וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל הודח בשמינית הגמר בשנגחאי

הספרדי פיגר 6:1 מול מלצר, חזר עם 3:6, אבל הפסיד 6:3 וסיים את חלקו בטורניר בשלב מוקדם. דג'וקוביץ' טייל, גם מארי עלה

מתברר שרפאל נדאל עוד רחוק מאוד משלמות. למרות העונה המצוינת שעוברת על המדורג 1 בעולם, שנראה פשוט מצוין בחודשים האחרונים, השור הספרדי הפסיד היום (חמישי) למיודענו יורגן מלצר האוסטרי והודח כבר בשמינית הגמר של טורניר בנגקוק, סין (פרסים בסך 3.24 מיליון דולר).

נדאל, שעבר בסיבוב הראשון את סטניסלאס ואווינקה (4:6, 4:6), קיווה לאסוף ניצחון רביעי בקריירה (מארבעה משחקים) מול מלצר, שמדורג 12 בעולם. אלא שההתחלה של הספרדי הייתה רעה מאוד. שבע אפשרויות שבירה היו למלצר במערכה הראשונה, כששתיים מהן אף נוצלו ונדאל הצליח לקחת משחקון אחד בדרך לתבוסה 6:1.

במערכה השנייה יחסי הכוחות מעט התאזנו, כשנדאל שמר על ההגשות שלו ולמרות שאחוזי ההגשה הראשונה מעט דעכו, הוא השיג שבירה, שהייתה היחידה במערכה הזו, כדי לנצח 3:6. אלא שבמערכה השלישית והמכרעת מלצר נראה נחוש מאוד לנצל את ההזדמנות שניתנה לו. הוא השיג שבירה יחידה, שנתנה עבורו את האות לחגוג עם 3:6 גדול. מלצר השיג את הניצחון הגדול בקריירה שלו הרבה בזכות העובדה שחבט מספר אדיר של 14 אייסים.

מלצר עצמו אמר בסיום: "אני חושב שהמפתח לניצחון היה להפעיל הרבה לחץ על נדאל. אסור לתת לו לשחק את המשחק שלו כי אז תמיד תהיה שני. אם הוא מתחיל להשתלט על המשחק עם הפורהנד, הוא פשוט טוב מדי. ניסיתי לקחת מוקדם את הכדור. הגשתי טוב ממש, במיוחד ברגעים גדולים. הצלחתי להוציא את תכנית המשחק שלי לפועל. אם להיות כן, למדתי מהמשחקים האחרונים איתו. המשחק הראשון באולימפיאדה היה רע מאוד. לאחר מכן שיחקתי טוב מאוד מולו בחצי גמר הרולאן גארוס, אף על פי שהפסדתי שלוש מערכות הייתי מאוד קרוב לקחת אחת ועוד על חימר. אני מאוד מאושר".

מנגד, נשמע נדאל מאוכזב: "הרגשתי איטי על המגרש. היו לי יותר טעויות מהרגיל. הכדורים שלי נחתו קצר מהרגיל והייתי עייף מהרגיל, גם פיזית וגם מנטלית. אני רוצה לברך אותו. הוא שיחק מאוד אגרסיבי, אבל לא היה קשה כל כך לשחק אגרסיבי מולי היום".

מלבד משחקו של נדאל, נערכו עוד כמה קרבות מעניינים בשמינית הגמר בשנגחאי. רוג'ר פדרר, המדורג 3 בעולם, ניצח את אנדראס ספי האיטלקי 3:6, 4:6, למרות שהאחרון הציג משחק מרשים בהחלט. השוויצרי יפגוש ברבע הגמר את רובין סודרלינג, שעבד קשה יותר כדי לגבור על דויד פרר, ולבסוף עשה את זה בזכות 5:7, 4:6.

נובאק דג'וקוביץ', שהגיע לטורניר כמדורג 2, דהר לרבע הגמר עם ניצחון חלק 1:6, 1:6 תוך פחות משעה על רישארד גאסקה. "שיחקתי טוב מתחילת המשחק", סיפר הסרבי, שזכה ביום שני השבוע בטורניר בייג'ינג. "הלחצתי אותו, הייתי אגרסיבי וידעתי שאני חייב להיות כך".

אנדי מארי גם הוא בשלב הבא אחרי ניצחון 3:6, 4:6 על ג'רמי שרדי הצרפתי, מה שמבטיח לו השתתפות במאסטרס בעוד חודש בלונדון. "לא נשברתי היום. הגשתי המון לפורהנד שלו והיו לי סרבים מגוונים, מה שעזר לי לנצח", אמר הסקוטי בסיום.

תומאס ברדיך, לעומת זאת, לא שרד את שמינית הגמר, אחרי שהפסיד לגילרמו גרסיה-לופז, המדורג 35 בעולם, 7:6, 6:3. ג'ו-וילפריד צונגה ניצח במשחק צמוד את פלורן מאייר 5:7, 3:6 בדרכו לשמונה האחרונים.

יוני ארליך, שחבר בטורניר הזוגות לנובאק דג'וקוביץ', השיג עם הסרבי ניצחון יוקרתי מאוד 3:6, 1:6 על הצמד הצרפתי ג'ו ווילפריד צונגה ומיכאל לודרה. בסיבוב הבא ייתקל הצמד הישראלי/סרבי בזוג המדורג 2 בעולם ננאד זימוניץ' ודניאל נסטור.

עדכון אחרון: 15:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully