וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: "אנחנו חייבים סנטר, אפילו יותר מגארד"

21.10.2010 / 22:31

בצוות המקצועי של הצהובים הסיקו מסקנות מהתבוסה בויטוריה. אידסון: "זו קבוצה חדשה לחלוטין כבר עונה שלישית ברצף”

ערב היציאה של מכבי תל אביב לספרד, לקראת משחק הפתיחה שלה ביורוליג נגד קאחה לבוראל, סיפר דייויד בלאט שהוא היה מעדיף לפגוש את הבאסקים החזקים בעוד חודש ולא עכשיו. הערב (חמישי) הקבוצה שלו סיפקה את ההסבר לדברים הללו.

סגנית האלופה הישראלית נראתה לא מחוברת ולא היוותה יריב לקבוצה המקומית בשום שלב של המשחק. הנקודה החיובית הייתה בגודל ההפסד - 94:78 - שמעט משקר לאחר שקאחה כבר הוליכה בהפרש שהתקרב ל-30 נקודות ושלטה במשחק מתחילתו ועד סופו. גורם בצוות המקצועי של הצהובים אמר בעקבות ההפסד: "אנחנו חייבים סנטר בדחיפות, אפילו יותר מגארד".

אגב, רגע לא נעים נרשם במהלך המשחק, כאשר בדיוק כמו בשנה שעברה, אוהדים מקומיים פרצו למגרש עם דגלי פלסטין. אנשי האבטחה מיהרו לעצור אותם.

"אני יכול להביא כל מיני סיבות וכל מיני תירוצים, אבל פשוט לא הופענו בחצי הראשון", אמר בלאט אחרי המשחק, "עדיין לא שיחקנו נגד קבוצה שקולעת באחוזים כאלו, שמבצעת את ההתקפה בצורה כל כך טובה. לא הגבנו לזה נכון. הייתה לנו בעיה בשמירה על הקלעים שלהם ובמחצית השנייה כבר היה הרבה יותר מדי מאוחר".

המאמן המשיך ואמר: "אני חייב לברך את דושקו איבאנוביץ' ואת קאחה לאבורל על הניצחון הערב. היינו בשוק מהרבע הראשון, ולמרות שהיו לנו אימונים טובים בשלושת השבועות האחרונים, לא היתה לנו יריבה כזאת. פשוט נכנסו להלם מיכולת הקליעה שלהם, אבל מרגע שהתאמנו את עצמנו, שיחקנו טוב יותר". למרות שבלאט סיפר על כך שהוא מעודד מההופעה במחצית השנייה, בה הצהובים מיזערו נזקים, בסופו של דבר הוא היה מאוד מאוכזב: "הייתה הופעה בלתי מתקבלת על הדעת ואנחנו נתקן את זה. אני לא בא בטענות לסגל היום. אם נמצא דרך לשפר את הקבוצה, נעשה את זה".

אידסון ה-MVP של המחזור ביורוליג

באופן מפתיע, מי שנבחר לשחקן השבוע של היורוליג, לפחות על פי מדד ההצטיינות, היה צ'אק אידסון, שצבר 30 נקודות מדד. אידסון קלע 14 נקודות, קלט 7 ריבאונדים, הוסיף 8 אסיסטים, תרם 4 חטיפות וסחט 6עבירות.

"היינו מאוד קרים בפתיחת המשחק", אמר אידסון בסיום, "כדורסל זה דבר רציני מאוד, וצריך להתייחס אליו במירב הרצינות. הייתה לנו התחלה איטית, וקבוצה כמו קאחה לבורל גורמת לך לשלם על הטעויות שלך". אידסון סיפר על המשחק שלו באופן אישי ואמר: "לשחק כפוינט גארד זה אחד הדברים שאני יכול לעשות עבור הקבוצה. אני בוטח לחלוטין בגארדים של הקבוצה שלנו, שכבר הוכיחו את עצמם בעונה שעברה. זה רק נשק נוסף שהמאמן יכול להשתמש בו.

"זו קבוצה חדשה לחלוטין כבר עונה שלישית ברציפות, אנחנו עדיין צריכים ללמוד להכיר אחד את השני. זה עלול לקחת זמן, אבל אנחנו חייבים לעבוד קשה ולעשות את זה מהר, כי העונה כבר החלה, ועכשיו כבר אין מקום לעשות טעויות".

איבנוביץ': "התאוששנו מצוין"

מנגד, הבאסקים בהחלט היו מרוצים ממשחק הבכורה שלהם ביורוליג העונה. "המשחק הראשון תמיד קשה, אבל אני חושב שהיתה לנו רמת ריכוז מעולה", אמר דושקו איבנוביץ'. "התאוששנו מצוין אחרי המסע לארצות הברית. התחלנו די טוב, גם בהגנה וגם בהתקפה, אבל לא אהבתי כיצד שנראנו במחצית השניה. איבדנו אינטנסיביות בהגנה. רצינו לשחק כמו במחצית הראשונה, אבל כשאתה לא כל כך מדויק בהתקפה, עליך לשחק הגנה ולא עשינו את זה. אנחנו לא יכולים להרגיש נוח בגלל זה".

מרטין רנקיק, סנטר קאחה לבוראל, אמר בסיום: "המחצית הראשונה הייתה מצוינת, שיחקנו עם הרב ריכוז, בעיקר בהגנה. אני חושב שמכבי היא קבוצה חזקה מאוד. היא אולי לא הציגה את הרמה המתבקשת בחצי הראשון, אבל רק בגלל שעשינו מולם עבודה מצוינת. קבוצות כמו מכבי הן מסוכנות מאוד, והיא הוכיחה את זה ברבע האחרון. הם שיחקו כדורסל טוב, הניעו טוב את הכדור, אבל הצלחנו לעצור את הקאמבק שלהם ולהשיג ניצחון גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully