וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות יורו: פוצץ המשחק בין איטליה לסרביה

אוהדים סרבים התפרעו ביציעים ותקפו את שוער הנבחרת. רק 0:0 לאנגליה מול מונטנגרו, 2:3 דרמטי לספרד בסקוטלנד

ערב של משחקים דרמטיים נערך הערב (שלישי) ברחבי אירופה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2012, אבל הדרמה הגדולה לא קשורה ממש לכדורגל. המשחק בין איטליה לסרביה פוצץ הערב בגנואה כעבור שש דקות בלבד בעקבות התפרעות מכוונת ומכוערת של האוהדים הסרבים, שהבעירו את האצטדיון, השתוללו ביציעים ואף ניסו לתקוף את השוער שלהם, ולדימיר סטויקוביץ', שכל חטאו הוא מעבר לפרטיזן בלגרד. השופט הסקוטי קרייג תומסון דחה את הפתיחה ב-35 דקות, אבל גם לאחר שהמשחק כבר נפתח החוליגנים המשיכו להשתולל וגרמו לפיצוץ.

האירועים האלימים והמכוערים עמדו במרכז ערב שהיה אמור להיות בסימן כדורגל. 46 נבחרות אירופיות התמודדו ב-23 משחקים במשחקי מוקדמות אליפות אירופה. כשהנבחרות ניצבות קצת לפני אמצע הדרך, התמונה בבתים מתחילה להתבהר. הגדולות כבר פותחות פערים, הבינוניות נשרכות מאחור וחולמות על המקום השני, והחלשות (וביניהן ישראל) נותרות למטה. הערב נפתח בסנסציית ענק כשאזרבייג'אן הדהימה בבאקו 0:1 את טורקיה והמשיך עם קונצרטים של גרמניה בקזחסטן (0:3) והולנד מול שבדיה (1:4).

אנגליה הופתעה בביתה עם 0:0 מול מונטנגרו ואילו ספרד הייתה שותפה לדרמה ו-2:3 ענק בסקוטלנד. צרפת לא התקשתה לגבור 0:2 על לוקסמבורג ואילו בלגיה ואוסטריה נפרדו ב-4:4 מטורף ודרמטי. אחרי המחזור מחר תצאנה הנבחרות לפגרה ארוכה בת יותר מארבעה חודשים, עד סוף חודש מרץ.

בית א'

קזחסטן - גרמניה 3:0

הנבחרת של יואכים לב ממשיכה לשייט לעבר יורו 2012 בלי להיתקל בבעיות מיוחדות מהיריבות בבית א'. אחרי שלושה ניצחונות ביחס שערים של 1:10, גרמניה הורידה הילוך מבחינת הקצב, אבל השלימה את מכסת השערים עם 0:3 ללא מאמץ מיוחד. שלוש דקות אחרי פתיחת המחצית השנייה, מירוסלב קלוזה ניצל מסירה של לוקאס פודולסקי וכבש את השער ה-58 שלו במדי הנבחרת. מריו גומז, שהחליף את קלוזה, הכפיל 14 דקות לסיום לאחר שביצע דאבל פס עם מסוט אוזיל והקפיץ מעל השוער אנדריי סידלניקוב. פודולסקי המצוין חתם בתום מבצע אישי בדקה ה-85. קזחסטן, שמודרכת על ידי המאמן הגרמני ברנד סטורק, הגיעה למספר מצבים מסוכנים, אך נותרה בסופו של דבר עם הספרה אפס בטור ההבקעות והנקודות.

בלגיה - אוסטריה 4:4

המשחק הגדול של הערב הגיע דווקא מבריסל. בלגיה ואוסטריה, שתיים שמחפשות את המקום השני בבית, סיפקו דרמה עוצרת נשימה ומלאת שערים. כבר לאחר 11 דקות העלה ילה ווסן, המפציץ הנהדר של גנק, את בלגיה ליתרון שהחזיק בדיוק שלוש דקות עד שפרנץ שימר איזן. מרקו ארנאוטוביץ' השלים את המהפך בדקה ה-30 והוריד את האוסטרים ליתרון בהפסקה.

בלגיה פתחה את המחצית השנייה בסערה ואיזנה משער של מרואן פלאיני תוך שתי דקות. אלא ששוב היה זה שימר לקבוע 2:3 לאוסטריה בדקה ה-62. שלוש דקות לסיום שוב בלגיה משווה כשהפעם הכובש היה מרווין אוגונג'ימי, עוד שחקן של גנק. בדקה ה-90 הקהל המקומי שאג כשניקולאס לומברץ קבע 3:4 מדהים.

גמור? הצחקתם את האוסטרים. מרטין הרניק הצעיר שנכנס רק בדקה ה-88, אמר את המילה האחרונה במשחק עם 4:4 מטורף. האוסטרים אמנם איבדו נקודות ראשונות וספגו שערים ראשונים, אבל יכולים להיות מרוצים מנקודת חוץ חשובה שגם עזרה להם לשמור על המקום השני.

אזרבייג'אן - טורקיה 0:1

אחרי התבוסה בגרמניה, חוס הידינק וטורקיה רצו להתאושש ולפרוק עצבים בבאקו, אבל לא לקחו בחשבון את הנבחרת המקומית. האזרים הצנועים הגיעו למשחק לאחר שתי תבוסות וסיימו עם סנסציה במה שככל הנראה מהווה את הניצחון הגדול של הנבחרת בכל הזמנים.

השער היחיד במשחק נכבש בדקה ה-39 על ידי הקפטן רשאד סדיגוב. הבלם עלה לעזרת ההתקפה בכדור קרן, הכניע את וולקאן דמירל וסיבך מאוד את הטורקים בתמונת העלייה של בית א'. אגב, סדיגוב הוא שחקנה של אסקיסחריספור הטורקית ובוודאי צפויה לו קבלת פנים לא נעימה כשישוב לטורקיה בימים הקרובים.

בית ב'

סלובקיה - אירלנד 1:1

המשחק המסקרן של הבית הפגיש את שתי המאכוזבות מיום שישי והסתיים עם תוצאה לא טובה עבור שתיהן. שני השערים הובקעו כבר במחצית הראשונה. שון סנט לדג'ר העלה את האירים ליתרון בדקה ה-16, אך יאן דוריצה איזן למארחים כעבור 20 דקות. רגע לפני ההפסקה קיבלו האירים הזדמנות נהדרת לעלות ליתרון, אך רובי קין החמיץ מהנקודה הלבנה וקבע חלוקת נקודות ששירתה בעיקר את הרוסים.

מקדוניה - רוסיה 1:0

הנבחרת של דיק אדבוקאט השיגה ניצחון שני ברציפות, אחרי שגברה על אירלנד בשישי, ועלתה לראש בית ב'. אלכסנדר קרז'אקוב, המפציץ של זניט, כבש כבר בדקה השמינית את שער הניצחון. אילקו נאומוסקי יכול היה לאזן בדקה ה-73, אך החמיץ מהנקודה הלבנה ושלוש הנקודות נסעו לרוסיה. בית ב' ממשיך להיות צפוף, דרמטי ומרתק.

ארמניה - אנדורה 0:4

הארמנים המשיכו במומנטום מהניצחון הגדול על סלובקיה (1:3) ולפתע הם מוצאים עצמם בצמרת הבית. גבורג גזריאן (4), הנריק מחיטריאן (16), יורה מובסיסיאן (32) והמתאזרח הברזילאי מרקוס פיזלי (52) חגגו את השערים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בית ג'

איטליה - סרביה (פוצץ)

מהומה גדולה אירעה הערב בגנואה בראשותם של חוליגאנים סרבים. עם הגעת הנבחרת הסרבית למגרש ניסו האוהדים לבצע לינץ' בשוער ולדימיר סטויקוביץ'. הסיבה - השוער, שגדל בכוכב האדום, חתם לאחרונה בשורות היריבה השנואה פרטיזן. שחקני הנבחרת גוננו על סטויקוביץ', אך הוא נפצע מחפץ שהושלך לעברו, פונה לבית החולים ולא נכלל בסגל למשחק.

אלא שהבלגאן לא נפסק שם. 1,600 האוהדים הסרבים התפרעו ביציעים, השליכו חזיזים ורימוני עשן והתעמתו עם השוטרים, מה שגרם לדחייה של 35 דקות בפתיחת המשחק. גם לאחר השריקה המהומות לא פסקו וכעבור שש דקות של משחק היציעים נראו כמו שדה קרב, רימוני עשן נזרקו לעבר היציע האיטלקי ואוהדים סרבים פרצו לכר הדשא. בשל כך, לשופט קרייג תומסון לא נותר אלא לשרוק לסיום. איטליה צפויה לזכות בניצחון טכני בעוד סרביה תספוג עונש כבד.

אסטוניה - סלובניה 1:0

אסטוניה חיפשה סנסציה נוספת, אבל חזרה למציאות מול הסלובנים שמצידם, נצמדו לאיטליה בראש הבית עם ניצחון שני בארבעה ימים. אנדריי סידורנקוב כבש לשערו הוא אחרי 67 דקות וסיבך את תמונת הבית.

איי פארו - צפון אירלנד 1:1

הירוקים, הפתעת הבית עד כה, ספגו מהלומה מול איי פארו החלשה דווקא אחרי ההישג מול איטליה (0:0). קייל לפרטי, שחקנה של גלזגו ריינג'רס, הציל נקודה לצפון אירים עם שער שוויון בדקה ה-76 אחרי שכריסטיאן הולסט העלה את המארחים ליתרון בדקה ה-60. פארו החלשה חוגגת נקודה ראשונה בקמפיין.

בית ד'

צרפת - לוקסמבורג 0:2

נראה שלוראן בלאן מתחיל לעשות טוב לנבחרת הטריקולור, שמתחילה להתאושש מהקיץ הזוועתי שעבר עליה. אלא שהיריבה הנוחה לא ממש נחשבת ליריבה אמיתית להמשך הקמפיין. לאחר ההפסד במחזור הראשון לבלארוס, צרפת השיגה 0:2 על בוסניה ו-0:2 על רומניה, כשכעת סיימה הנבחרת עם אותה תוצאה מול היריבה החלשה, לה יש נקודה אחת בלבד.

בדקה ה-23 קארים בנזמה, שכבש נגד בוסניה, הבקיע מתוך הרחבה את שער היתרון של הצרפתים, שבעטו במשך המשחק לא פחו תמ-20 פעמים לשער ועשר פעמים למסגרת. לוקסמבורג נשארה בעשרה שחקנים אחרי שרנה פטרס הורחק בכרטיס צהוב שני, ורבע שעה לסיום סגר את הסיפור יוהאן גורקוף, שכבש גם מול רומניה, עם בעיטה אדירה 18 מטרים מהשער.

בלארוס - אלבניה 0:2

במינסק נרשמה הערב חגיגה כפולה. הנבחרת הצעירה עלתה שוב לאליפות אירופה ואילו הנבחרת הבוגרת, שפתחה מצוין את הקמפיין, רשמה גם היא ניצחון גדול והתבססה במקום השני. ויטלי רודיונוב (10) וסרגיי קריבץ המחליף (77) כבשו והנחילו לאלבנים הסימפטיים, שגם איבדו את ארמנד דאלקו בכרטיס אדום בתוספת הזמן, הפסד ראשון בקמפיין.

בית ה'

הולנד - שבדיה 1:4

פיינליסטית המונדיאל ממשיכה לטייל במוקדמות וגם היריבה החזקה בבית לא היוותה יריב לאוראנג'. קלאס יאן הונטלאר התמודד מול האיש שהחליפו במילאן, זלאטן, וקיבל השראה. כבר אחרי ארבע דקות ניצל הצייד בישול של רפאל ואן דר וארט והכניע את אנדראס איזקסון. איברהים אפלאי הכפיל בדקה ה-37 והוסיף בישול להונטלאר שנגח את השלישי בדקה ה-55. כעבור שלוש דקות החזיר הונטלאר בישול לאפלאי, שהשלים גם הוא צמד וקבע 0:4 ענק להולנדים. אנדראס גרנקוויסט רק צימק בדקה ה-69. הולנד מושלמת עם 12 נקודות ויחס שערים 2:12. השבדים איבדו נקודות ראשונות וימשיכו להיאבק עם הונגריה על המקום השני.

פינלנד - הונגריה 2:1

קבלו את הכבשה השחורה של בית ה'. אחרי ארבעה מחזורים, להונגרים הנפלאים יש כבר תשע נקודות והם שולחים מסר ברור להולנד ושבדיה לקראת המשך המאבק על שני המקומות הראשונים בבית. אדם שאלאי, החלוץ הנהדר של מיינץ שהפציץ שלושער ב-0:8 על סן מרינו ביום שישי, העלה את ההונגרים ליתרון בדקה ה-50, אך הדרמה התרחשה בדקות האחרונות. מיקאל פורסל הוותיק איזן בדקה ה-86 ופינלנד כבר ראתה נקודה ראשונה בקמפיין עד שבלאש דז'ודז'אק שבר את ליבם של האוהדים בהלסינקי וגמר לפינים את הקמפיין עם שער בתוספת הזמן.

סן מרינו - מולדובה 2:0

מולדובה סיימה את הקמפיין הקודם ללא ניצחון, אבל אחרי ארבעה מחזורים בקמפיין הנוכחי, יש לה כבר שניים. סן מרינו, בשר התותחים של הבית, לא היוותה יריב והסתפקה בהפסד מינימלי. ניקולאי יושאן (20) ואלברט דורוש (86 בפנדל) העלו את מאזן הספיגה של המארחים ל-21 עד כה.

בית ז'

אנגליה - מונטנגרו 0:0

אנגליה של פאביו קאפלו התייצבה למשחק השלישי בקמפיין עם מאזן מושלם, אבל סיימה את ההתמודדות מול היריבה האמיתית שלה על המקום הראשון בבית עם נקודה אחת. מונטנגרו אף היא הופיעה למשחק לאחר שלא שמטה נקודות בשלושה משחקים, אותם סיימה עם 0:1 על ווילס, בולגריה ושוויץ.

ללא ג'ון טרי הפצוע, התייצבה נבחרת שלושת האריות למשחק בוומבלי, אליו הגיעו למעלה מ-73 אלף צופים. אלא שהרבה הם לא הצליחו לראות. אנגליה שלטה בקצב המשחק, החזיקה ב-65 אחוז מהזמן בכדור, בעטה שבע פעמים למסגרת (לעומת בעיטה אחת של האורחים), אבל לא הצליחה למצוא את השער.

לקראת סיום המחצית הראשונה הגיעה הזדמנות מצוינת של אנגליה, כשהכדור הגיע לווין רוני, שבעט לא מספיק טוב מול מלאדן בוזוביץ', השוער המונטנגרי. בדקה ה-58 ג'רארד הזין את רוני עם כדור מצוין, אבל יציאה טובה של בוזוביץ' ביטלה את השאיפות של האנגלים לכבוש. המשחק הבא של אנגליה יהיה מול ווילס, שמולה לקאפלו אסור יהיה לאבד נקודות.

שוויץ - ווילס 1:4

אחרי הפתיחה הרעה של הבית עם שני הפסדים, השוויצרים סוף סוף הראו משהו בקמפיין הזה, כשאפשר להגיד שהם הגיעו אליו רק הערב. נגד יריבה נוחה, שלא השיגה אף היא נקודות עד עכשיו, ההתקפה השוויצרית פשוט פרחה. ולנטין סטוקר, קשרה הצעיר של פ.צ. באזל, כבש ראשון אחרי שמונה דקות, גארת' בייל, שמככב בטוטנהאם, החזיר את ווילס ל-1:1 אחרי חמש דקות, אבל אז הגיע רגע האמת של אוטמאר היצפלד. מרקו סטרלר (21), גוקאן אינלר (82) ועוד שער של סטוקר (89) סגרו את הסיפור.

בית ח'

איסלנד - פורטוגל 3:1

מאז מינויו של פאולו בנטו למאמן הנבחרת, בפורטוגל לא מפסיקים לחייך. אחרי ה-1:3 הנהדר על דנמרק בדרגאו, כריסטיאנו רונאלדו והחברים עשו את העבודה גם באיסלנד. מי זוכר עכשיו את הפתיחה הגרועה של הקמפיין? גם הערב רונאלדו היה האיש של פורטוגל. כבר אחרי שלוש דקות הוא שלח כדור חופשי מושלם לרשת והעלה את האורחים ליתרון 0:1. איסלנד איזנה מנגיחה של הלגי דניאלסון בדקה ה-18, אבל פורטוגל לא התרגשה. תשע דקות מאוחר יותר החזיר ראול מיירלש את היתרון ואילו הלדר פוסטיגה חתם בדקה ה-72.

דנמרק - קפריסין 0:2

בית ח' מתחיל לקבל תמונה ברורה ולא מפתיעה כששלוש הגדולות - נורבגיה, פורטוגל ודנמרק - מתחילות לברוח. הדנים לא התקשו בבית מול הקפריסאים, שמאז ה-4:4 בפורטוגל רק מפסידים. מורטן רסמוסן, שחקנה של מיינץ, כבש את הראשון בדקה ה-48 ואילו קספר לורנצן סגר עניין בדקה ה-81 והוכיח שלדור החדש והצעיר של הדנים, שאכזבו במונדיאל, יש הרבה מה למכור לקראת יורו 2012.

בית ט'

סקוטלנד - ספרד 3:2

אלופת העולם נתקלה בנבחרת סקוטית לוחמנית ועיקשת ורק בתום קרב דרמטי שמרה על המאזן המושלם עם ניצחון שלישי. דויד וייה כבש ראשון בפנדל בדקה ה-44 וכשאנדרס אנייסטה קבע 0:2 בדקה ה-55, ספרד נראתה בדרך לניצחון קליל. אלא שאז התעוררו המארחים. סטיבן נייסמית נגח את השער המצמק בדקה ה-58 וכעבור שמונה דקות כבש ג'רארד פיקה שער עצמי שקבע 2:2 מדהים.

ויסנטה דל בוסקה שלח למערכה את צ'אבי ופרננדו יורנטה וזה השתלם. החלוץ של בילבאו היה זה שנעץ את שער הניצחון בדקה ה-79. סטיבן וויטאקר המקומי עוד הורחק לפני הסיום. אלופת העולם קצת מגמגמת, אבל עדיין מושלמת בבית.

ליכטנשטיין - צ'כיה 2:0

הצ'כים השלימו ארבעה ימים מושלמים מול הנבחרת החלשה בבית. אחרי ה-0:1 החשוב על סקוטלנד, צ'כיה נהנתה הפעם מיריבה נוחה וסגרה את הסיפור בשלב מוקדם. תומאס נסיד כבש כבר לאחר 12 דקות ומיקאל קאדלץ סגר עניין בדקה ה-29.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully