יותר מחכים לדייויד בלאט ושחקניו בעתיד. ז'לגיריס הציגה הערב כדורסל רע, מלא בהפצצות לא ברורות מחוץ לקשת, כאשר הלחץ המצוין של פרקינס הוציא את הגארדים שלה מהעניינים במהירות. בשבוע הבא יפגשו הצהובים את הפועל ירושלים בליגה, ולאחר מכן את פרטיזן בלגרד בסרביה ביורוליג. ייתכן ועוד שבעה ימים בדיוק ניתן יהיה להבין לאן מועדות פניה של מכבי תל אביב העונה. נכון להערב, זה נראה לא רע בכלל.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם דורון פרקינס, ג'רמי פארגו, גיא פניני, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. מנגד, הליטאים עלו עם דוואן קולינס, מרטינאס פוצ'יוס, ארטוראס מילקניס, פאוליוס ינקונאס וטראוויס ווטסון. שחורציאניטיס פתח היטב, ו-7 נקודות מהירות שלו קבעו 2:9 לצהובים. אליהו נתן גם הוא את הטון בצבע, והיתרון עלה ל-4:13. ז'לגיריס עוד הצליחה לצמק ל-15:10, אלא שהנדריקס, שהחליף את שחורציאניטיס, עשה את העבודה, וכך גם דייויד בלו, שתפר שתי שלשות רצופות על מנת לקבוע 11:25 גדול לצהובים בתום הרבע הראשון.

הליטאים מצאו סוף סוף שלשה ראשונה במשחק בפתיחת הרבע השני, קיבלו ביטחון, וצימקו ל-30:22. בלאט הגיב בפסק זמן ושלח לפרקט בחזרה את שחורציאניטיס וזה השיב מיד עם חמש נקודות רצופות, שהעלו את הצהובים בחזרה ל-22:37. אידסון והנדריקס הצטרפו לחגיגה ולריצת 2:14, ומכבי תל אביב עלתה ליתרון שיא של 24:44, ובתום המחצית הראה לוח התוצאות 27:47 למארחים המאושרים, כאשר שחורציאניטיס סיים את החצי הראשון עם 17 נקודות ב-11 דקות.

המחצית השניה נפתחה בקצב מעט יותר איטי, כאשר מכבי תל אביב קלעה שתי נקודות בלבד בחמש הדקות הראשונות של הרבע השלישי, ושלשה של ינקונאס צימקה את היתרון הצהוב ל-49:36. בלאט החל בסדרת חילופים, אלא שההתקפה המשיכה להיות תקועה, הליטאים השלימו ריצת 0:10 וסל ועבירה של דריוש שלנגה צימק ל-52:46 בלבד. פרקינס קלע ארבע נקודות רצופות, ולאחר עבירה רביעית של בלו נכנס אלישי כדיר לדקות ראשונות ביורוליג. שלשה גדולה של גיא פניני עם הבאזר השלימה שתי דקות אחרונות מצוינות של הצהובים, שהובילו 51:65 עם העליה לרבע המכריע.

הנדריקס הראה כמה מובים יפים עם פתיחת עשר הדקות האחרונות, ו-6:30 דקות לסיום עמד היתרון הצהוב על 55:71. כדיר ירד וכך גם הנדריקס, ובמקום עלו אליהו ושחורציאניטיס, שקבע 64:79, שתי דקות לסיום. משם, מיותר לציין, ז'לגיריס כבר לא חזרה, ולאחר ששחורציאניטיס קיבל תשואות מהקהל עם ירידתו לספסל נסגר המשחק על 70:86 לסגנית האלופה הישראלית, שיכולה, לראשונה העונה, לחייך ביורוליג.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סופוקליס שחורציניטיס 24 (9 מ-13 מהשדה), ריצ'רד הנדריקס 14 (7 מ-8 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, ליאור אליהו 12, דייויד בלו וצ'אק אידסון 8 כ"א, דורון פרקינס 7 נקודות, 8 אסיסטים ו-7 חטיפות, גיא פניני 6, טל בורשטיין 4, ג'רמי פארגו 3.

קלעו לז'לגיריס: פאוליוס ינקונאס 17 ו-4 איבודים, מנטאס קלינייטיס וטראוויס ווטסון 9 כ"א, מרטינאס פוצ'יוס ותומאס דליניקאיטיס 6 כ"א , דוואן קולינס ודאיניוס שאלנגה 5 כ"א, מירזה בגיץ' וטדאס קאלימביצ'יוס 4 כ"א, ארתורס מילאקיניס 3, אלכסנדר קאפין 2.

סטטיסטיקה קבוצתית:

אחוז ל-2: מכבי 58 (31 מ-53), ז'לגיריס 60 (20 מ-33)
אחוז ל-3: מכבי 33 (4 מ-12), ז'לגיריס 31 (5 מ-16)
אחוז מהקו: מכבי 60 (12 מ-20), ז'לגיריס 71 (15 מ-21)
ריבאונדים: מכבי 30 (18 הגנה, 12 התקפה), ז'לגיריס 31 (22 הגנה, 9 התקפה)
אסיסטים: מכבי 17 (פרקינס 8), ז'לגיריס 13
חטיפות: מכבי 15 (פרקינס 7), ז'לגיריס 9

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ושמישהו ינסה לעצור אותו. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully