וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיגוד לשחקניות: "הסירו את איום השביתה לאלתר"

ראשי קבוצות הנשים החליטו פה אחד כי במצב הקיים לא תהיה כל הידברות עם השחקניות כל עוד קיים ברקע איום השביתה

יושבי ראש קבוצות ליגת העל בכדורסל הנשים התכנסו היום (שלישי) לדיון במספר נושאים, כשבין השאר עלה נושא השביתה עליו הכריזה חטיבת הספורט בהסתדרות החדשה. לאחר ששמעו ניתוח משפטי של היועצים המשפטיים, החליטו ראשי הקבוצות פה אחד כי במצב הקיים לא תהיה כל הידברות עם השחקניות כל עוד קיים ברקע איום השביתה.

כזכור, באיגוד השחקנים לא אוהבים את היוזמה של איגוד הכדורסל לפיו יועלה מספר השחקניות הזרות בליגה משלוש לארבע, כששלוש מהן יכולות לשחק יחד. הישראליות לא קיבלו את ההחלטה, ובעקבות אסיפה שהתקיימה הן הכריזו על סכסוך עבודה באמצעות ההסתדרות. משמעות ההכרזה היא כי החל מהמחזור השלישי, ב-1 בנובמבר, תוכלנה השחקניות לנקוט בצעדים ארגוניים בהוראת ההסתדרות.

"ראשי הקבוצות קוראים לשחקניות להסיר לאלתר את איום השביתה ואז יהיו פתוחים, כל אחד בקבוצתו, לדון עם השחקניות כפי שהיה בעבר, על כל נושא אך בשום אופן לא תחת ובכפוף לאיומי שביתה", הודיעו באיגוד. עורך הדין אריאל שמר פירט בפני הקבוצות את זכויותיהן נגד השחקניות השובתות, לרבות אי תשלום שכר בזמן שביתה.

מהאיגוד נמסר בנושא: "יש להבהיר כי גם על פי המצב כיום, בניגוד מוחלט לטענת ההסתדרות, קבוצה שיש לה מספיק כסף רשאית לשתף ארבע זרות לאורך כל המשחק (שתי אירופאיות ושתי זרות אחרות). התקנה החדשה מבטלת את האפליה בין לאום וצבע קרי בין שחקניות אירופאיות לשאינן אירופאיות ואת האפליה הבלתי ספורטיבית שהייתה קיימת בין קבוצות עשירות לקבוצות דלות אמצעים. הטענה שתיקון העיוות ההיסטורי פוגע בשחקנית הישראלית, מצוץ מן האצבע ואין בינו לבין המציאות דבר וחצי דבר. בנוסף האיגוד הגביל את מספר הזרות הרשאיות לשחק בכל זמן נתון לשלוש שחקניות במקום ארבע המותר כיום, החלטה המטיבה עם השחקנית הישראלית".

עוד מסרו באיגוד: "איגוד הכדורסל איננו ארגון מעסיקים ואיננו מעסיק את השחקניות בקבוצות ולא חל עליו חובת יחסי עובד- מעביד. אי לכך איגוד הכדורסל כרגולטור לא ידון בתנאי העסקה של השחקניות בכל קבוצה וקבוצה. איגוד הכדורסל קורא לשחקניות לרדת מהאילן הווירטואלי הגבוה אליו טיפסו ולהיות פרטנר אמיתי לקידום כדורסל הנשים בישראל.

"קביעת מועד השביתה לאירוע המרכזי לציון חודש המודעות למאבק בסרטן השד, אירוע חשוב אליו נרתם איגוד הכדורסל והקבוצות לטובת הכדורסלניות וכלל ציבור הנשים, מבליט את הציניות ואי הרלוונטיות של השביתה שכל מטרתה אחיזת עיניים תקשורתי ללא מהות אמיתית, מה גם שעל פי חוק יישוב סכסוכי עבודה המועד החוקי לשביתה היה אמור להיות יום שלישי 2/11 ולא יום שני 1/11 כפי שהכריזה ההסתדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully