וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: קאחה לבוראל הביסה את מכבי ת"א 78:94

רבע אחרון טוב של הצהובים מנע השפלה ענקית, כאשר ההפרש כבר הגיע ל-29. לדייויד בלאט מחכה עוד עבודה רבה בעתיד

כשדייויד בלאט החל לבנות את מכבי תל אביב החדשה, הוא בוודאי לא חלם שמשחק פתיחת העונה שלה ביורוליג ייראה כמו 40 הדקות שהעבירה הערב (חמישי) האימפריה הצהובה בספרד. בלאט ושחקניו הציגו יכולת עלובה בדרך לתבוסה לא נעימה, 78:94 לקאחה לבוראל, באחד המשחקים החלשים ביותר של המועדון בשנים האחרונות.

הנצחונות במשחקי ההכנה, הזכיה הקלה בגביע הליגה והתבוסה שהנחילה מכבי תל אביב לגלבוע/גליל בפתיחת ליגת העל הכניסו הרבה אופטימיות בקבוצה, אלא שאחרי הערב נדמה כאילו הסגל הצהוב דרוש שיפור מאסיבי אם ברצונו לכוון לרמות הגבוהות באירופה. ב-2005 זכתה מכבי תל אביב בתואר היורוליג האחרון שלה, כשגברה בגמר על טאו ויטוריה. אם לשפוט על פי המשחק הערב, הספרדים בהחלט יכולים לחזור למעמד הזה. סגנית האלופה הישראלית - ממש לא.

כבר מפתיחת המשחק היה ברור לחלוטין כי זהו לא הערב של מכבי תל אביב. הבאסקים הציגו הגנה נפלאה בציוות הנעת כדור פנטסטית בהתקפה, שסידרה להם אחוזים יוצאים מהכלל מחוץ לקשת. וכך, כאשר שלשה רדפה שלשה, מצאה עצמה קאחה לבוראל מובילה בפער של 20 נקודות, ושעון המשחק בקושי הראה שמונה דקות מהפתיחה.

מיותר לציין שמשם והלאה, היה זה גארבג' טיים אחד ארוך. דייויד בלאט ניסה אינספור הרכבים שונים - עם פרקינס ופארגו ביחד, עם שחורציאניטיס, בלי שחורציאניטיס, עם בורשטיין וגרין וכן הלאה - אלא ששום דבר לא עבד. צמד הרכזים האמריקאים קיבלו החלטות רעות, הסנטר היווני המאסיבי ניסה, אך התמלא עבירות, וליאור אליהו (מול האקסית), צ'אק אידסון וכל השאר פשוט לא הופיעו. היעדר גו-טו-גאי אמיתי מעולם לא היה ברור יותר, והצורך בחיזוק נראה אקוטי להפליא, אפילו כאשר הצהובים עלו חדורי מוטיבציה לרבע האחרון וצימקו את ההפרש מ-29 ל-12 בשלב מסוים.

קרדיט גדול מגיע לקאחה לברואל ודושקו איבנוביץ', כמובן. מעבר ל-57 הנקודות שהמטירו על הצהובים המסכנים במחצית הראשונה, הבאסקים הציגו הערב הגנה פנטסטית, שפשוט חיסלה כל נסיון קאמבק של סגנית האלופה הישראלית. אמת, במכבי תל אביב יחזרו הביתה אולי מעט מעודדים מהרבע האחרון המוצלח ובידיעה שהמשחק הקשה ביותר בבית א' כבר מאחוריהם, אלא שעם היכולת הזאת נדמה שגם המשחקים הבאים לא יהיה טיול בפארק. רחוק מזה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם דורון פרקינס, ג'רמי פארגו, גיא פניני, ליאור אליהו וריצ'רד הנדריקס, בעוד הבאסקים עלו עם פאו ריבאס, מרסיליניו הוארטס, פרננדו סן אמטריו, מירזה טלטוביץ' וסטנקו באראץ'. הספרדים התחילו טוב יותר, עם התקפה יעילה והגנה חכמה שעזרה להם ל-2:9. סן אמטריו הנהדר, טלטוביץ' ואולסן הפציצו מחוץ לקשת באין מפריע, והיתרון הבאסקי צמח ל-6:15. בלאט לקח פסק זמן וחזר ממנו עם סופוקליס שחורציאניטיס וצ'אק אידסון, אלא שדייויד לוגן קם מהספסל הנגדי, ועם שבע נקודות רצופות עזר לבאסקים לעלות ל-6:26 מדהים למדי אחרי שמונה דקות. שחורציאניטיס המתוסכל ביצע את עבירתו השניה, כאשר שלשה אופיינית של טלטוביץ' (השלישית שלו ברבע), סגרה את עשר הדקות הראשונות על 11:31 מוחץ למארחים.

דייויד בלו ושחורציאניטיס ניסו להחזיר את מכבי תל אביב לעניינים בפתיחת הרבע השני, אלא שההגנה הנוראית אפשרה לקאחה לבוראל לעלות ל-19:41. הסנטר היווני המשיך להיות היחיד שתפקד בהתקפה הצהובה, אך מרטין רנצ'יק, הרכש החדש של הבאסקים, עלה מהספסל וקלע עשר נקודות קלילות בצבע כדי לקבוע 29:51. בלאט המשיך לחפש פתרונות עם שרשרת חילופים שלא ממש הושיעה, ההגנה נראתה גרוע מרגע לרגע, ולחדרי ההלבשה ירדה קאחה לבוראל עם יתרון מפלצתי: 32:57.

אולסון פתח את הרבע השלישי עם דיוק נוסף מחוץ לקשת, והבאסקים טיפסו ל-35:62. בדקות הבאות הציגה מכבי תל אביב את ההגנה הטובה ביותר שלה עד אותו רגע, אלא שההתקפה האנמית לא עזרה לה לצמק את ההפרש, ודייויד לוגן קבע 41:68. אידסון עוד צימק עם חמש נקודות תוך דקה, אלא שלרבע האחרון עלו המארחים ביתרון 49:76.

בורשטיין, פניני והנדריקס עזרו למכבי לפתוח את הרבע האחרון בריצת 0:9, ולראשונה מזה דקות רבות ירדו הצהובים מתחת לגבול 20 ההפרש. בורשטיין, עם סל ועבירה, ניצל את זה שהבאסקים לא קלעו סל למעלה משבע דקות, וההפרש הצטמק ל-76:62. הקאמבק הצהוב נמשך, כאשר דייויד בלו צימק בשלשה ל-85:72. כשהבאזר נשמע הראה לוח התוצאות 78:94 לזכות קאחה לבוראל, שמסתמנת כפייבוריטית הברורה לסיים בראש בית א'.

סטטיסטיקה

קלעו לקאחה לבוראל: דייויד לוגן 25 נקודות, מירזה טלטוביץ' 16 (4 מ-8 לשלוש) ו-8 ריבאונדים, מרטין ראנצ'יק 12, בראד אולסן וסטנקו באראץ' 11 נקודות כל אחד, פרננדו סאן אמטריו 10, 1 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, הוארטס 5, פאו ריבאס 4.

קלעו למכבי תל אביב: צ'אק אידסון 14 נקודות, 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, סופוקוליס שחורציאניטיס (3 מ-9 מהשדה) וריצ'ארד הנדריקס (4 מ-9 מהשדה) 11 נקודות כל אחד, טל בורשטיין ודייויד בלו 8 נקודות כל אחד, יניב גרין דורון פרקינס וגיא פניני 7 כל אחד, ג'רמי פארגו 5,ליאור אליהו (2 מ-8 מהשדה) 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully