וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ת"א ניצחה 0:1 את מכבי ת"א

הפועל לא התרשמה מהתקציב של מכבי, שלטה לחלוטין בדרבי וניצחה משער של זהבי (3). יש דברים שכסף לא יכול לקנות

שלום לך הפועל תל אביב, וברוכה הבאה לעונת 2010/11 של ליגת העל. אמנם האדומים השיגו כבר שני ניצחונות עד היום וצברו שבע נקודות בחמישה מחזורים, אך העונה של הפועל לא באמת מתחילה עד שהיא לא מסמנת וי על דרבי. השחקנים של אלי גוטמן ניצחו הערב (שבת) 0:1 את מכבי תל אביב בדרבי הראשון בליגה העונה, במסגרת המחזור השישי, והוכיחו שהיה מוקדם להספיד אותם. שער של ערן זהבי כבר בדקה השלישית, אחרי בישול ענק של טוטו תמוז, העניק לדאבליסטית ניצחון קטן גדול בדרבי שמעלה את מאזנה ל-10 נקודות ולמקום החמישי, ארבעה ימים לפני משחק ליגת האלופות מול שאלקה. מנגד, הצהובים של יוסי מזרחי ואבי נמני נותרו עם 12 נקודות במקום השלישי, ועם התפכחות לא קטנה. כסף גדול וסגל מרשים עלולים שלא להספיק העונה בשביל להביא תואר לקרית שלום.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים, וואליד באדיר (ימין), עמרי קנדה. קובי אליהו
עוד חגיגה אדומה בבלומפילד, הדרבי שוב של הפועל/קובי אליהו

אלי גוטמן, שראה מהקבוצה שלו יכולת חלשה מאוד בליגת העל עד לניצחון 1:3 על מכבי נתניה במחזור שעבר, יכול להיות מעודד הערב. השחקנים שלו נראו רעננים, חדים ושלטו באופן ברור במרכז השדה כששי אבוטבול, שבכלל היה אמור לעזוב בקיץ, גילי ורמוט, ערן זהבי ואביחי ידין מכתיבים את קצב המשחק ומוציאים את הפועל להתקפות קטלניות. בלי יכולת מצוינת של לירן שטראובר בין הקורות, המשחק הזה יכול היה להיגמר בתוצאה הרבה יותר גבוהה.

כמו כן, נראה שגם הרכש האחרון של גוטמן הוא בינגו. טוטו תמוז, פרט לבישול השער, היה פשוט מצוין. החלוץ בן ה-22 נראה מהיר, קליל, מלא ביטחון עצמי ומסוכן בכל נגיעה בכדור. ואיזה לוקסוס זה שלמאמן יש שלושה חלוצים ברמה כל כך גבוהה כמו תמוז, שכטר ובן סהר. האדומים, שייצאו בשבוע הבא למשחק חוץ מול מכבי פתח תקוה, ירוצו חזק העונה ועשוים בהחלט לשמור על התואר שלהם מהעונה שעברה, בטח אם יבואו מוכנים מנטלית לכל משחק כמו שהגיעו לדרבי.

מנגד, במכבי תל אביב בהחלט יכולים להיות מאוכזבים, ובעיקר מהחוליה האחורית שלה. אבי סטרול וצמד המגנים, יואב זיו וקלמי סבן, נראו לרוב ממש חסרי אונים מול ההתקפה של הפועל וגם בחלק ההתקפי לא תרמו יותר מדי. גם מקישור אחורי שכולל שני שחקנים כמו גל אלברמן וג'יבריל סידיבה מצפים להרבה יותר קשיחות ואחריות ממה שגילו, בעיקר מהקשר ממאלי שאיבד מספר כדורים שהפכו להתקפות מסוכנות של האדומים. גם בחלק ההתקפי מכבי איכזבה. רנגלוב ועטר היו עצבניים מאוד ולא מסוכנים מספיק, ומדוניאנין פשוט נעלם בחלקים רבים של המשחק. היחיד שעוד איכשהו סיכן מעט את הגנת הפועל תל אביב היה מאור בוזגלו, אך הוא מתח שריר והוחלף על ידי קולאוטי בדקה ה-69. גם החלוץ המחליף תרם בערך מה שתרם לנבחרת ישראל כשעלה מהספסל במשחק מול קרואטיה לפני שבוע בדיוק. מכבי יודעת שעד עתה היא הצליחה לגבור העונה על קבוצות כמו הפועל סכנין והפועל פ"ת, אך במקביל זוכרת שמול הפועל תל אביב ומכבי חיפה היא הפסידה.

אלי גוטמן מאמן הפועל תל אביב חוגג. קובי אליהו
הקבוצה שלו הגיע מוכנה יותר. גוטמן/קובי אליהו

מחצית ראשונה

דקה 3: גול! מכבי איבדה את הכדור בחלק המגרש של הפועל. הכדור הגיע לתמוז, שהעביר נפלא לזהבי, שחלף בקור רוח על פני שטראובר ובעט לפינה הנגדית. שוב זהבי כובש את השערים החשובים. 0:1 מהיר להפועל תל אביב.

דקה 7: סידיבה איבד כדור, שהפך לעוד התקפה מהירה של האדומים. ורמוט התמהמה והמומנטום אבד.

דקה 13: בוזגלו פרץ מאגף ימין, עבר שני שחקנים, החליף דאבל פס עם רנגלוב ובעט חזק ושטוח. אניימה קלט. הזדמנות ראשונה לצהובים.

דקה 15: קנדה הגביה לרחבה, זהבי השתלט, הסתובב ובעט מעל השער. זהבי אולי היה צריך להשאיר לתמוז, שעמד לידו עם הפנים לשער.

דקה 17: דה סילבה חילץ כדור במרכז המגרש, התקדם ושלח מסירה נפלאה לשכטר. החלוץ בעט מ-15 מטר החוצה.

דקה 20: פאביצ'ביץ' איבד כדור שטותי במרכז השדה לתמוז, ששעט קדימה, אך התמהמה ואיבד את הכדור ליד הרחבה.

דקה 22: עבירה של רנגלוב סמוך לרחבה הובילה להגבהה של אבוטבול לראשו של דה סילבה. הבלם נגח חזק על הרצפה, שטראובר קלט.

דקה 23: כדור שניתז מהגנת הפועל הגיע לזיו, שבעט מ-15 מטר לתוך הערבוביה. הכדור פגע באחד משחקני מכבי ושינה כיוון, אך אניימה הדף.

דקה 26: ורמוט הגיע מאגף שמאל, ניער מעליו בקלות את סבן ובעט כדור שחלף סמוף לקורה.

דקה 28: שוב ורמוט עבר בקלות את סבן שרק השקיף. הפעם, הקשר בעט כדור חזק, שטראובר התעופף והדף לקרן.

דקה 36: עטר קיבל מסירה ארוכה מול שני מגנים של הפועל. החלוץ השתלט על הכדור והעביר אותו לרנגלוב, שבעט סמוך לקורה.

דקה 42: עטר מסר למדוניאנין שנפל ברחבה, הכדור חזר לבוזגלו שמטווח של 16 מטרים בעט החוצה.

דקה 45: שכטר מסר לתמוז, שהתקדם ומ-20 מטר בעט כדור חזק ושטוח שחלף סמוך לקורה.

מחצית שנייה

דקה 48: שכטר עבר בקלות את סטרול באגף ימין ויישר לורמוט, שבעט חזק אך מעל השער.

דקה 55: זהבי קיבל מסירה ובעט פצצה מ-25 מטר למשקוף של שטראובר. הכדור חזר לשכטר שנגח דרדלה לידיים של השוער.

דקה 63: אבוטבול הגביה כדור חופשי מ-35 מטר קו אלכסוני, ישר לראשו של דה סילבה שנגח חזק, אך שטראובר שוב הציל את מכבי. הקרן הייתה שיחזור של המצב הקודם. אבוטבול הגביה, דה סילבה נגח חזק, מלול הדף מקו השער.

דקה 85: אבוטבול חטף והעביר מסירת עומק לסהר, שניסה להקפיץ מעל שטראובר, אך יצאה לו בעיטה חלשה החוצה.

דקה 87: מדוניאנין הגביה קרן, אניימה הדף אל מחוץ לרחבה, שם חיכה זיו שבעט טיל ליציע האדום, שקפץ משמחה.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עמרי קנדה, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, גל שיש, אביחי ידין, שי אבוטבול, גילי ורמוט, ערן זהבי (סלים טועמה, 81), איתי שכטר (בן סהר, 66), טוטו תמוז (יוסי שבחון, 77).

הרכב מכבי תל אביב: לירן שטראובר, קלמי סבן (דור מלול, 46), סאבו פאביצ'ביץ', אבי סטרול (רוני גפני, 56), יואב זיו, ג'יבריל סידיבה, גל אלברמן, האריס מדוניאנין, מאור בוגזלו (רוברטו קולאוטי, 69), אלירן עטר, דימיטאר רנגלוב.

השחקן המצטיין - דגאלס דה סילבה

בלם הפועל תל אביב שוב הוכיח שהוא ככל הנראה השחקן הטוב בקבוצה, ואולי בליגת העל כולה. גם סגר את ההגנה של האדומים באופן הרמטי, גם חילץ כדורים במרכז השדה והוביל למתפרצות של הפועל וגם היה אחד המסוכנים בהתקפה, כשרק יכולת אדירה של שטראובר מנעה ממנו לכבוש שניים או שלושה שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully