וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א - מכבי ת"א: רק לעלות על המגרש

הכל כבר מוכן לדרבי התל אביבי שיפגיש את הקבוצות בקרב על יוקרה ושלוש נקודות חשובות (שבת, 21:00, ערוץ 1 ו-511HD)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

הפועל תל אביב:

אשתקד, אחרי שנים שהמאזן הכללי בדרבים נטה לטובתה של מכבי תל אביב, הפכה הפועל הפכה את הקערה וקבעה היסטוריה, כאשר כרגע עומד המאזן על 41:42 לטובת האדומים. מי שלא יהיה על המגרש הוא מהראן לאלה. החלוץ, שכבש שני שערים ובישל שלושה במשחקי השנתיים האחרונות בדרבים, ייחסר מאוד לאדומים. אגב, הניצחון האחרון של מכבי בדרבי היה לפני שנתיים וחצי, במרץ 2008 ואת שער הניצחון כבש אז, בדקה ה-89, המחליף יוסי שבחון, שהספיק מאז לחצות את הכביש בקיץ.

מכבי תל אביב:

הנה פרט שימחיש יותר מכל את המהפכה שביצעו גולדהאר ונמני: השוער לירן שטראובר והקשר מאור בוזגלו הם שני השחקנים היחידים שפתחו בהרכב הצהובים בדרבי הליגה האחרון שהסתיים ב-0:0 בעונה שעברה וייפתחו גם בדרבי הזה. שטראובר הוא היחיד ששרד בהרכב גם מההפסד 4:2 לאדומים, בסיבוב השני של העונה שעברה.

עונת 2003/4 היתה העונה האחרונה, בה השלימה אחת הקבוצות 'סוויפ' יוקרתי, כאשר מכבי תל אביב ניצחה את כל שלושת משחקי הדרבי שנערכו בליגה של אותה עונה עם נצחונות של 0:2, 0:3 ו- 0:1. הנתון הפחות מחמיא לצהובים הוא שמאז הם ניצחו רק ארבעה משחקים מתוך 17 הדרבים שהתקיימו במסגרת הליגה בשבע העונות האחרונות.

מפתחות והכנות

הפועל תל אביב:

אלי גוטמן יעדיף כנראה את יוסי שבחון ודדי בן דיין בהרכב הפותח. המשמעות היא שערן זהבי יפתח בקישור האחורי לצד אביחי ידין ואילו שבחון ישחק בשמאל. בנוגע לבן דיין, סיכוייו לפתוח כמגן שמאלי גבוהים מאוד. עמרי קנדה עשוי לעלות בצד ימין. עמדה נוספת שגוטמן מתלבט לגביה היא החלוץ, לצד איתי שכטר. גוטמן אמנם תרגל את טוטו תמוז, אבל השחקנים מעריכים דווקא שבן סהר יועדף.

לפני האימון ערך גוטמן אסיפה בה מיעט לדבר על משמעות הדרבי. "לא צריך להגיד לאף אחד מה זה דרבי פה", אמר המאמן, "כולכם מבינים על מה מדובר". המאמן הזהיר מפני דימיטאר רנגלוב, עליו אמר כי "הוא זריז יותר מקולאוטי, צריך לשים אליו לב". הוראה טקטית נוספת שלו הייתה ששני החלוצים יסגרו את ג'יבריל סידיבה, וכך ימנעו ממנו לנהל את המשחק של הצהובים מעמדתו בקישור האחורי.

שחקן בהפועל אמר אחרי האימון: "אסור לנו לתת למכבי לנצח, זה ייתן להם פוש אדיר לקראת המשך הליגה. אם הם יפסידו זה יחזיר את הבלגן לקרית שלום. אנחנו מאמינים שננצח את המשחק מפני שמדובר במשחק בית שלנו".

מכבי תל אביב:

ההכנות החלו ברגל שמאל בפתיחת השבוע כשנאלצו להסתדר עם סגל שחקנים חסר בשל היעדרות שחקני הנבחרות השונות ועל כך התווספו פציעותיהם של ג'יבריל סידיבה, סאבו פאביצ'ביץ' ומאוחר יותר אלירן עטר. בסופו של דבר, נשמו אנשי הקבוצה לרווחה כשהתברר שסגל מלא לחלוטין יעמוד לרשותו של הצוות המקצועי לקראת המשחק וכי כל שלושת הפצועים הוכשרו ויפתחו בהרכב. באימון המסכם המשיך הצוות המקצועי לתרגל הרכב שכולל את גל אלברמן ודימיטאר רנגלוב, כשהמשמעות היא שדור מלול ורוברטו קולאוטי יפתחו מחר על הספסל. לאימון הגיעו כ-100 אוהדים.

לא פחות מארבע אסיפות נערכו השבוע לקראת הדרבי הזה, אחת מהן הוקדשה לטובת שחקני ההגנה והקישור בלבד ובשלוש האחרות נטלו חלק כל השחקנים ונראה שלפחות מהבחינה הטקטית נעשתה במכבי הכנה מדוקדקת לקראת המשחק.

הבעלים הקנדי מיטש גולדהאר נחת הבוקר בישראל במטרה לצפות בדרבי. גולדהאר הגיע היום לאימון המסכם של הקבוצה, השתתפף באסיפה ואמר לשחקנים: "ספורטאי צריך שלא לחשוש מאף יריב, תמיד להתרכז אך ורק ביכולתיו שלו, להאמין בדרך שלו ולעולם לא לוותר. תמיד תדעו להשיב מנה אחת אפיים ואז גם התוצאות יגיעו". הבעלים ציין את המתאגרף האגדי ג'ו פרייזר, כדוגמה לספורטאי כזה. גולדהאר ויתר ראשי המועדון יישבו ביום שבת יחד עם האוהדים הצהובים בשער 11, כאות הזדהות לאור מצוקת הכרטיסים לקהל הצהוב, שקיבל רק 1,800 כרטיסים למפגש היוקרתי והמסקרן.

יעמדו למבחן

הפועל תל אביב: איתי שכטר

החלוץ, שקטף את כל הסופרלטיביים האפשריים רק השבוע במדי הנבחרת, חייב להביא את אותה יכולת ומחויבות גם לדרבי. בעונה שעברה שכטר כבש צמד ב-2:4. אוהדי הפועל בטח מפנטזים על צמד נוסף, אך יסתפקו גם בשער בודד. בכל מקרה, לאור היכולת הפחות משכנעת של הפועל בתקופה האחרונה היא תצטרך את שכטר בשיאו.

מכבי תל אביב: גל אלברמן

הקשר, שצפוי לפתוח לראשונה העונה בהרכב, אמור להיות, בצוותא עם ג'יבריל סידיבה, בעל הבית במרכז המגרש, כשהאגרסיביות והטכניקה שלו אמורים לתת מענה לקישור האחורי של הפועל בראשותו של אביחי ידין. אלברמן, אחד משחקני הרכש היקרים בקבוצה, שחקן שלא "עושה במכנסיים" במשחקים גדולים, ינסה להביא את האיכויות שלו ובמיוחד את כושר המנהיגות למגרש, בכדי להחזיר את ההגמוניה בעיר לצד הצהוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הרכבים משוערים

הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עמרי קנדה, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, דדי בן דיין, אביחי ידין, ערן זהבי, גילי ורמוט, יוסי שבחון (שי אבוטבול), איתי שכטר, בן סהר (טוטו תמוז).

מכבי תל אביב: לירן שטראובר, קלמי סבן, סאבו פאביצ'ביץ', אבי סטרול, יואב זיו, ג'יבריל סידיבה, גל אלברמן, האריס מדוניאנין, מאור בוגזלו, אלירן עטר, דימיטאר רנגלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully