וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורף חם בגן נר, במלחה קצת פחות

14.10.2010 / 12:20

שרון דרוקר, רמאל קארי ודימיטריוס אלכסנדר יגיעו לאולם בצפון, בבירה יתנחמו באפיק ניסים, לואיס בולוק וקבוצה לטבית מפתיעה

הפועל ירושלים והפועל גלבוע/גליל עליון למדו היום (חמישי) מי הקבוצות שעומדות בדרכן להעפלה לסיבוב השני של היורוקאפ. הקבוצה של עודד קטש תיתקל בבית לא פשוט, אך אפשרי, עם קאחסול הספרדית, נימבורק הצ'כית, ו-VEF ריגה הלטבית. מנגד ליאור ליובין ושחקניו יתקלו בבית קשה מאוד שכולל את אריס סלוניקי של שרון דרוקר, מאריופול האוקראינית וסדויטה זאגרב הקרואטית. רגע לפני שהקבוצות הישראליות יוצאות למלחמה, הכירו את היריבות שינסו לעשות להן חורף חם.

העומק של הספרדים והקבוצה הכי ישראלית באירופה

קאחסול סביליה היא אחת הכוחות העולים בשנים האחרונות בכדורסל הספרדי. הקבוצה שפתחה את העונה בספרד במאזן 1:1, מודרכת על ידי חואן פלאזה, מאמן ריאל מדריד לשעבר, ומחזיקה בסגל את לואיס בולוק, האמריקאי הבולט ביותר בסגל של ריאל מדריד בשנים האחרונות. מלבד בולוק הסגל העמוס של קאחאסול כולל את ארל קלוואי, בעברו בציבונה זאגרב, טאריק קירקסאי הצרפתי-אמריקאי, מינדאוגס קטלינס הליטאי המוכשר והפורוורד הסנגלי הנחשב פפה אמאדו, שנחשב לפוטנציאל גדול מאוד.

נימבורק הצ'כית, הקבוצה השלטת בכדורסל הצ'כי בשנים האחרונות בעיקר מאז הגעתו של מולי קצורין למועדון, עברה הקיץ שינוי עם החלפתו של קצורין בעוזרו ננו גינזבורג שצירף לסגל את העוזר אורן עמיאל. הקבוצה לא תשחק השנה בליגה המקומית עד לשלבים המאוחרים, בשל השתתפותה בליגה האדריאטית, ולשם כך התחזקה בסגל מוכשר ועמוק שכולל בין היתר את אפיק ניסים, שחקן נבחרת ישראל לשעבר, ששיחק בשנתיים האחרונות בליגה האיטלקית השניה, טרה סימונס, שעזב את ישראל הקיץ אחרי ארבע עונות, והפורוורד אדם קוך. השחקן הצ'כי המוביל של הקבוצה הוא כוכב הנבחרת פטר בנדה.

VEF ריגה נחשבה לכוח עולה בכדורסל האירופי עד למשבר הכלכלי לפני שנתיים שגרם לקריסה מוחלטת בכדורסל הלטבי. המאמן רימאס קורטיניאטיס, ששיחק בעברו בצסק"א מוסקבה, חיבר סגל מעניין מאוד שכולל שלושה אמריקאים צעירים: קאין טיילר, וויליאם דרק ופטריק סנדרס, רכש את הסנטר הבלארוסי האימתני ארטיום פרחובסקי, ששיחק ארבע עונות במכללת דרום איידהו, והחזיר הביתה את סנטר הנבחרת קספרס ברזינס, שלא הצליח למצות את כשרונו הרב בפואנלברדה הספרדית.

דרוקר, דימיטריוס אלכסנדר ואח של דראזן פטרוביץ'

אריס סלוניקי סיימה את העונה שעברה תחת דייויד בלאט באכזבה מסוימת כשסיימה את הליגה במקום השביעי, והודחה ברבע גמר היורוקאפ. הקבוצה לא חיכתה הרבה, מינתה מאמן ישראלי אחר במקומו, את שרון דרוקר, שצירף את עוזרו מירושלים מתן חרוש. השניים בנו סגל אטרקטיבי שאמור להגיע רחוק העונה. הסגל כולל שלושה אמריקאים: מיודענו פי ג'יי טאקר, פייר פירס והצעיר בראיינט דנטסון. השחקנים המקומיים הבולטים הם ניקוס חציווראטס הותיק, קוסטה צ'רלמפידיס הותיק עוד יותר, חריסטוס טאפוטוס שהגיע מהיריבה העירונית פאוק והסלובני הצעיר דיאן בורובניאק.

אזובמש מאריופול, אחת מקבוצות הפאר האוקראיניות, בה שיחק בעבר מאמן גלבוע/גליל ליאור ליובין, ירדה בשנים האחרונות מנכסיה, ואיננה נחשבת לקבוצת פאר במושגים אירופיים. אשתקד הודחה הקבוצה בשלב הבתים הראשון ביורוקאפ, וסיימה שישית בליגה המקומית. הקבוצה, שמודרכת על ידי המאמן סרגיי זבאלין מאז שנת 2005, אספה לתוכה שחקנים מוכרים ברמה הישראלית. דימיטריוס אלכסנדר, בעל עבר עשיר בארץ, בין היתר בגליל עליון, הוא שחקן הציר, כשאת הסגל מעטרים גם ראמל קארי שעבר בירושלים ו-וויקין קלי, אשתקד בחולון. את הסגל משלימים האמריקאים פרד האוס, דניאל מקלינטוק וצ'ארלס תומאס.

סדויטה זאגרב רושמת הופעה ראשונה בתולדותיה ביורוקאפ. הקבוצה, שסיימה אשתקד במקום השלישי בליגה הקרואטית, מבוססת על סגל מקומי אותו מדריך המאמן אלכסנדר פטרוביץ', אחיו של דראזן פטרוביץ' ז"ל האגדי, שבין היתר אימן את הנבחרת המקומית. מלבד חבורה מוכשרת של שחקנים בני 19, כולל הסגל שלושה אמריקאים, דונטה דרייפר, ששיתף פעולה אשתקד עם אפיק ניסים בפרימה ורולי, והסנטרים קורסלי אדוארדס וארון פטוואי. הקבוצה התחזקה הקיץ בורדאן ווקוסיץ', ששיחק בעבר בעירוני נהריה, ורוברט טרוחה הותיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully