וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק החדש של פנאן: כך הפכה לירון פנאן לסוכנת שחקנים מצליחה

18.10.2010 / 13:48

טים פיקט מאשקלון הוא לא הזר היחיד עליו חתומה הסוכנת לירון פנאן. כיצד הבת של נכנסת לתחום האכזרי ומשקמת את חייה

הנוף של אימוני נבחרת ישראל בקיץ האחרון היה די קבוע. השחקנים והצוות המקצועי כמובן, ולצידם הנהלת האיגוד ומספר מאמנים מהליגה שהגיעו לעקוב אחר הנעשה. לא משנה מי היו האנשים שייצגו את האיגוד או אילו מאמנים קפצו לבקר, ברוב המקרים היתה לצידם אחת, לירון פנאן, בתו של מוני. פנאן עשתה זאת במסגרת תפקידה בתור אחראית התקשורת של עמרי כספי, אבל הדבקות שלה הייתה לא פחות ממדהימה.

לירון פנאן. אביב חופי
כבר לא הבת של, אלא סוכנת בזכות עצמה. לירון פנאן/אביב חופי

זו לא היתה העבודה היחידה של מי שהיתה בעבר עוזרת של הקונסול בניו יורק. היא פתחת בר עם חברים בנמל תל אביב, היא ליוותה את קבוצת המופראם ורסאץ' הסרבית בעת שזו שיחקה מול גלבוע/גליל במסגרת מוקדמות היורוליג ודאגה לכל מחסוריה, אבל לא רק: עונת המלפפונים של ליגת העל בכדורסל חשפה בין השורות סיפור מרתק – לירון פנאן מנסה להיכנס לתחום סוכנות השחקנים התובעני והקשה ואף עשתה כמה מהלכים מעניינית מאוד. זה הזמן שלכם להכיר את הסיפור.

טוטאלית כמו אבא

פנאן עושה את כל זה בעזרתו של השחקן לשעבר מתן סימן טוב. שניהם אינם סוכנים מורשים בשלב זה על ידי מנהלת ליגת העל, אלא רק על ידי איגוד הכדורסל. השניים מתווכים בין הקבוצות לבין סוכנים זרים, שמקבלים את הכסף עבור העבודה. פנאן כבר רשומה על מעבר של שני שחקנים בליגת העל, שון וויליאמס להפועל ירושלים וטים פיקט לעירוני אשקלון, כשלליגה הלאומית שלחה פנאן את ג'ושיי רוקט לעירוני נהריה. וויליאמס, אולי הזר הכי משמעותי שנחת הקיץ בישראל, שוחרר לאחר זמן קצר, לאחר שעל פי השמועות עבר עבירת משמעת מסוימת.

"בעסקה שעשיתי עם לירון פנאן לא ניכר שהיא חדשה בתחום", מספר יו"ר עירוני אשקלון עו"ד אבי נמרודי. "היא מגלה מקצועיות רבה, השקעה רבה. העסקה הזאת ירדה ועלתה מספר פעמים, אבל היא לא ויתרה עם הרבה נחישות ובסופו של דבר היא סיפקה את הסחורה והשחקן (טים פיקט, א.ש) הגיע לארץ. סוכנים מגיעים בדרך כלל לשדה תעופה, בעיקר כשמדובר בשחקנים שמגיעים לראשונה בישראל. פנאן נותנת מעצמה המון. היא הייתה באימונים הראשונים ובחתימה על חוזה בבקרה, וכך גם במשחק הגביע".

כפי שנמרודי רומז, התפוח לא נפל רחוק מהעץ. פנאן מביאה את אותה טוטאליות שאפיינה את אביה, טוטאליות שהפתיע אפילו את פיקט עצמו שלא היה רק לטיפול כזה צמוד מסוכן. "כשהגעתי לשדה התעופה היא חיכתה לי. הסוכן האמריקאי אמר לי שתגיע בחורה לאסוף אותי וכבר עם הנחיתה שלי בנתב"ג פגשתי אישה מדהימה שדואגת לי מהרגע הראשון בישראל", מספר הפורוורד האמריקאי, "לא ידעתי שהיא בתחילת הדרך שלה וזה לא נראה ככה. היא מתקשרת אליי בכל יום ובודקת אם אני צריך משהו, ומנסה כל הזמן להכניס בי מוטיבציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אישה בעולם של גברים

פנאן, חשוב להבין, נכנסה לעולם לא פשוט בכדורסל הישראלי. הקשרים שיצרה בעזרת אביה מאוד עזרו לה, אבל עדיין מדובר בתפקיד שלא מעט נכשלו בו. בניגוד לכדורגל, שם יש מלא סוכנים, בכדורסל שולטים ארבעה עד חמישה כרישים שיכולים לטרף בכלום דגים צעירים. בטח כשמדובר באישה. "זה עולם שמלא בנחשים, לא יודע עד כמה אישה יכולה להסתדר בו", טוען מאמן בליגת העל, "צריך להבין, ההצלחה שלנו תלויה בסוכנים. לא יודע עד כמה אפשר לסמוך על אישה בעניין הזה, עד כמה ההבנה שלה גדולה בזה".

עם זאת, פנאן רואה כאן שום מחסום. "אני בטוח שאישה יכולה להיות סוכנת שחקנים", אומר דן שמיר. "אין הבדל בין אישה וגבר בנושא הזה. היא עובדת כחלק מסוכנות שחקנים". אבי נמרודי מאשקלון מסכים: "במקרה של לירון אין הבדל בין נשים לגברים. היא נשמה כדורסל כל חייה. היא מבינה בענף ובנפשות, היא מבינה באופי של השחקנים שבחרה ולי לפחות לא מכרה לוקשים. ידעתי איזה מוצר אני הולך לקבל לטוב ולרע".

אגב, יש כאלה שפחות מתעסקים במין של הסוכן, אלא ברקע ממנו הוא בא. "זה פשוט גורם לתחושה לא נעימה", אומר בכיר בכדורסל. "הסיטואציה סביב לירון היא סיטואציה שבה אביה, ולאחר מכן היורשים של העיזבון שלו, נמצאים תחת בעיה משפטית. כשבן אדם נמצא עם חוב לבן אדם אחר, אי אפשר לשמור על יחסי עבודה תקינים. צריך לבחון את זה מכמה אספקטים. כשהיא מבצעת עסקה עם אדם שהיה קשור בעסקים עם אביה, זה נראה קצת מוזר".

"הנושא של תחום האתיקה בכדורסל, לדאבוני הרב לא קיים", אומר ניצב בדימוס אריה עמית, מי שעמד בראש ועדת האתיקה שחיברה את הקוד האתי שלא מומש על ידי איגוד הכדורסל, אותו קוד שחובר בעקבות פרשת פנאן, ("אמרו לי שהקוד האתי לא קשור לפרשה", מבקש להבהיר עמית). "בנוגע ללירון, בניגוד למה שאנשים חושבים ולמרות שאני קשוח בנוגע לניקיון ידיים, אני לא בעד אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה. אין קשר בין מה שאבא שלה עשה, לבין זה שהיא רוצה להתפתח בתחום הזה. אין שום קשר בין מעלליו של האבא לבין זה שהבת שלו תהיה סוכנת שחקנים ואפילו סוכנת שחקנים מוצלחת".

פתאום קם אדם

להבדיל מהמבקרים, יש רבים שרואים בכל זה סיפור של גבורה אנושית. סיפור על אדם שקם מהריסות חייו ומשקם את עצמו. "ידוע שהייתי קרוב למוני ואני חבר של לירון ורגב (רגב הוא גם מאמן הכושר של בני השרון - א.ש.), ואוהב אותם", אומר מאמן בני השרון, דן שמיר. "אבל במלוא האובייקטיביות: אני מאוד מתפעל מאיך שלירון ורגב עומדים על הרגליים בזכות עצמם, אחרי מכה מאוד גדולה, שגם הציניקנים הכי גדולים מבינים ששניהם עברו משהו בעוצמות מאוד גדולות. זה מעבר לנורמלי, ולא רק שהם לא נשברו, אלא שניהם עושים חיל במה שהם עושים. שניהם עומדים על הרגליים בזכות הכישרון והאופי והאנושיות. אני מאוד מתרשם משניהם". אדם נוסף שנמצא בקשרים טובים עם פנאן: "בסופו של יום, הכניסה לעולם הכדורסל זה הניצחון שלה".

בשלב זה עדיין לא ידוע האם פנאן, שעובדת בין היתר גם בניהול ליגת הקיץ בווגאס, וגם שם יצרה חלק מקשריה הענפים, תמשיך לאורך זמן בניסיון הזה. מה שידוע הוא שלירון פנאן הוכיחה שגם ממצבים קשים ניתן לצאת בעזרת נחישות, יכולת והרבה אמונה עצמית, "לירון היא בן אדם עם כישורים ויכולה לעשות הרבה דברים. היא מכירה הרבה מאוד אנשים", מסכם שמיר. "היא בן אדם עם יכולות וגם היא הראתה זאת לאורך השנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully