וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: חימקי ניצחה את סופוט, פנרבחצ'ה/אולקר את ריטאס

הרוסים מהבית של מכבי ניצחו 76:82 את הפולנים, 90:95 ללובליאנה על פילזן אחרי 2 הארכות. 69:86 לפנרבחצ'ה על ריטאס

לאחר שעונת היורוליג נפתחה כבר ביום שני במשחק חגיגי בו גברה אולימפיאקוס על ריאל מדריד בצורה משכנעת במיוחד, נכנסה ליגת הכדורסל הטובה ביבשת להילוך גבוה הערב (רביעי) עם ארבעה משחקים נוספים. בבית א' של מכבי תל אביב המשיכה חימקי מוסקבה לאותת שהעובדה שהגיעה אל היורוליג מהמוקדמות, לא הופכת אותה לשק חבטות. הרוסים ניצחו 76:82, ופתחו ברגל ימין את המפעל.

פנרבחצ'ה/אולקר שלחה גם היא מסר שיש לקחת אותה ברצינות העונה, כשהביסה בביתה 69:86 את ריטאס וילנה. בבית ב' רומא פתחה את העונה ברגל ימין כאשר הביסה בביתה את באמברג הגרמנית בתוצאה 65:83. המשחק הדרמטי והמרתק ביותר שוחק בסלובניה, שם לובליאנה אירחה את אפס פילזן, ואחרי שתי הארכות ושפע של מהפכים בתוצאה ניצחה את הטורקים 90:95.

בית א'

חימקי מוסקבה - סופוט 76:82

הרוסים, שהגיעו ברגע האחרון לשלב הבתים של היורוליג לאחר שניצחו שישה משחקים ברציפות בשלב המוקדמות, פתחו חזק מאוד בראשותו של קית' לנגפורד, שעם 6 נקודות מהירות העלה את קבוצתו ליתרון 6:13. האורחים לא ויתרו, ובעזרתו של דניאל יואינג הותיק התגברו על יתרון 9 ברבע השני כדי לרדת בפיגור מינימלי, 37:35 במחצית. ברבע השלישי קיבל יואינג עזרה גם מגידינס, אבל אז גם התעוררו פלאניניץ' ובנג'מין אזה, וסחפו את המארחים ליתרון 8 לקראת הרבע האחרון.

הפולנים העקשנים לא ויתרו, ראטקו ורדה ויואינג כבר צימקו ל-74:71, אבל נקודות של לנגפורד ושלשה גדולה של ויטאלי פרידזון העלו את המארחים ליתרון 9, דקה לסיום. יאגלה החזיר בשלשה משלו, אבל סופוט איבדה כדור קריטי, ולנגפורד סגר את הסיפור מהקו. לנגפורד הוליך את קלעי חימקי עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים, ויטלי פרידזון הוסיף 13 וזוראן פלאניץ' קלע 12 והיה אחד מתוך 6 קלעים אצל הרוסים עם דאבל פיגרס. את סופוט הוליך גידינס עם 20 (9 מ-9 ל-2) ו-10 ריבאונדים, דניאל יואינג סיים עם 18.

בית ב'

רומא - באמברג 65:83

אחרי עונה מאכזבת מאוד ביורוליג, האיטלקים חוזרים עם תקוות רציניות לחזור אל מרכז הבמה, והוכיחו זאת כבר במשחק הפתיחה הביתי מול הקבוצה הגרמנית. עם שחקנים כמו דריוס וושינגטון, צ'ארלס סמית', לוקה ויטאלי ואנדראה קרוסאריול, רומא לא החליקה בבית, והאלופה הגרמנית, שמסומנת כאחת החלשות בבית היוותה יריב רק במחצית הראשונה.

קייסי ג'ייקובסן, שפתח נהדר את המשחק עבור באמברג בעוד רומא פשוט לא הצליחה לעצור אותו. אלא שהרומאים לא נותרו חייבים בהתקפה, קרוסריול החל להעניש מבפנים, השלשות החלו להיכנס, ורומא ירדה ביתרון 16:20 בסיום הרבע הראשון. ברבע השני באמברג נשארה צמודה לאיטלקים, קלעה 20 נקודות וירדה למחצית בפיגור 39:36. ברבע השלישי האיטלקים סגרו עניין כשעצרו את באמברג על 10 נקודות, וקלעו 24 בזכות דקות טובות של דאריוס וושינגטון וצ'רלס סמית', ורומא סיימה אותו ביתרון 46:63. ברבע הרביעי ההפרש הדו-ספרתי נותר בעינו, דקות הסיום היו לפרוטוקול בלבד ורומא פתחה את העונה בניצחון ביתי בתוצאה 65:83.

צ'רלס סמית הוליך את קלעי רומא עם 16 נקודות, דאריוס וושינגטון הוסיף 13 ולוקה ויטאלי תרם 11. קייל הינס הצטיין בשורות באמברג עם 20 נקודות, בריאן רוברטס הוסיף 14.

בית ג'

פנרבחצ'ה/אולקר - ריטאס וילנה 69:86

נבן ספאחיה ערך הופעת בכורה באירופה מאחורי הקווים של הטורקים, והציג את הסגל העמוק והאיכותי שלו, שבעזרתו של דריוש לאברינוביץ' טס ליתרון 13 כבר אחרי 6 דקות. בייליצ'ה וחבריו התעוררו מאוחר, והצליחו להוריד את הפיגור ל-24:16 בסיום הרבע הראשון. את המארחים זה לא הרשים, והם טסו ל-2:10 בפתיחת הרבע השני כדי לעלות ליתרון 16, כשריטאס מצליחה רק לצמק במחצית ל-40:27.

המגמה הטורקית נמשכה גם במחצית השניה כשפנרבחצ'ה/אולקר כבר עולה ליתרון 18. גצ'ביצ'יוס וניולי ניסו לסייע לקבוצתם לחזור, וצימקו ל-13, אבל המארחים לא הורידו את הרגל מהגז בדרך לניצחון המרשים. לאברינוביץ' הוליך את קלעי פנרבחצ'ה/אולקר עם 21 נקודות (3 מ-3 ל-2, 3 מ-5 ל-3), גאספר וידמר קלע 17 ואסף 5 ריבאונדים, ורוקו לני אוקיץ' היה נהדר עם 11 ו-7 אסיסטים. לריטאס: בראד ניולי ומילקו בייליצ'ה 15 נקודות כל אחד.

בית ד'

לובליאנה - אפס פילזן 90:95 (אחרי 2 הארכות)

הסלובנים סבלו בקיץ מלא מעט בעיות תשלומים, אבל עכשיו עושה רושם שאלו מאחוריה, והיא פתחה את העונה במותחן ענק מול הטורקים, כשהמשחק נגרר לשתי הארכות ונחתם בניצחון המארחים. קווין פינקני, אקס הפועל ירושלים, היה מהבולטים בשורות המנצחת, כולל שתי נקודות מקו העונשין שכפו הארכה ראשונה במשחק. אפס פילזן העמידה העונה סגל מוצלח עם אקס מכבי, אנדרו ויז'נייבסקי בעמדת הרכז, כשאיגור ראקוצ'ביץ', קרם טונצ'רי, בוטסי ת'ורנטון ואנדר ארסלן הם הכלים ההתקפיים, אולם כל השפע הזה לא הספיק לה בלובליאנה.

הטורקים קיוו לתפוס פיקוד על המשחק בפתיחה, אבל קווין פינקני ו-ולאדו אילייבסקי חשבו אחרת, והריצו את המארחים ליתרון 8 מהיר. איגור רקוצ'ביץ' המצוין פתח נהדר, אבל לצערם של האורחים, הוא היה היחידי שתפקד באותן דקות. ברבע השני החל בוסטיאן נאכבר להתעורר, בעוד בוטסי ת'ורנטון עם נקודות משלו צימק ליתרון נקודה עבור המארחים, ובמחצית 29:30, כשלובליאנה קולעת רק 8 נקודות ברבע השני.

בתחילת הרבע השלישי המשחק היה צמוד לחלוטין, כשנקודות של ראקוצ'ביץ' מחוץ לקשת ונקודת של אנדרו ויז'נייבסקי השאירו את הטורקים צמוד והעניקו לה יתרון 53:55 בסיום השלישי. נקודות מהקו של קני גרגורי ושלשה של קווין פינקני השאירו סיכוי ללובליאנה, שהתקשתה מול ההגנה הטורקית, ואילו האורחים נשענו על יכולתו של ראקוצ'ביץ', שהעלה את האורחים ליתרון 4 דקה לסיום. דאנק של לורנס רוברטס השאיר את היתרון טורקי, אבל לובליאנה לא הרימה ידיים ונקודות של פנקני השוו ל-71:71. ראקוצ'ביץ' החטיא שניות לסיום והמשחק הלך להארכה.

בתוספת הזמן פילזן עלתה ליתרון 4 בזכות נקודות של קרם טונצ'רי וארווין דאדלי, אבל ולאדו אילייבסקי וקני רוג'רס השוו ל-79:79 דקה וחצי לסיום. עד לבאזר אף קבוצה לא הצליחה לקלוע, והשתיים הלכו להארכה שנייה. קרם גונלום קלע 5 רצופות לפילזן בתחילת ההארכה השנייה, אבל הסלובנים השיבו עם נקודות של גוראן יאגודניק. בשניות הסיום העלו אילייבסקי ויאגודניק את לובליאנה ליתרון 5, ופילזן נכנעה. בסיום המותחן הדרמטי לובליאנה חגגה ניצחון בערב הפתיחה בתוצאה 90:95.

קווין פינקני הוליך את לובליאנה עם 23 נקודות, גוראן יאגודניק הוסיף 21 וקני גרגורי תרם 16. איגור ראקוצ'ביץ' הצטיין בשורות פילזן עם 23 נקודות, קרם טונצ'רי הוסיף 15, בוטסי ת'ורנטון קלע 14 ואנדרו ויז'נייבסקי תרם 9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully