וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב והפועל ירושלים עלו לגמר גביע הליגה

ירושלים נעזרה ביכולת גדולה של אוחיון ודאוול כדי לנצח את האלופה גלבוע/גליל 74:94, מכבי תל אביב הביסה את נתניה 75:108, וגמר גביע הליגה זימן לנו מפגש קלאסי בו קטש ובלאט יילחמו על התואר הראשון בעונת 2010/11

גביע הליגה, המפעל שפותח את עונת 2010/11, סידר לחובבי הכדורסל הישראלי מפגש קלאסי, שוודאי יעורר תיאבון לקראת הליגה שתחל בשבוע הבא: מכבי תל אביב נגד הפועל ירושלים במלחה הגועש.

חצאי הגמר של גביע הליגה 2010 נערכו הערב (רביעי) במלחה, כשבמשחק המוקדם נפגשו מכבי תל אביב, שלא זכתה במפעל מאז עונת 2007/8, וברק נתניה, שהשתתפה במפעל באופן תחרותי לראשונה. כצפוי, מכבי תל אביב דרסה את יריבתה שחסרה את כריס ווטסון המושעה ושמוליק ברנר הפצוע, בתוצאה 75:108. במשחק השני אירחו עודד קטש, כמאמן הפועל ירושלים, מחזיקת גביע הליגה, את האלופה הפועל גלבוע/גליל עליון, קבוצתו בשנים האחרונות. המשחק היה צמוד במחצית הראשונה, אך במחצית השנייה ברחה ירושלים, ששיחקה ללא סולומון הפצוע ונעימי החולה, הודות ליכולת אדירה של יוגב אוחיון ודיון דאוול, וניצחה בסיום 74:94. שתי המנצחות במשחקים תפגשנה בגמר שישוחק ביום חמישי.

מכבי תל אביב – ברק נתניה 75:108

מכבי תל אביב פתחה עם ג'רמי פארגו, ריצ'רד הנדריקס, דורון פרקינס, גיא פניני, ליאור אליהו. נתניה עלתה עם אורי יצחקי, אדריאן בנקס, רומאו טראוויס, אוריה גור ואלטון בראון. המשחק נפתח בקצב גבוה, ו-3:20 דקות מג'אמפ הפתיחה ספג דורון פרקינס עבירה בלתי ספורטיבית לאחר שדחף את אורי יצחקי, אחרי שזה קלע שלשה גדולה על ראשו. בלאט הכניס את צ'אק אידסון וסופוקליס שחורציאניטיס, ומכבי רצה מיד ל-2:8. יצחקי קלע שלשה שלישית והשאיר את נתניה קרובה. אבל הרכב שכלל את שחורציאניטיס, גיא פניני וטל בורשטיין העלה את מכבי ליתרון 9. הגנת נתניה התפרקה ומכבי הובילה 19:33 בסוף הרבע הראשון.

מכבי פתח האת הרבע השני בריצת 0:6, עלתה ל-20 הפרש, ואריק אלפסי הזעיק פסק זמן. שלוש וחצי דקות בתוך הרבע העניק אלטון בראון נקודות ראשונות לנתניה, שביצעה ריצת 0:12 וצימקה את התוצאה למינוס 10. שתי שלשות של פארגו שחררו את מכבי מתקופת היובש. חצי דקה למחצית נתקע צופר המזכירות, ובמשך דקות ארוכות ומחרישות אוזניים ניסו אנשי מלחה לתקן את התקלה. במחצית הובילה מכבי 35:50.

מכבי פתחה את הרבע השלישי עם ריצת 2:8, פניני, הנדריקס ואידסון הכתיבו קצב גבוה, ומכבי עלתה ליתרון 22. נתניה נשברה, איבודי כדור מצדה ומתפרצות יעילות אותן הנהיג אידסון, העלו את מכבי ליתרון 31 והמשחק הפך לגארבג' טיים. הרבע השלישי הסתיים ביתון 56:81 לזכות מכבי. בתחילת הרבע הרביעי הכניס בלאט את אלישי כדיר לדקות ראשונות במשחק, ההפרש נע סביב ה-30 ואלפסי גער בשחקניו על יכולתם. בסיום מכבי תל אביב ניצחה 75:108, ועלתה לגמר גביע הליגה.

קלעו למכבי תל אביב: סופוקליס שחורציאניטיס 17 נקודות, ג'רמי פארגו (12 אסיסטים), ליאור אליהו וצ'אק איידסון 12 כל אחד, דרק שארפ, גיא פניני וריצ'רד הנדריקס 10 כל אחד, דייויד בלו 9 (6 ריבאונדים), יניב גרין 8, טל בורשטיין 6, אלישי כדיר 2. שיחק ולא קלע: דורון פרקינס (7 ריבאונדים).

קלעו לברק נתניה: רומאו טראוויס 22 נקודות (14 ריבאונדים), אדריאן בנקס 18, אורי יצחקי 14, מוטי מוסקוביץ' 5, אלירן גואטה ואלטון בראון 4 כל אחד, רון הווארד ואריק מקולום 3 כל אחד, ערן אסנטי 2. שיחקו ולא קלעו: דוד אסנטי ואוריה גור.

הפועל ירושלים – הפועל גלבוע/גליל עליון 74:94

לאחר שניצחו את אשקלון, בהפועל ירושלים לא רצו להפסיד בחצי הגמר. המאמן עודד קטש הכין את שחקניו בהתאם, אבל נאלץ להסתדר ללא וויל סולומון הפצוע, שלא התלבש ולא ישחק בגמר, וכן ללא יובל נעימי החולה, שכלל לא נכח באולם. בירושלים הבהירו כי נעימי סובל מווירוס, וספק אם יוכל לשחק השבוע. יש לציין כי לאחרונה תקף אביו של נעימי את הנהלת ירושלים ואמר כי הקבוצה מונעלת מבנו להתקדם. דיון דאוול, שספג מכה בראשו במשחק הקודם, כן עומד לרשות קטש.

ירושלים עלתה בחמישייה עם דיון דאוול, אורי קוקיה, ג'ייסון ריץ', סם קלנסי ויוגב אוחיון. גלבוע/גליל פתחה עם ג'ק מקלינטון, גל מקל, עידו קוז'יקרו, טיילר ווילקרסון וליאו ליונס. ירושלים פתחה ב-2:7 כשיוגב אוחיון בולט בדקות הפתיחה, והקטשים נעזרו בסל יפה של אורי קוקיה על עידו קוז'יקרו. גל מקל הניע היטב את התקפת גלבוע/גליל, והיתרון עבר לאדומים מהצפון. קטש הכניס את בריאן רנדל במקום קלנסי. דיון דאוול היה האיש החם של ירושלים, שהובילה בתום הרבע הראשון 20:22. שיתוף הפעולה המוצלח בין אוחיון לקוקיה השאיר את היתרון בצד הירושלמי בתחילת הרבע השני. אוחיון שלח את דאוול להאלי-הופ, והמהלך הרים את מלחה באוויר. נקודות של קוז'יקרו השאירו את גלבוע/גליל קרוב, וההפרש נע סביב 7-9 לזכות ירושלים. דאוול המשיך לרתוח עם שלשה מחוץ לקשת וירושלים עלתה ליתרון 13. במחצית הוליכה ירושלים 42:46, כשדאוול מככב בירושלים עם 19 נקודות.

שתי הקבוצות הציגו משחק מפוזר בתחילת הרבע השלישי, וגלבוע/גליל נשארה קרובה בזכות נקודות של מקלינטון. משה מזרחי ביצע כמה פעולות הגנתיות טובות, אך לא היה שותף למשחק ההתקפה, ומקלינטון ניצל זאת כדי לתפור שלשה בצד השני. אוחיון המשיך ללהטט בהתקפת ירושלים, ושחקניו של קטש הוליכו בסוף הרבע השלישי 57:65. ההגנה של גלבוע/גליל המשיכה להיות רכה בתחילת הרבע הרביעי ועמית שמחון ניצל זאת. ליובין עבר להרכב נמוך, וקלנסי ניצל זאת מתחת לסל. ירושלים פתחה את הרבע הרביעי בסערה עם 2:9, והלחץ החל להשפיע על התקפת גלבוע/גליל, שהרגישה כי המשחק בורח לה מהידיים. שלשה של שמחון העלתה את ההפרש ל-19 פחות משתי דקות לסיום, וגם ליובין ידע שזה גמור. בסיום ירושלים ניצחה 74:94 ועלתה לגמר גביע הליגה.

קלעו להפועל ירושלים: דיון דאוול 25 נקודות (6 מ-9 לשלוש, 5 ריבאונדים), בריאן רנדל 16 ו-6 ריבאונדים, יוגב אוחיון (9 אסיסטים) ועמית שמחון 11 כל אחד, סם קלנסי 9, ג'ייסון ריץ' 7, ליאור חכמון 6, אורי קוקיה 4, רם אליאספור 3, מייקל דוניגאן 2, כן שותף משה מזרחי.

קלעו להפועל גלבוע/גליל עליון: ג'ק מקלינטון 18 נקודות, טיילר ווילקרסון 17, ליאו ליונס 11 ו-7 ריבאונדים, רודני גרין 8, גל מקל (6 אסיסטים) ועידו קוז'יקרו 7 כל אחד, אנטון קזרנובסקי 5, זיו בן צבי 1, כן שותפו גור פורת ואבישי גורדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully