וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורה שחולץ: "זה היה המשחק הקשה בחיי"

הכורה ה-27 שחולץ מלב האדמה בצ'ילה הוא פרנקלין לובוס, לשעבר בנבחרת הלאומית. זאמורנו: "שהנבחרת תשחק לכבודו"

בין 33 הכורים שהוצאו הלילה (חמישי) מלב האדמה בצ'ילה היה גם פרנקלין לובוס, כדורגלן מקומי לשעבר, שריגש את כל חובבי הענף במדינה. כידוע, אחרי 69 ימים בהם היו לכודים 33 בני אדם במכרה בצפון צ'ילה בעומק 620 מטר מתחת לפני האדמה, חולץ הלילה אחרון הכורים הלכודים לקול תרועות המחלצים וקרוביו. אחד מהם היה לובוס, הכורה ה-27.

"Oe Oe Oe Oe, פרנקלין, פרנקלין", כך שרו מאות האנשים שהיו במתחם ועודדו את הכדורגלן לשעבר, ששיחק בין השאר בדפורטס לה סרנה, אטאקמה וסנטיאגו וונדררס. עם יציאתו מהקפסולה חיכתה לו בתו, קרולינה לובוס, והעניקה לו כדור. "זה היה המשחק הכי קשה של חיי", הודה פרנקלין האמיץ בן ה-53, ששיחק בנבחרת הלאומית שהעפילה לאולימפיאדת לוס אנג'לס.

אפילו איבן זאמורנו, כוכב ריאל מדריד לשעבר ואגדת כדורגל צ'יליאנית, ששיתף פעולה עם לובוס בשנות ה-80, היה נרגש. "אני מאוד עצבני ומאוד מתרגש", אמר זאמורנו לפני היציאה של לובוס, "אני מקווה שההתאחדות תארגן לכבודו משחק ראווה".

כמובן שלובוס, מתוקף היותו דמות מוכרת, הפך לאחד הסמלים הגדולים בצ'ילה לגבורת הכורים. אחרי שעזב את הכדורגל, הוא הפך לנהג משאית ועבד במספר עבודות במקביל כדי לאפשר לבנותיו ללמוד באוניברסיטה. הקריסה של המכרה קרתה דקות ספורות אחרי שנכנס אליו.

בתו סיפרה שהוא יצא מהמכרה במצב גופני טוב, כשהוא טוען שעברו ככדורגלן וכושרו הגופני עזרו לו לשרוד.

זאמורנו, ששיחק עם לובוס בקוברסאל בשנות ה-80, סיפר על הקשר: "הוא היה הכוכב של הקבוצה. אני זוכר שהוא היה בועט כדורי עונשין עם העקב, והיה נותן להם סיבוב שמאז לא ראיתי אף שחקן שמצליח לשחזר".

  • עוד באותו נושא:
  • צ'ילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully