וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים ובני יהודה יארחו משחק ללא קהל

בעקבות התפרעות האוהדים במשחק ביניהן. ביה"ד קבע שהעונש תקף רק לליגה. היציע המזרחי בטדי נסגר ל-2 משחקים

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בית"ר ירושלים ובני יהודה ספגו הערב (חמישי) עונש של אירוח משחק ללא קהל ו-20 אלף שקל קנס בדיון שנערך בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. בית"ר תרצה את עונשה במשחק הבית מול הפועל פתח תקוה במחזור התשיעי ולמעשה תשחק שני משחקים רצופים ללא קהל, שכן בשבת היא תפגוש את אשדוד, שספגה עונש זהה. בפורטוקול העונש שקיבלו הזהובים לידיהם צויין בפירוש כי העונש יחול על משחק ליגה ולכן היא לא תוכל לרצות אותו במשחק הבית הקרוב בגביע הטוטו, מה שאומר שנכון לעכשיו היא תארח את מ.ס אשדוד ללא קהל. בבני יהודה בכל מקרה מתכוונים להגיש לבית הדין ערעור על העונש ביום ראשון.

שני המועדונים עמדו לדין בעקבות התפרעות אוהדים במפגש בין הקבוצות. אוהדי בית"ר התפרעו לאחר שקבוצתם ספגה שער דרמטי בדקה ה-90, והחלו לזרוק חפצים לכר הדשא ולעקור כיסאות ממקומם. בנוסף, נרשמו מספר עימותים בין אוהדי הקבוצה ובין כוחות משטרה לאחר המשחק. יושב ראש בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, מייצג את המועדון בבית הדין של ההתאחדות, אליו הופיע גם מנכ"ל בני יהודה, משה דמאיו, כאשר גם הזהובים הועמדו לדין באשמת התפרעות אוהדים, וכן רב פקד אלי פינטו, שבא להעיד בשם המשטרה.

עוד לפני החלטת בין הדין החל עימות קולני בין קורנפיין ודמאיו, שהטיל את האשמה על האוהדים הירושלמים. "אוהדי בני יהודה נגררו להתנהלות של הקהל של בית"ר, לפוגרום שלהם, אבל זה הכל נגזרת של התנהגות אוהדי היריבה", אמר מנכ"ל הזהובים. קורנפיין השיב: "זה בגלל שהתנהגו לאוהדי בית"ר כמו לעדר של חיות". דמאיו המשיך בשלו, פנה לקורנפיין ואמר: "הבעיה שלך זה שאתה מגן על 'לה פמיליה'". יו"ר בית"ר ירושלים כעס וענה: "ההתנהגות שלך בושה וחרפה".

דמאיו המשיך להציג את הצד של קבוצתו לאירועים: "בית"ר ירושלים לא היתה בסדר לאורך כל הדרך. תובע ההתאחדות לא רצה להעמיד את בני יהודה לדין, אבל לאחר לחץ של בית"ר החליטו שכן. נערכנו כמו שצריך למשחק וזה מצויין בדו"ח, התקלה היחידה היתה אי התייצבות של סדרנים שזה לא היה בשליטתי. אני לא בית הדין, שבית הדין יחליט מה שהוא רוצה".

מנגד, קורנפיין ובית"ר ירושלים עסקו במספרם הדל של הסדרנים ביציע באותו משחק, כאחד מהגורמים להתפרעויות. "נוכחות של סדרנים ביציעים היא בעלת משמעות גדולה מאוד ומשפיעה על התנהגות הקהל", אמר היו"ר הירושלמי, והוסיף כי מספר מאוהדי הקבוצה חיכו מחוץ לאצטדיון דקות רבות, מה שהלהיט את היצרים.

כמו כן, הורשעה בית"ר בקריאות גזעניות של הקהל ב-0:0 עם בני סכנין במחזור האחרון. בית הדין הורה על סגירת היציע המזרחי לשני משחקים וקנס את המועדון בעשרת אלפים שקלים נוספים.

גורם בבית"ר: "זה עדיף כלכלית"

בבית"ר ירושלים לא הופתעו מהעונש. גורם במועדון אמר: "הוכחנו שאנחנו עושים הכל בכדי להילחם בתופעה ובבלומפילד ברור שלא היה לנו מה לעשות. יחד עם זאת, לא ציפינו שיתחשבו או יתייחסו והיה ברור שנקבל עונש של משחק ללא קהל. העונשים הללו רק פוגעים בכדורגל ולא תורמים להתמודדות עם הבעיה. דווקא מבחינה כלכלית הדברים פחות גרועים, היות ולצערנו במצבנו הנוכחי הקהל לא מגיע בהמוניו ולא היינו צפויים למכור יותר מ-1,000-1,500 כרטיסים מול הפועל פתח תקוה, וכשמורדים עלויות אבטחה והוצאות זה אולי עדיף".

דווקא בקרב אוהדי בית"ר סגירת היציע המזרחי עוררה גיחוך, ואחד החברים ב"לה-פמיליה" אמר: "אוקיי, אז הם פוגעים בנו וסוגרים לנו את הבית שלנו במזרחי, אבל מה הם משיגים בזה?מה, ההעברה שלנו ליציע הצפוני תגרום לנו לשיר שירי ארץ ישראל? הם עושים צחוק מעצמם עם העונשים האלה".

אחד משחקני בית"ר אמר: "אם לא ננצח באשדוד אז יכול להיות שהיה צפוי כזה לחץ ביציע שמשחק רדיוס אחד עוד יכול לעשות טוב לשחקנים כי יש כאן לחץ בלתי רגיל. אם נצליח לנצח באשדוד אז זה היה אמור להיות משחק שהקהל חוזר להיות איתנו וזה יהיה חבל מאוד. בכל מקרה, נילחם בשביל המועדון ובשביל הקהל שיצפה בבית - בניגוד לכל הרעש, אנחנו מכבדים את המועדון והחולצה ואנשים יראו את זה".

מאוחר יותר הוציא המועדון הודעה רשמית: "המועדון ייקרא את פסק הדין לעומק ולאחר מכן תתקבל החלטה האם להגיש ערעור. לאור העונשים שנפסקו, הנהלת המועדון מבקשת מהאוהדים לגלות איפוק, בגרות ושמירה על הסדר במשחקי הקבוצה על מנת שעונשים כאלה לא יחזרו על עצמם".

מנכ"ל בני יהודה, משה דמאיו, הגיב גם הוא לעונש: "העונש חמור ולא מידתי. לא יכול להיות שגם אנחנו וגם בית"ר ירושלים נקבל את אותו העונש. אנחנו שש שנים עם רזומה נקי, אפילו לא היה לנו עונש על תנאי. איך זה שלא קיבלנו עונש על תנאי? מי שראה וצפה במשחק ובהתרחשויות ראה את ההשתוללות של אוהדי בית"ר ירושלים, לעומת אוהדי בני יהודה. בית"ר הואשמה בתקיפת שחקני בני יהודה, שופטי המשחק, דרור קשטן, הקהל של בני יהודה, ואילו אנחנו הואשמנו בזריקות חפצים בין שני מחנות האוהדים ביציעים. העונש לדעתנו היה צריך להיות שונה. כמובן שנגיש ערעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully