וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז למונדיאל 2018: נציגי פיפ"א חשודים בבקשת שוחד

"סאנדיי טיימס" מפרסם כי נציגים מאפריקה ואוקיאניה ביקשו כסף בתמורה לקולם בהצבעה על זהות המארחת

פיפ"א בודקת חשד לשחיתות בתהליך בחירת המארחת של מונדיאל 2018. "סאנדיי טיימס" הבריטי מדווח כי שני צירים של פיפ"א קיבלו הצעת שוחד מלוביסטים של תאגידים אמריקאים, כדי שייתנו קולם ויצביעו לטובת ארצות הברית. לפי הפרסום, אחד הצירים הוא איימוס אדאמו, ניגרי המשרת בועד הפועל של פיפ"א.

דווח כי אדאמו, שמשמש נשיא איגוד מדינות מערב אפריקה בכדורגל, אמר כי הוא רוצה 800 אלף דולר כדי לבנות ארבעה מגרשי כדורגל במדינתו, דבר המנוגד לחוקי פיפ"א. "סאנדיי טיימס" פרסם צילומי וידאו בהם אדאמו דורש מעיתונאים שהתחזו ללוביסטים, כי הוא דורש שהתשלום יועבר אליו ישירות. אדאמו נשאל על ידי אותם עיתונאים אם מדובר ב"פרויקט אישי" והאם תהיה לכסף השפעה על הצבעתו לגבי זהות מארחת מונדיאל 2018. אדאמו השיב: "ברור שתהיה לזה השפעה, כי זה אומר שאם אתם משקיעים בזה, סימן שאתם גם רוצים את הקול". חשוד נוסף בפרשה הוא ריינאלד טמארי, נשיא קונפדרציית הכדורגל של אוקיאניה, אשר לפי "סאנדיי טיימס" ביקש כסף עבור קולו בתמורה למימון אקדמיית כדורגל שתחת אחריותו.

פיפ"א הגיבה לפרשה בהודעה רשמית: "פיפ"א ו-ועדת האתיקה של פיפ"א מפקחים מקרוב על המכרז לאירוח מונדיאל 2018 ומונדיאל 2022, ותמשיך לעשות כך. פיפ"א ביקשה את כל החומר והמידע המתועד כדי לבדוק את העניין, ומחכה לקבל זאת. אחרי בדיקה מעמיקה, פיפ"א תחליט על צעדיה".

"אני מצטער לשמוע על הדיווחים על מכירת הקולות של אנשי פיפ"א", כתב בלאטר לחברי הוועדה במכתב פתוח, "המידע שפורסם בכתבה יצר תדמית רעה מאוד לפיפ"א ולמכרז לקראת הטורנירים ב-2018 וב-2022". בלאטר הבטיח שהארגון יחל בחקירה, וביקש מאנשי פיפ"א לא לצאת בהצהרות פומביות בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully