וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגיש בן בית

19.10.2010 / 9:59

הביטחון של שמיר בבן רייס מוכיח כי בני השרון היא המקום הנכון עבורו. אור שקדי מסכם את מחזור הפתיחה, ומסביר מה העיר את בירנבוים

1. נקודת האור – בן רייס

אם לפני גביע הליגה היו מודיעים לאנשי הכדורסל בארץ שבני השרון תנצח את הפועל ירושלים במחזור הפתיחה, ספק אם מישהו היה מרים גבה. בשבוע האחרון הספיקו היוצרות להשתנות. ירושלים הציגה כדורסל טוב בגביע הליגה, ללא סולומון ונעימי שהיו כשירים לבני השרון, ומנגד הקבוצה של דן שמיר איבדה את שרון ששון, ומעל לכל את לי ניילון. אם גם כעת הניצחון של בני השרון על ירושלים אינו מפתיע מדי, העובדה שבן רייס הצטיין במשחק עם יכולת הרואית כמעט, ללא ספק כבר תפיל אנשים מהכיסאות.

רייס, יוצא מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, עבר קיץ הפכפך שאמור להשפיע על בחור בגילו. הקיץ החל עם זימון מפתיע לנבחרת, אחרי עונה לא גדולה בליגה, והמשיך עם ספסול מתמשך בנבחרת העתודה על ידי יעקב ג'ינו. כשחזר הילד לאימוני בני השרון הבינו דן שמיר ועוזרו אורן אהרוני שהילד חייב להראות את הפוטנציאל הטמון בתוכו כבר בתחילת העונה, לפני שיכנס לבעיה של ביטחון. רייס קיבל את אחד המקומות בחמישייה, השמורים לישראלי, לפני שרון ששון וארז כץ, והראה לכולם מדוע לפני שלושה קיצים הימר עליו אלדד אקוניס והחתים אותו לארבע עונות.

כעת על רייס להוכיח שאין זה מקרי, והוא נמצא בסביבה מתאימה לכך. לצידו משחקים שחקנים מהשורה הראשונה, כאלה שטוב להתאמן לידם, וקל לשחק לידם. תשומת הלב השנה בבני השרון לא תופנה לרייס, שיוכל להמשיך את הקו שפתח בו במחזור הראשון. אם ימשיך ביכולת של המחזור הראשון, בן רייס כבר לא יהיה ההפתעה של דן שמיר, אלא חלק מהתוכנית ההגנתית של הקבוצה היריבה.

2. יש ואקום? יש מרטין

אחרי מחצית ראשונה בשליטה מוחלטת מצד עירוני אשקלון, יצאו שחקני מכבי אשדוד בטירוף למשחק הראשון וההיסטורי שלהם בליגת העל. הטירוף החזיק 17 שניות בלבד עד שג'וש דאנקן, שחקן הפנים המשמעותי של הקבוצה, עשה תנועה לא נכונה, ופונה לבית החולים עם פגיעה בצוואר. בהעדרו, נשאר המאמן עופר ברקוביץ' עם שחקן גבוה משמעותי אחד בסגל, ווין וואלאס, ועוד כמה ישראלים שיכולים לשחק בעמדות הפורוורד. אריאל בית הלחמי לא היסס, והעביר את כובד המשחק פנימה.

אשדוד התמודדה עם המצב שנקלעה אליו במחצית השנייה, ושלפה את יאן מרטין, שחקן שאיש לא רצה להמר עליו בקיץ. מרטין שרט בהגנה, הוביל בהתקפה, והרס ריצת 0:11 של אשקלון עם 6 נקודות רצופות בסיום הרבע השלישי. כשהביטחון שהכניס מרטין בשאר השחקנים כבר חלחל, נכנסו לעניינים ג'וש קרטר וראמל בראדלי וגמרו את הסיפור. "בכדורסל אין ואקום", אמר אחרי המשחק עופר ברקוביץ'. בואקום שנוצר באשדוד נכנס יאן מרטין, והוציא את הקבוצה החדשה בליגת העל לדרך ברגל ימין. מכבי אשדוד מציגה משהו שונה בנוף של הכדורסל הישראלי, משהו חדש, נקי, אבל לא תמים, והניצחון הזה, והאופן בו הושג, מהווים הוכחה לכך.

3. אפי יוציא שוב מים מהסלע?

מאז שהגיע אפי בירנבוים לבני השרון בעונת 2006/7 נראה כי המאמן הססגוני קנה לעצמו שם של מאמן קבוצות צמרת. אפילו אחרי הקדנציה הקצרה במכבי תל אביב הוא קיבל קבוצה עמוסת כישרון בראשון לציון בעונה שעברה, ולא הצליח להוביל אותה לפיינל פור. העונה חזר אפי לאמן קבוצה ללא יומרות צמרת, שכניסה לפלייאוף העליון תחשב עבורה הישג גדול. מבט על השנים האחרונות מגלה שבירנבוים הצליח לעשות הישגים לא קטנים עם קבוצות כאלו כשהוביל ב-2005/6 את אחד הסגלים הרעים בתולדות הפועל תל אביב, רגע לפני התפרקות, להשארות עוד באמצע העונה, ושנתיים קודם לכן שם את גבעת שמואל/פתח תקווה במקום השישי עם סגל מוגבל.

ראשון לציון סומנה כקבוצה שתגיע בוודאות לפלייאוף התחתון, ופתאום לאפי נצמדה תדמית של מאמן שללא שחקני צמרת לא יכול להסתדר. כבר במחזור הראשון הוכיח המאמן - תנו לו סיבה להראות שהוא יודע להילחם, והוא יילחם. במשחק מול נתניה החזירו הכתומים את ימי השריטות לאופנה, כשראשו של ניצן חנוכי יצא מדי פעם מהגופייה של אדריאן בנקס, ארון מגי תסכל את אלטון בראון ושלח את בנקס לרצפה עם עבירה שיכלה להיגמר בהרחקה. בירנבוים היה מרוצה מהתצוגה ההגנתית ואם ראשון לציון תמשיך להילחם כמו שנלחמה מול נתניה, יוכל המאמן לרשום הישג נוסף עם קבוצה מוגבלת. יכול להיות שכל מה שאפי צריך זו תדמית שאותה אפשר לנפץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

4. הלכו לאיבוד אחרי אליפות

משחקי מוקדמות היורוליג, שמהם כמעט העפילו גלבוע/גליל לסיבוב השני, גרמו אולי לאנשי הקבוצה לחשוב שגם העונה מעמד של גמר פיינל פור הוא בגדר מטרה ריאלית. בפועל, הקבוצה של ליאור ליובין היא המאכזבת הגדולה בקדם העונה הנוכחי, וגם במשחקי גביע הליגה ובמחזור הראשון הוכיחו משחק חלש מאוד. התלות המוחלטת שיש לקבוצה בגל מקל, שלא מצליח בשלב זה להרים אותה קדימה, היעדר פורוורד משמעותי שיכול לשחק בעמדה מספר 3, העובדה שעידו קוז'יקרו הוא הסנטר היחיד שיש בצפון וחוסר הניסיון על הספסל מעמידים את גלבוע/גליל בסימן שאלה כבר עם פתיחת העונה.

"הבנייה של הסגל הייתה עקומה", מסכים אחד מאנשי הקבוצה, "העובדה שטיילר ווילקרסון הגיע מאוחר הכריחה את הקבוצה להחתים שחקן כמו ליאו ליונס, במקום שחקן בעמדה מספר 3, מה שתוקע את כל הקבוצה". כעת בגלבוע/גליל צריכים לדעת לאסוף את השברים כשעל המלאכה מופקדים מאמן ועוזר מאמן שבחיים עוד לא עמדו במבחן שכזה.

הצעד הראשון יהיה להביא עוזר לגל מקל בניהול המשחק, וזאת לאור העובדה שגוני יזרעאלי לא ישוב לפני חודש ינואר, אי שם באמצע הסיבוב השני. אם בגלבוע/גליל לא יתעוררו מהר, הזיכרונות מעונת האליפות עלולים להתבהר ככאלה שרק יעודדו בלילות המלחמה על הכניסה לפלייאוף העליון.

5. בשבוע הבא: חולון ונתניה במלכוד

אמנם ההפסד של הפועל חולון למכבי חיפה היה צפוי, אך היציאה של הקבוצה מאולם הפחים בשלב זה של העונה, ביחד עם ההכנות המאוחרות, מכניס את המערכת ללחץ מסוים. בקבוצה יודעים שלמרות שיש להם את כל הסיבות לקבל הנחות במחזורים הראשונים, בטבלה אין הנחות, ורצף של הפסדים עלול לגרור את חולוניה עם תחילת העונה למלחמות במקומות שאליהם הם פיללו לא להגיע. מבט אל לוח המשחקים מגלה שלאחר המשחק בראשון לציון מול נתניה מחכים לקבוצה שלושה משחקי חוץ, מתוכם שניים כמעט אבודים מראש מול בני השרון ומכבי תל אביב.

בברק נתניה לא חלמו להפסיד לראשון לציון המפורקת במחזור הראשון, ובטוח שלא חלמו על קרב עיקש עם השופטים במהלך המשחק. אריק אלפסי השתדל לכבות שריפות בסיום המשחק אך נראה כי בנתניה עדיין מאמינים שהם נמצאים על הגל של העונה שעברה, ושהסגל הקיים מסוגל לעשות את הקסמים של הקבוצה בעונה שעברה. אדריאן בנקס הוא עדיין לא דנילו פינוק, אלטון בראון ורומאו טרוויס יצטרכו לתת יותר כדי להחזיר את התרומה של מרקו קילינגסוורת, ורון האוורד לא מזכיר ביכולת הקליעה את טוני וושהאם. עם הנתונים הללו, בנתניה ינסו העונה להמשיך ולהפתיע את כולם.

בשבת מגיעה נתניה לראשון לציון למפגש מול חולון, כשהפסד משמעו איבוד שני משחקים מול שתי קבוצות חלשות ממנה על הנייר. בעונה שעברה ניצחה הקבוצה את כל הגדולות אך דווקא מול הקטנות יחסית (רמת גן, ראשון לציון ואשקלון) גמגמה. השנה הניצחונות מול הגדולות עוד לא הגיעו, כך שגמגום בפתיחת העונה לא בא בחשבון. עם לוח המשחקים של חולון, והקהל הביתי שיגיע שוב ל"בית מכבי", מה שבטוח שהולך להיות חם מאוד בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully