וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחמורוב מועמדת לפרס קידום הנשים של הוועד האולימפי

הוועד האולימפי בישראל המליץ לוועד הבינלאומי על אתלטית העבר לקבלת הפרס היוקרתי. שחמורוב: "זו משוכה גבוהה"

הוועד האולימפי בישראל ממליץ בפני הוועד האולימפי הבינלאומי על כלת פרס ישראל לספורט (1999), האתלטית הבינלאומית לשעבר אסתר רוט שחמורוב, כמועמדת לפרס ה- I.O.C לקידום נשים בספורט, בזכות תרומתה הרבה במשך שנים לחברה הישראלית. מדובר בפרס יוקרתי המוענק מידי שנה לכל יבשת ופרס בינלאומי.

הוועד האולימפי פנה לכל איגודי הספורט ומרכזי הספורט ונתן להם הזדמנות להמליץ על אשה כמועמדת לפרס, איגוד האתלטיקה הגיש את מועמדותה של אסתר רוט שחמורוב והמועמדת השניה שהוצגה היתה שחיינית העבר שלומית ניר טור.

ועדת הפרס בראשותו של יורם ארנשטיין יחד עם חנה שזיפי,אורה גלזר ואפרים זינגר מנכ"ל הוועד האולימפי בחנה את ההצעות על פי קריטריונים שהוכתבו על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי, ובחרה באסתר רוט שחמורוב. בשיקלול הנקודות הפנימי זכתה שחמורוב ביתרון 22.05 נקודות לעומת 21.95 נקודות של ניר טור.

רוט שחמורוב, הספורטאית מספר 1 של ישראל בכל הזמנים, ייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים במינכן 1972 ובמשחקים האולימפיים במונטריאול 1976 . בעבר היתה חברת הנהלת הוועד האולימפי בישראל. רוט שחמורוב, נשיאת הכבוד של איגוד האתלטיקה, עוסקת במשך שנים רבות בהוראת חינוך גופני, מעודדת נערות ונשים לעסוק בספורט, מאמנת נערות צעירות מצטיינות, תומכת בקידום נשים לתפקידים צבוריים ומנהלתיים ומרבה להשתתף בסמינרים העוסקים בקידום מצויינות באמצעות ספורט ועידוד נשים לפעילות ספורטיבית, ותורמת רבות לקהילה במיגוון פעילויות.

צבי ורשביאק יו"ר הוועד האולימפי בישראל אמר היום: "אסתר רוט שחמורוב היא סמל לספורטאית מצטיינת שאחרי פרישתה ממשיכה בפעילות לקידום נערות ונשים בספורט ולמצויינות ככלי לחיים. הוועד האולימפי בישראל פועל מאז 2004 לטיפוח והעצמת נשים בספורט וכולנו תקווה שבמשחקים האולימפיים בלונדון תהיה שוב, אחרי 20 שנה מאז זכייתה של יעל ארד במדליה אולימפית, על הפודיום בין זוכות במדליה".

אסתר רוט שחמורוב שהתבשרה היום על הגשת מועמדותה לפרס היוקרתי אמרה בהתרגשות: "זכיתי ב-1999 בפרס ישראל לספורט ואני מרגישה כל הזמן שבארץ יודעים להוקיר ולהעריך את פעילותי במשך כל השנים. לזכות בפרס יוקרתי של הוועד האולימפי זו משוכה גבוהה, ואהיה מאושרת אם אכן אזכה להכרה הבינלאומית הגדולה הזאת. אני מבטיחה בכל מקרה שאמשיך בדרכי לתרום מנסיוני בכל הזדמנות שאוכל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully