וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בושה לכדורגל הסרבי, בושה למדינה"

בסרביה התקשו להירגע אחרי פיצוץ המשחק נגד איטליה. סאבו מילוסביץ': "קמפיין מוקדמות יורו 2012 נגמר מבחינתנו"

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סרביה עברה אמש (שלישי) את אחד מלילות הכדורגל הגרועים ביותר שלה מאז פירוקה של יוגוסלביה, כשכ-1,600 אוהדים שלה גרמו לפיצוץ המשחק נגד איטליה במסגרת מוקדמות יורו 2012. זה התחיל בחוץ, כשהאוהדים השליכו לתוך אוטובוס הנבחרת אבוקה שפגעה בשוער ולדימיר סטויקוביץ', ונמשך לאחר מכן בתוך אצטדיון לואיג'י פראריס בגנואה. נדחה בכ-35 דקות בגלל התנגשויות אלימות בין האוהדים למשטרה והשלכת רימוני עשן ואבוקות למשטח, אך שש דקות בתוך ההתמודדות, כשהמהומות ביציעים סירבו לגווע, החליט השופט סטיב תומסון לשרוק לסיום.

סטויקיץ' היה זה שעמד בעין הסערה, כשהאוהדים - אוהדיה של הכוכב האדום בלגרד - הציבו אותו כמטרה אחרי שעבר לאחרונה לפרטיזן בלגרד, למרות שגדל בקבוצתם. הוא הובהל לבית החולים אחרי שנפצע קל, ולאחר מכן הוחזר לאצטדיון והוברח לחדר ההלבשה של נבחרת איטליה, אולם סירב לשחק. בטלוויזיה הסרבית לא הסתירו את הבושה והשדר אמר: "זו בושה לסרביה ובושה לכדורגל הסרבי. זה סקנדל והאחראים לזה נמצאים בבלגרד. ההתקפה הזו נעשתה נגד המדינה והמדינה צריכה לפתור את הבעיה הזו".

ביקורת קשה נוספת הגיעה מכיוונו של נשיא ההתאחדות, טומיסלב קרדזיץ': "כל אירופה ראתה את הביזיון שהביאו עלינו אוהדים, שבגללם היינו תחת עוצר במשך יומיים בבית המלון. היה לנו מידע שהאוהדים הללו מגיעים לכאן כדי לפוצץ את המשחק והודענו לרשויות האיטלקיות. הממשלה הסרבית צריכה לפתוח בחקירה מהירה שתבדוק מי עמד מאחורי האוהדים הללו ומי גייס אותם. אלו היו מהומות הרבה מעבר לכדורגל".

חלוץ העבר, סאבו מילוסביץ', שמחזיק בשיא ההופעות בנבחרת - 102 - אמר הבוקר: "זה אחד מהימים החשוכים ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הסרבי והתוצאות כנראה יהיו דרסטיות, כך שאפשר להגיד שקמפיין מוקדמות יורו 2012 נגמר מבחינתנו. הממשלה לא הביעה כל עניין בכדורגל ב-20 השנים האחרונות והיום אנחנו משלמים את המחיר על הכישלון להתמודד עם החוליגניזם".

הסרבים צפויים כעת להיענש, אך באופ"א מיהרו להוציא הודעה רשמית לפיה: "נחכה לדו"ח המשחק של השופט לפני שנקבע האם להעמיד את סרביה לדין משמעתי". בתוך כך, המהומות אמש סיפקו נורת אזהרה גדולה לכוחות המשטרה הסרבים, שבעוד שבוע וחצי יצטרכו לאבטח את הדרבי של בלגרד.

"מה אני יכול להגיד? אנחנו מאוד מאוכזבים, במיוחד עבור הילדים הרבים שהגיעו לאצטדיון ורצו לראות משחק כדורגל", אמר מאמן נבחרת איטליה, צ'זראה פראנדלי, "זה היה נראה מאורגן והבנו מהשחקנים הסרבים שהם הותקפו בדרך לאצטדיון. השוער סטויקוביץ' לא פחד לשחק, אבל הוא פחד מהחזרה הביתה. הוא לא הבין מה קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully