וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הספורט אישרה את הקריטריונים ללונדון 2012

המלצות מנהלת הספורט יובאו לאישור הנהלת הוועד האולימפי והאסיפה הכללית. גילי לוסטיג: "הקריטריונים הוגנים"

מנהלת הספורט של הוועד האולימפי בישראל דנה היום (שני) בכללי היסוד לקביעת הקריטריונים הישראלים למשחקים האולימפיים בלונדון 2012. בתקופה האחרונה נפגשו גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי, אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי, וד"ר גלעד ויינגרטן העומד בראש מנהלת הספורט ההישגי, עם ראשי האיגודים. הפגישות עסקו בדיונים משותפים לקביעת ההמלצות לקריטריונים בכל ענף וענף. המלצות המנהלת שהוצגו בפני ועדת הספורט של הוועד האולימפי ואושרו על ידה, יובאו לאישור הנהלת הוועד האולימפי בישראל והאסיפה הכללית של הוועד האולימפי במהלך דצמבר.

העיקרון הראשון קובע כי ספורטאי חייב להשתייך לאחד מסגלי היחידה לספורט הישגי על פי קרנות ההישג שפורסמו בתחילת שנת 2010. הקריטריונים המומלצים נקבעו על פי הצלחות של הספורטאים בתחרויות מטרה, אליפות אירופה ו/או אליפות עולם ובמקרים מסויימים בתחרויות בינלאומיות מוגדרות ומוסכמות מראש על ידי היחידה לספורט הישגי. ההמלצה היא שבכל הענפים שהשתתפות מוגבלת בהם ל-20 משתתפים, הקריטריון הישראלי יהיה זהה לקריטריון הבינלאומי. בענפים כמו איגרוף במשקל כבד, טקוואנדו, האבקות, קאייקים, חתירה, התעמלות אומנותית ושחיה צורנית קבוצתית ומשחקי כדור הקריטריון הישראלי יהיה זהה לקריטריון הבינלאומי.

אופן ההכרעה בין ספורטאים שעמדו בקריטריון הישראלי בענף המוגבל למספר משתתפים למדינה יקבע ויפורסם במהלך 2011. ספורטאים שיקבעו את הקריטריון הנדרש במהלך 2011 ידרשו להוכיח יכולת וכשרות מקצועית במהלך 2012 בתחרויות מוגדרות ומוסכמות מראש. לא ישלחו ספורטאים בכרטיסי הזמנה חופשיים (WILD CARD).

עפ"י נסיון העבר החיובי (בייג'ינג 2008), יומלץ להמשיך ולקדם את הנוער. ישלחו עד שלושה ספורטאים צעירים למשחקי לונדון 2012 , ויהיו אלה הקרובים ביותר להשגת הקריטריון הישראלי. אחד התנאים החשובים החדשים שיומלצו הוא השתתפות חובה של הספורטאים באליפות ישראל המרכזית במהלך העונה. מועד קביעת הקריטריונים יחל ב-1 בינאור 2011 עד 15 ביוני 2012.

גילי לוסטיג מנהל היחידה לספורט הישגי שליד הוועד האולימפי בישראל אמר היום: "הקריטריונים הוגנים וממשיכים בקו דומה למה שנהגנו לקראת בייג'ינג 2008, המחייב מצויינות לאורך כל הדרך והצלחה בתחרויות מטרה סימולאטיביות למשחקים האולימפיים, מה שאמור לנבא שתהיה לישראל משלחת הישגית עם ספורטאים איכותיים הראויים לייצג את ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully