וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה פרגוסון שלא ראינו מעולם"

באנגליה עדיין עוסקים במסע"ת של מאמן מנצ'סטר יונייטד: "הוא ניפץ את המיתוסים סביב ווין רוני והשליך אותו לכלוב האריות"

רויטרס

צילום: רויטרס. עריכת וידאו: דורון שטיין

עם כל הכבוד לניצחונות של צ'לסי וארסנל אמש (שלישי) בליגת האלופות, ולמרות שטוטנהאם תפגוש הערב את אלופת אירופה אינטר, למשחק סופר מסקרן, הכותרות הראשיות של תקשורת הספורט באנגליה מוקדשות החל מאתמול אחר הצהריים רק לאלכס פרגוסון ו-ווין רוני, כשהעובדה שגם מנצ'סטר יונייטד תשחק הערב (נגד בורסאספור), כמעט נשכחת.

כזכור, פרגוסון קיים אתמול מסיבת עיתונאים בה חשף שרוני ביקש לעזוב כבר באוגוסט, בקשה עליה הוא חזר לאחרונה. זו הייתה התייחסות ראשונה של פרגוסון לקרע המתוקשר בינו לבין החלוץ ולמעשה הודאה ראשונה של מישהו מהמועדון בכך שהכוכב ביקש לעזוב.

אותה מסיבת עיתונאים, שבכלל נערכה כקדימון למשחק של הקבוצה הערב נגד הטורקים, גררה אחריה הדים רבים בממלכה. אלו לא היו רק הדברים שפרגי אמר, אלא גם הצורה בה הוא הגיש אותם. בסיום היו כמעט כולם תמימי דעים ששועל הקרבות הוותיק יצא מהעימות הזה בינתים כשידו על העליונה.

"בעבר הוא הכה, הוא קימץ במילים, הוא סיפק הצהרות מלאות דם. אבל היום, באחת ממסיבות העיתונאים אליה ציפו הכי הרבה בהיסטוריה הקצרה של מסיבות העיתונאים של ליגת האלופות, פרגוסון חשף צד נוסף באישיות שלו", כתב ברני רוניי, "פרגוסון הופיע בפני הקהל שלו תוך לקיחת התפקיד של סבתא יהודייה. הוא נראה מובך, קודר, מודאג אבל לא כעוס. זו הייתה תצוגה מושלמת שבסיומה כולנו יכולנו לחוש אשמה בשמו של ווין רוני".

גם פרשנים אחרים הסכימו והוסיפו על כך שפרגוסון ניצח במערכה הראשונה בקרב הזה, שרובו מתנהל על דעתם של אוהדי הקבוצה. הוא חשף שרוני ביקש לעזוב כבר באוגוסט, רמז לכך שהסיבות הן כספיות והשתמש מספר פעמים במילים כמו "מסורת", "נאמנות" ו"כבוד". בשום שלב פרגוסון לא הביע כעס גדול, אבל לאורך כל מסיבת העיתונאים הדגיש את האכזבה העמוקה שהוא חש באמצעות הצהרות כגון "עשינו הכל בשבילו", או "גם אנחנו נדהמנו מהבקשה שלו לעזוב".

"אלכס פרגוסון הציב שאלות סביב הגישה של ווין רוני", כתב פול הייווארד ב"גרדיאן", שהוסיף: "הוא יכול היה לבוא למסיבת העיתונאים עם אסטרטגיה לפיה הוא ינזוף בחומרה בעיתונאי האמיץ הראשון שיעיז לשאול מה קורה עם רוני, אבל פרגוסון בחר לפצוח בנאום ששבר כמה מהאגדות סביב רוני וגרם לו להיראות כרודף בצע שמצבה של הקבוצה לא מעניין אותו".

שון קאסטיס, מ"הסאן", כתב דברים דומים: "זה היה פרגי כמו שלא ראינו אותו מעולם. כאן, בתיאטרון החלומות, קוליסאום הכדורגל, הבוס של מנצ'סטר יונייטד השליך את ווין רוני לכלוב האריות. הוא חשף פרטים מהסאגה סביב חוזהו של רוני, דבר שהוא מעולם לא עשה ב-24 שנותיו במועדון. המנג'ר לא טיפש, הוא יודע שהכסף משחק תפקיד גדול מאי פעם, אבל אם הוא ייתן לו ללכת, זה לא יהיה בשקט. פרגוסון הותיר את הרושם שרוני הוא רודף בצע והוא שבר את המיתוס על כך שהוא ישחק במנצ'סטר יונייטד או שלא ישחק בכלל".

פיל מקנלטי כתב ב-BBC: "בטונים מדודים, אך מלאי תשוקה, פרגוסון צייר תמונה של שחקן שהולך שולל על ידי מקורביו, של אדם אנוכי וכפוי טובה שלא הראה שום כבוד למאמן שלו ולמועדון. רוני לא קיבל מפרגוסון את 'טיפול מייבש השיער' הידוע שלו. המילים של המנג'ר הוגשו יותר בסגנון של מנתח מוח זהיר, אבל הנזק שנגרם למוניטין של השחקן בעיני האוהדים היה הרסני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully