וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: גלבוע/גליל גברה על מכבי חיפה 77:83

האלופה השיגה ניצחון בכורה העונה, למרות כדורסל בינוני למדי בנשר. רודני גרין בלט עם 19, ווילקרסון ומקלינטון הוסיפו 16 כ"א

זה לא היה יפה במיוחד, אבל עבור גלבוע/גליל של העונה, נדמה כאילו המטרה מקדשת את האמצעים. האלופה המכהנת, למי ששכח, רשמה הערב (שני) את נצחון הבכורה שלה העונה בליגה, כאשר גברה על מכבי חיפה בנשר 77:83. הירוקים של אלעד חסין, שנראו טוב מאוד בפתיחת העונה - בליגה, באירופה ובגביע המדינה - היו מאוד חלשים היום, ולמען האמת, את אותם הדברים ניתן להגיד גם על גלבוע/גליל, שאולי כעת תתחיל סוף סוף להיכנס לעניינים.

קצת חבל שככה נראה משחק שמפגיש, לכאורה, שתי קבוצות צמרת בכדורסל הישראלי שמתיימרות ללכת השנה רחוק בליגה. מצד אחד האלופה, מצד שני הסגל העמוס של אלעד חסין, ובפועל קיבלנו מעט מאוד כדורסל הערב. איבודים, החטאות, בלגאן והגנות חלשות אפיינו את מרבית הדקות, ובמיוחד את רגעי הסיום, בהם הרמה הנמוכה היתה ניכרת במיוחד. קשה שלא לציין גם את נפילת החשמל באולם בנשר במחצית, שאילצה את הקבוצות לפתוח את המחצית השניה באיחור של כ-15 דקות.

גלבוע/גליל היתה טובה יותר, ואולי קצת פחות חלשה במשך מרבית שלבי המשחק, כאשר ברבע הראשון היא הובילה בשלב מסוים ב-8 הפרש, ברבע השני ב-10, וברבע השלישי ב-7, הרבה בזכות רביעיית הזרים - רודני גרין, ג'ק מקלינטון, וורן קרטר וטיילר ווילקרסון. אלא שחיפה הצליחה להישאר קרובה, ובהינתן יכולת טובה יותר וגו-טו-גאי ברור ברגעי ההכרעה, אולי חסין ושחקניו היו זוכים גם לשתות מהבאר, או לפחות לא להיתקע ללא סל שדה למעלה מ-6 דקות קריטיות במיוחד ברבע האחרון. כך או כך, ברור לגמרי כי לשני המאמנים הצעירים הללו יש עוד הרבה מאוד עבודה אם הקבוצות המסקרנות שלהם יעמדו במשימות שהוצבו ערב פתיחת העונה.

מהלך המשחק

חיפה עלתה עם דרק לאו, לארי אובאנון, סילבן לנדסברג, מרקו קילינגסוורת' ויוני ניר, בעוד האלופה פתחה עם גל מקל, ג'ק מקלינטון, רודני גרין, טיילר ווילקרסון ועידו קוז'יקרו. המשחק נפתח מעט מבולבל וללא הגנות של ממש, ושלשה של דרק לאו העלתה את חיפה ל-5:9. רודני גרין היה האיש המרכזי של האלופה בדקות הראשונות, כאשר יכולת טובה שלו ושל ווילקרסון העלתה את הגליליים ל-13:15. יוני ניר קלע ארבע נקודות רצופות, אלא שמקלינטון השיב עם שלשה נהדרת שהעלתה את האלופה ל-15:23.בראטיץ' צימק עם הבאזר, אלא שבסיום הרבע הראשון הובילה גלבוע/גליל 18:23.

ווילקרסון המשיך לנצל את החורים ואת הירידה החלשה להגנה מצד הירוקים, ובצירוף מקלינטון צמח היתרון של האורחים ל-22:31. וורן קרטר עלה היטב מהספסל כדי שהיתרון של האלופה יעלה לדו-ספרתי, אלא שאבי בן שימול קלע שלשה נדירה, גלבוע/גליל פספסה צ'אנסים רבים, ולנדסברג, בצירוף שלשה של פרנק רובינסון, השלימו ריצת 0:10 והשוו ל-36:36. דווקא בשלב הזה חיפה נתקעה והחלה לאבד, והטריו של מקלינטון-קרטר-ווילקרסון עזר לחבורה של ליאור ליובין לרדת לחדרי ההלבשה כשהיתרון שוב לצידה, 41:49.

מבוכה נרשמה כאשר השחקנים עלו לערוך חימום לקראת המחצית השניה, והחשמל באולם נפל פעמיים. פתיחת המחצית נדחתה בכ-15 דקות, אלא שלאחר שהמשחק חודש הופיעו רק החיפאים, שרצו ל-0:7 מהיר וצימקו ל-49:48. בדקות הבאות ניסה גל מקל להשתלט על העניינים, כאשר נקודות של רודני גרין במתפרצת העלו את האלופה ל-56:63. קילינגסוורת' היעיל הצליח לצמק, ועם העליה לרבע האחרון הצטמק היתרון של האורחים ל-66:64 בלבד.

פרנק רובינסון השלים את המהפך הירוק בפתיחת הרבע האחרון, ונקודות של סאשה בראטיץ' קבעו 73:74 לחיפה, שש דקות לסיום. המהלכים הבאים היו רעים מאוד, מרובים בהחטאות ואיבודים, ושתי דקות לסיום הובילה גלבוע/גליל 74:75, כאשר מכבי חיפה פשוט לא הצליחה לקנות סל. הבלגאן הגדול נמשך, ואיבוד קריטי של הירוקים אפשר לגלבוע/גליל לעלות ל-74:77, 40 שניות לסיום. האלופה ניצלה החטאות נוספות של יריבתה, דייקה מהקו, וכבר עלתה ל-74:80. שלשה של לאו עוד צימקה ל-80:77, 20 שניות לסיום, אלא שהאלופה שוב קלעה מהעונשין, וכשהחטיאה - לקחה את הריבאונד של עצמה. הקפטן אבישי גורדון התכבד בשתי הנקודות האחרונות מהקו, וגלבוע/גליל חגגה עם 77:83.

סטטיסטיקה

קלעו לגלבוע/גליל: רודני גרין 19, טיילר ווילקרסון 16 (9 ריבאונדים), ג'ק מקלינטון 16, וורן קרטר 12, גל מקל 7, דגן יבזורי 5, אנטון קזרנובסקי 4, עידן קוז'יקרו 2, אבישי גורדון 2.

קלעו למכבי חיפה: מרקו קילינגסוורת' 16, דרק לאו 13, פרנק רובינסון 11, יוני ניר 9 (9 ריבאונדים), לארי אובאנון 8, סאשה בראטיץ' 7, אבי בן שימול 7, סילבן לנדסברג 4, רוברט רות'בארט 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully