וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד של איגוד השחיה: שמונה שחיינים בלונדון 2012

יו"ר האיגוד נעם צבי העריך באסיפה הכללית שישראל תשלח ללונדון 5 שחייני בריכה, צמד באומנותית ושחיין מים פתוחים אחד

האסיפה הכללית של איגוד השחיה אישרה הערב (שלישי) את הדוחו"ת הכספיים של תקציב 2009 שעמד על כ-6 מיליון שקלים. 85.5% מהתקציב יועד לפעולות מקצועיות של הנבחרות בענפי השחייה, המים הפתוחים והשחייה האומנותית ורק 14.5% הופנו למינהלה. יו"ר האיגוד נעם צבי מסר דו"ח על פעילות האיגוד בשנה החולפת, וציין את ההצלחות באליפות אירופה לנוער ובוגרים ואת אולימפיאדת הנוער.

צבי מסר שהיעד של איגוד השחייה הוא לשלוח שמונה שחיינים למשחקים האולימפיים בלונדון 2012, שיהוו כעשרים אחוזים מהמשלחת הישראלית. באיגוד מאמינים שהמשלחת תכלול חמישה שחייני בריכה, שחיין מים פתוחים ושתי שחייניות אומנותיות. "הקריטריונים הבינלאומיים הוקשחו וזו גם המגמה של הוועד האולימפי הישראלי, אך למרות זאת אני מאמין שתהייה לנו משלחת גדולה ומכובדת", אמר צבי.

לצד ההישגים הבינלאומיים בבריכה, באיגוד השחייה סימנו מטרות נוספות והן לשים את ישראל במרכז העשייה העולמית של השחיה ולהביא אלינו אירועים וכינוסים רבים ככל האפשר.
כבר בחודש הקרוב תיערך בירושלים ישיבת הועדה הרפואית של האיגוד האירופאי. בין הבאים, האיש שהביא להצלחות הגדולות של איגוד השחייה האנגלי, המנכ"ל דיויד ספרקס. ראשי איגוד השחייה כמו גם מנהל היחידה לספורט הישגי גילי לוסטיג, ינצלו את הגעתו של ספרקס כדי לסגור את ההכנות למשחקים האולימפיים בלונדון. כמו כן יגיע דר' ון דן הוגבנד, הרופא הראשי של קבוצת הכדורגל איינדהובן, שהוא גם הרופא הראשי של נבחרת הולנד בשחייה וגם לא פחות חשוב - האבא של השחיין פיטר ון דן הוגבנד.

בחודש מאי 2011 תיערך באילת תחרות הסבב האירופאי בשחיה במים פתוחים זו השנה השלישית ברציפות. בצד נבחרת אנגליה המגיעה בהרכב גדול מסתמנת אפשרות שגם נבחרת רוסיה תגיע לפה עם כל שלל כוכביה. ולדימיר סלניקוב, הראשון בעולם ששחה מתחת ל-15 דקות את המרחק של 1,500 מ' והמשמש כיום יו"ר איגוד השחייה הרוסי, פנה בנושא הזה לעמיתו הישראלי נעם צבי ובקרוב צפויה ההחלטה הסופית של הרוסים.

בספטמבר 2011 יתקיים בישראל האירוע הגדול ביותר בהיסטוריה של השחיה הישראלית, כאשר אליפות אירופה במים פתוחים תתקיים באילת. במשך חמישה ימים יערכו תחרויות למרחקים 5, 10, 25 ק"מ ושליחים וכן יערך הפנינג ראשון מסוגו של השחייה הישראלית. לאליפות אמורים להגיע מאות שחיינים מכל אירופה. בשנת 2012 איגוד השחיה מעוניין לארח שני מפעלים אזוריים ולכן האיגוד יגיש מועמדויות לאירוח תחרויות קומן ורב אומות לנוער. המועמדות בקומן תוגש גם בשחיה, גם בשחייה אמנותית וגם במים פתוחים, במטרה לארח לפחות את אחד מהמפעלים האלו ב-2012.

איגוד השחייה מתכוון גם להגיש מועמדות לארח בשנת 2013 את הקונגרס האירופאי ולהביא לישראל את ראשי איגודי השחיה של 51 המדינות החברות מאירופה וכן את ראשי האיגודים הגדולים בעולם. מהלך זה, אם יצא אל הפועל, ייתן דחיפה גדולה להבאת אליפות אירופה בבריכות קצרות לישראל ואולי אף לארח אליפות עולם לבריכות קצרות, זאת כמובן לאחר שבריכת השחייה החדשה במכון וינגייט תושלם ותתחיל לפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully