וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את ירושלים 77:87 וזכתה בגביע הליגה

הצהובים גררו את הקבוצה של קטש למאבק צמוד וניצלו את עייפותם, כדי לנצח במלחה ולזכות בפעם השנייה בתואר

גביע הליגה, המפעל שפותח את עונת 2010/11, סידר הערב (חמישי) לחובבי הכדורסל הישראלי מפגש קלאסי, שמעורר תיאבון לקראת הליגה שתחל בשבוע הבא. מכבי תל אביב, ששמה לעצמה מטרה להחזיר את תואר האליפות לארון, אותתה לקוראת התיגר הגדולה הפועל ירושלים, כי מלחה לא מאיים עליה. שחקניו של דייויד בלאט ניצחו 77:87 את קבוצתו של עודד קטש, ומכבי תל אביב זכתה בפעם השנייה בתולדותיה בגביע הליגה.

זה לא היה קל. מכבי תל אביב פתחה הפרש במחצית הראשונה כשליאור אליהו להטט על הפרקט, והירושלמים לא עמדו בקצב של הצהובים. אבל הרבע השלישי היה סיפור אחר לגמרי. ירושלים מחקה פיגור 16 מהמחצית הראשונה, ועלתה ליתרון 3 בזכות סל של ג'ייסון ריץ'. אלא שבדקות ההכרעה לשחקני ירושלים המותשים לא נשאר כוח. ללא וויל סולומון ויובל נעימי שנעדרו בשל פציעה ומחלה בהתאמה, לאדומים לא היו רגליים כדי לרדוף אחרי דורון פרקינס, ג'רמי פארגו וטל בורשטיין. יוגב אוחיון, שנתן שבוע נהדר וגם הערב גילה יכולת מצוינת, היה עייף; סם קלנסי, מגיבורי הקאמבק של הרבע השלישי, לא היה אפקטיבי; ומכבי תל אביב, עם דרק שארפ ושלשות גדולות של דייויד בלות'נטאל, ניצלה זאת עד תום, החזירה לעצמה את היתרון ושייטה עד לניצחון.

מהלך המשחק

ירושלים עלתה בחמישייה עם יוגב אוחיון, דיון דאוול, ג'ייסון ריץ', אורי קוקיה ובריאן רנדל. מכבי תל אביב עלתה עם ג'רמי פארגו, דורון פרקינס, ריצ'רד הנדריקס, גיא פניני וליאור אליהו. 6 נקודות של אליהו וסל של פארגו העלו את מכבי ל-2:10, ועודד קטש הזעיק פסק זמן. ירושלים חזרה מפסק הזמן עם החטאה של רנדל, בצד השני פארגו סחט סל ועבירה והירושלמים התקשו מול הקצב של הצהובים. פניני ואליהו שיתפו פעולה היטב, דאוול לא היווה פקטור התקפי ומכבי הוליכה בתום הרבע 17:30. סופוקליס שחורצאניטיס הראה קצת התקפה בתחילת הרבע השני, ומכבי הגדילה את הפער ל-18 הפרש. נקודות של עמית שמחון וסם קלנסי צימקו מעט, ובמחצית הוליכה מכבי 39:55.

ירושלים פתחה בסערה את הרבע השלישי, ושלשה של עמית שמחון השלימה ריצת 2:9 שצימקה ל-48:57. פסק הזמן שהזמין בלאט לא שינה את המומנטום וסל של עבירה שהשיג קלנסי הקפיצו את הקהל במלחה. מכבי המשיכה לאבד כדורים, הגבוהים שלה המשיכו להתקשות מול קלנסי, ובהתקפה פרקינס והנדריקס לא הצליחו לייצר נקודות. ירושלים הורידה למינוס 2, אבל שלשה גדולה של בלות'נטאל החזירה את הצבע ללחייה של מכבי. ירושלים לא נבהלה, ואוחיון, במהלך אישי גדול, השווה ל-62:62. שלשות של שארפ ובלות'נטאל השאירו את היתרון בצד של מכבי, והרבע השלישי הסתיים ב-64:68 צהוב.

ירושלים פתחה את הרבע הרביעי עם סל של שמחון, לאחר שפרקינס ביצע עבירה רביעית. אוחיון השווה בליי-אפ אלגנטי, ומכבי נראתה לחוצה מאוד כששחורצאניטיס איבד כדור. שלשה של ג'ייסון ריץ' העבירה את היתרון לירושלים וקבעה 68:71 אדום. שלשה של פרקינס קבעה ריצת 2:9 של מכבי. לירושלמים נגמר הכוח, ההפרש הקטן שפתחה מכבי היה גדול על הירושלמים העייפים, ושחקניו של דייויד בלאט ניצחו 77:87, וזכו בגביע הליגה.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'רמי פארגו 20 נקודות ו-5 אסיסטים, דייויד בלות'נטאל 15 (5 מ-8 לשלוש), ריצ'רד הנדריקס 11 ו-6 ריבאונדים, ליאור אליהו 10, גיא פניני 8, צ'אק אידסון 7, טל בורשטיין 6, דורון פרקינס ודרק שארפ 5, כן שותפו סופוקליס שחורצאניטיס (5 אסיסטים) ויניב גרין.

קלעו להפועל ירושלים: ג'ייסון ריץ' וסם קלנסי (8 ריבאונדים) 17 כל אחד, יוגב אוחיון 14 ו-9 אסיסטים, בריאן רנדל 13 ו-6 ריבאונדים, עמית שמחון 10, דיון דאוול 6, כן שותפו משה מזרחי, ליאור חכמון ואורי קוקיה.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully